06.17.2019 10:50

Ora de Educatie Rutiera

La finalul proiectului “Ora de Educatie Rutiera”, 1.100 de elevi sunt cu 13,66% mai pregatiti în trafic

Proiectul educational “Ora de Educatie Rutiera”, implementat în rândul a 1.100 de elevi din 12 scoli gimnaziale din Bucuresti (dintre care 974 au avut raspunsuri validate), a reusit sa ridice cu 13,66% gradul de cunostinte rutiere – teoretice si practice, în contextul în care tara noastra a înregistrat a doua cea mai mare rata a deceselor din cauza accidentelor rutiere din Uniunea Europeana.

ora de educatie rutiera (4)

Studiul coordonat de psihologii Nicoleta Burlacu si Ana Irina Ionescu, de la Asociatia “Împreuna Pas cu Pas” a fost aplicat anterior desfasurarii cursului si la finalizarea acestuia, pentru a calcula impactul real pe care l-a avut “Ora de Educatie Rutiera” asupra celor 974 de elevi chestionati. Astfel, potrivit studiului, înainte de implementarea proiectului, doar 27,31% stiau cum trebuie sa circule corect pietonii în orase, iar dupa participarea la curs, nivelul de cunoastere a crescut cu peste 32%, pâna la 59,34%. Mai mult decât atât, doar 71,87% dintre cei chestionati au stiut initial care sunt cele doua culori pentru semaforul destinat pietonilor, iar proiectul educational a reusit sa ridice nivelul de cunoastere pâna la 92,20%.

ora de educatie rutiera (3)

Chiar si cunostintele cu privire la rolul politistului în raport cu pietonii au crescut considerabil în cadrul acestui proiect; daca initial doar 65,50% stiau cum sa recunoasca un politist, la finalul proiectului procentul a crescut pâna la 74,95%. Cresteri semnificative s-au înregistrat si la întrebarile „Când ma adresez unui politist?”, de la 60,06% (raspunsuri ante-proiect), la 84,09% (raspunsuri post-proiect), “La ce culoare a semaforului vehiculele trebuie sa astepte?”, de la 61,60% la 80,29% si la “Cum te numesti când mergi pe strada?”, de la 82,85% la 95,79%.

ora de educatie rutiera (2)

Proiectul “Ora de Educatie Rutiera” este initiat de Asociatia Profesionala a Politistilor Locali “A.I. Cuza” si Directia Generala de Politie Locala Sector 3 în parteneriat cu Asociatia “Împreuna Pas cu Pas” si Asociatia “Inovart”, cu sprijinul Primariei Sectorului 3 si al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti, în perioada 10 noiembrie – 5 decembrie 2014, în 12 scoli din sectorul 3 al Capitalei. Proiectul, la care au participat 1.100 de elevi, are menirea de a-i ajuta pe acestia sa-si însuseasca regulile de circulatie corect si sa le respecte si, implicit, sa reduca numarul de accidente în rândul copiilor.

ora de educatie rutiera (1)

Pe tot parcursul proiectului au fost împarsite în trafic 10.000 de fluturasi informativi, având drept scop constientizarea soferilor, iar cursul va fi extins pe viitor în mai multe scoli din România.

“Gratie colegilor de la Asociatia “Împreuna Pas cu Pas”, Primaria Sectorului 3, Inspectoratul Scolar Sector 3 si Directia Generala de Politie Locala Sector 3, putem spune, fara teama de a gresi, ca proiectul educational Ora de Educatie Rutiera a fost un real succes. Am reusit sa ridicam destul de mult nivelul de cunoastere, atât teoretica, cât si practica, al elevilor în contextul în care educatia rutiera reprezinta, la ora actuala, un domeniu deficitar, iar slaba pregatire poate pune în pericol siguranta pietonilor – mai ales a copiilor – în trafic. Datorita impactului pozitiv pe care l-a avut proiectul în rândul tinerilor, ne dorim foarte mult sa-l extindem si în alte orase din România si, de ce nu, vom încerca pe viitor sa-l propunem ca un curs optional în scoli”, declara Liviu Zorila, managerul proiectului.

ora de educatie rutiera (5)

“Chiar daca, potrivit evaluarilor noastre, nivelul de cunoastere teoretica era unul relativ ridicat, am constatat ca problema majora a elevilor era cea cu privire la cunoasterea practica. Astfel, obiectivul nostru major a fost gasirea echilibrului dintre teorie si practica, iar rezultatele studiului final au aratat ca tintele noastre prioritare au fost atinse. Studiul a avut si o componenta calitativa, iar din aceasta am concluzionat faptul ca elevii, în proportie de peste 50%, nu au reusit sa ne ofere raspunsuri mai detaliate cu privire la anumite aspecte importante, ci doar unele simplista sau insuficient detaliate”, declara psihologul Nicoleta Burlacu, coordonatorul studiului si presedintele Asociatiei “Împreuna Pas cu Pas”.
În ceea ce priveste constructia chestionarului, dificultatea acestuia este medie, continând un numar de 10 întrebari (întrebari de tip grila, enunt cu raspuns deschis si item cu suport visual). Aceasta statistica are o marja de eroare de +/-2%.

ITEM Intrebare ANTE (CORECT) POST (CORECT) ANTE (GRESIT) POST (GRESIT)

Studiu-impact
Sponsorul principal al proiectului “ Ora de Educa?ie Rutiera” este Bucure?ti Mall (Anchor Group). Website-ul proiectului este www.oradeeducatierutiera.ro. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto