08.24.2019 16:56

Omniasig Vienna – plătim o poliță?

Probabil voi fi judecat pentru acest articol dar, sa va spun drept, prefer asa decât sa stau sub masa. Nici la bataia de joc nu reactionez prea bine, ba chiar ma mir ca am avut atâta rabdare. E posibil sa fiu ardelean, sau asa ceva.

Pe 3 Octombrie am avut un incident din care masina mea, un Nissan Quashqai, a înregistrat o dauna. Oarecum linistit, ca doar am asigurare CASCO platita la zi, am aranjat transportul masinii pâna la reprezentanta Nissan din Cluj-Napoca (e pe Calea Turzii). Am deschis un dosar de dauna (nr. 20453916), un inspector Omniasig (la ei am polita), destul de suparat de deranjul produs (pe cuvânt, s-a purtat de parca tocmai m-ar fi prins încercând sa-i fur portmoneul) s-a uitat la masina, a facut copii dupa acte, a facut poze masinii, a pus toate astea într-un dosar si a plecat.

M-am adresat unui reprezentant al service-ului. Acesta mi-a spus ca nu pot începe reparatia fara acordul Omniasig sau fara acordul meu, caz în care urma sa platesc pentru reparatii (stim ca asigurarile se fac exact pentru felul asta de întâmplari). Am întrebat cât dureaza pâna vine acordul de reparatie. Raspunsul sec m-a cam scuturat: “avem dosare deschise de luni de zile”.

Am încercat zile în sir sa dau de inspectorul de dauna (lichidator se numeste el) însarcinat cu dosarul meu. Domnul Costin Mârza, mi s-a spus, nu raspunde la mailuri, “e mai nou, nu are telefon” si alte bazaconii (sa fim seriosi, cât de greu poate fi sa raspunzi la un mail?). A trecut o saptamâna, s-a dus si a doua. Am sunat la numarul de pe site-ul Omniasig, mi-a raspuns un robot care m-a pasat unui operator care m-a pasat unui robot care m-a pasat altui operator care mi-a spus ca nu se poate. Ce nu se poate? Pai nu se poate sa ne dam acordul, service-ul trebuie sa ne dea un deviz de repartie. Sunati la ei. Sun la service. Ei îmi spun ca nu pot sa faca un deviz fara acordul asiguratorului. Adica pot sa faca un deviz pe ce se vede, respectiv aripa îndoita, bara lovita, amortizorul spart, dar pentur ce nu se vede cum stai sa te uiti la masina din parcare, nu pot face deviz. Decât daca semnez eu, caz în care arat ca-s de acord sa platesc pentru daunele care nu se vad cu ochiul liber. Fireste, cei de la service m-au pus sa sun iar la Omniasig, sa le cer acordul de a pune masina pe elevator, sa se uite sub ea, sa constate, sa treaca pe fisa si sa faca o EVALUARE CORECTA a pagubelor.

Am fost pasat asa de zeci de ori, de la service-ul NISSAN la Omniasig. Au trecut trei saptamâni de la deschiderea dosarului pâna când masina a iesit din parcare si a fost urcata pe elevator. Mi-am zis ca o fi bine, ca s-ar putea sa am masina pâna la Craciun. Am sunat în fiecare zi la service, raspunsul lor e acelasi: nu avem acord de reparatie de la Omniasig dar putem sa reparam masina daca platiti, urmând sa va recuperati banii de la asigurator. Pe bune? Serios, adica? Platesc asigurare CASCO, mereu la timp, pentru a trece prin toate mizeriile astea?

În doua zile se împlineste luna de când e masina în service. Pierd bani si timp zilnic din cauza asta. În plus, ma simt luat de prost pe banii mei. Poate ma n-am dreptate dar eu vad lucrurile asa:

-asiguratorului, Omniasig în cazul de fata (apropo, numele VIENNA din denumire e o jignire pentru austrieci, despre care am auzit ca-s oameni seriosi) nu-i pasa de clienti decât când trebuie sa ia bani, la partea cu platirea datoriilor sta mai prost.

-service-ul nu-si doreste suficient de mult sa opereze o reparatie de 12.000 de lei, ca daca si-ar fi dorit, ar fi obtinut-o, doar masina e la ei de o luna

- asiguratorul si service-ul ar prefera sa platesc eu si apoi om mai vedea

Daca pe cei de la service pot sa-i înteleg într-o oarecare masura, pe cei de la Omniasig nu pot sa-i înteleg defel. Practic, m-au pierdut de client. Ma întreb ce se întâmpla daca ai o asigurare de viata, una pentru locuinta sau pentru lucruri mult mai valoroase decât o masina. Bine, ma întreb si de ce în tara mea sunt prost daca platesc impozitele la timp, daca ma asigur, daca nu am datorii la utilitati, daca platesc în avans pentru servicii pe care e posibil sa le primesc dar, la fel de bine, e posibil sa nu le primesc. S-ar putea sa gresesc undeva, înca nu mi-e clar unde.

Cam asta-i treaba. Din pacate, pentru mine Omniasig e sinonim cu indolenta, nesimtire, bataie de joc la adresa banilor mei, pentru care muncesc si platesc impozite. În concluzie, Omniasig, te voi reclama la CSA si, mai mult, vei auzi de mine si de la avocatul meu. Nu pentru ca nu ti-ai dat osteneala necesara rezolvarii unei probelme simple ci pentru ca te uiti la mine ca la un prost care poate fi aburit si ametit cu pase de la robot la robot, cu drumuri în sus si-n jos de la service la asigurator, ca la un fraier pe care-i în regula sa-l tratezi cu spatele dupa ce i-ai luat banii. Te anunt ca n-ai nimerit prostul. Nu de data asta.

UPDATE:

Pentru a ma asigura ca povestea asta va ajunge la foarte, foarte multa lume, am platit o postare sponsorizata pe Facebook. Pâna acum, postarea a fost vazuta de 12.000 de oameni. Pâna marti va ajunge la 100.000.  Pâna la 1 Decembrie ajunge la 1.000.000.

I-am trimis un mail managerului departamentului de PR din Austria al Vianna Insurance Group, doamna Silvia Nolan. Sunt curios daca si cum îmi raspunde.

Am înregistrat o reclamatie online la CSA si am salvat dovada acestui lucru. 

Comentarii (1):

  1. Din ce povestiti Dvs. se pare ca este o disfunctionalitate intre service si Omniasig. Odata cu efectuarea constatarii v-a fost inmanata o copie a Documentului de intrare in reparatie compeltat de inspector ? Daca da, atunci service-ul, in baza acestui document, trebuia sa transmita la Omniasig devizul proforma si primea acceptul de plata. Acceptul de reparatie se da numai in cazul daunelor foarte mari, nu pentru orice reparatie.
    Cred ca ati ales gresit de doua ori, ar fi interesant de aflat daca ati rezolvat situatia pana la urma.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto