05.26.2020 23:47

O soluţie costisitoare pentru reducerea emisiilor poluante

Constructorii auto  au găsit o soluţie interesantă pentru scăderea nivelului de emisii poluante, dar va implica, din 2014, costuri cam mari. Reducerea emisiilor mari de NOx ale motoarelor diesel presupune utilizarea unui nou aditiv ce are la bază uree.

Aditivul AdBlue este un lichid format dintr-o treime uree (evident, tratată chimic), în rest fiind vorba de apă deionizată.

Aditivul este injectat în evacuare, unde vaporizarea acestuia duce la descompunerea în amoniac şi dioxid de carbon, primul element având rolul de a reduce catalitic emisiile de NOx, transformându-le în apă şi azot simplu N2.

Până acum, multe motoare diesel, în special ale maşinilor mari de transport, au apelat cu succes la acest aditiv AdBlue, constructorii reuşind astfel să adapteze motorizările normelor drastice antipoluare apelând la costuri mici.

Practic, s-a adaptat un mic rezervor pentru AdBlue, care trebuie alimentat când maşina poposeşte în service pentru reviziile periodice, de către personal calificat (asta deoarece vaporizarea AdBlue în aer este periculoasă pentru ochi şi sistemul respirator).

Iată, însă, că, odată cu intrarea în vigoare a noilor norme antipoluare Euro 6, din toamna lui 2014, analiştii estimează că necesitatea de AdBlue va creşte substanţial, aceasta fiind cea mai rapidă metodă pentru adaptarea motoarelor Euro 5 existente la Euro 6, mai ales în domeniul transportului greu.

Sursa: promotor.ro 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto