02.26.2020 20:30

Nou record comercial: 429.540 de vehicule vandute

  • Pentru prima oara din 2007, vânzarile Dacia au crescut în volum iar marca si-a accentuat pozitia de lider, ajungând la o cota de piata de peste 31%.

 

  • Crestere puternica a vânzarilor, în special în Europa Occidentala.

 

  • Dupa reînnoirea totala a gamei de modele, Dacia lanseaza în 2014 un program detransformare profunda a retelei sale comerciale din România.

 

2013 a fost un an exceptional pentru Dacia, vânzarile sale ajungând la 429 540 de vehicule, în crestere de 19,30% fata de anul anterior, când fusese atins precedentul record comercial al marcii.

Aceasta performanta intervine în contextul în care principalele piete auto unde Dacia este prezenta au cunoscut scaderi ale cererii pentru vehicule noi (-1,70% în Europa, -3% în regiunea Eurasia).

Revenire la crestere în România

Pe o piata în prabusire libera, aflata la cel mai scazut nivel de la începutul anilor 2000, Dacia a reusit sa-si sporeasca cu 12,40% volumul vânzarilor, pâna la 24 890 de unitati.

Aceasta performanta a permis marcii Dacia sa câstige 5,40 puncte de piata si sa încheie anul cu o cota de 31,60% din vânzarile totale de vehicule noi. România este, de altfel, tara în care Dacia detine cea mai mare cota de piata din lume.

Acest rezultat se explica, în parte, prin reînnoirea completa a gamei de modele, 2013 fiind anul în care au fost lansate pe piata noul Logan MCV si noul Duster.

La fel de important, Dacia a reusit în 2013 sa marcheze puncte în competitia comerciala adaptându-si strategia la principalele schimbari de pe piata româneasca si îndeosebi la cresterea puternica a proportiei clientilor Persoane Juridice în ansamblul pietei (în prezent, aceasta categorie reprezinta 77% din totalul clientilor).

Însa cota de piata a Dacia a crescut si în segmentul vânzarilor de flote, precum si în cel al vânzarilor catre Persoanele Fizice, în acest ultim caz datorita bunei utilizari a programului de reînnoire a parcului auto din România.

Pertinenta ofertei Dacia (atât în materie de produse, cât si de servicii asociate), a permis marcii sa obtina pozitia de lider pe principalele segmente de piata.

Sandero, Logan berlina, Logan MCV, Lodgy, Dokker si Duster figureaza, astfel, în postura de lider pe fiecare din segmentele lor respective de piata.

Înca si mai relevant, Logan berlina, Sandero si Duster ocupa, în aceasta ordine, podiumul vânzarilor pe modele de pe piata româneasca.

Aceasta se explica, pe de o parte, prin noutatea produselor (Dacia dispune de cea mai tânara gama de masini din Europa), dar este în egala masura rezultatul pozitionarii modelelor si, în general, al politicii de produs a marcii, care urmareste sa ofere clientilor cel mai bun raport calitate/prestatii/spatiu interior/pret de pe piata.

Logan berlina ramâne cel mai vândut model Dacia din România, cu peste 10.000 de unitati, adica aproape 40% din totalul vânzarilor marcii.

Sandero, cu versiunea Stepway, domina autoritar dinamicul segment B-hatch, cu 4.707 unitati, si se situeaza pe locul al II-lea în clasamentul celor mai bine vândute modele de pe piata autohtona.

Duster, care a fost reînnoit în cursul ultimului trimestru din 2013, ocupa a III-ia pozitie a podiumului, cu 4.647 vehicule vândute.

Record absolut pe pietele externe

Vânzarile Dacia în afara României au înregistrat în 2013 un nou record, cu peste 404.000 de unitati comercializate.

În conditiile unei piete europene anemice, în regres cu 1,70% fata de anul 2012, marca româneasca si-a continuat ofensiva comerciala, livrarile sale crescând cu 25,90%.

În total, peste 290.000 de vehicule Dacia au fost înmatriculate în 2013 pe pietele din Europa, ceea ce corespunde unei cote de piata de 2,11%.

De la lansarea marcii pe piata europeana, în vara anului 2005, aproape 1.500.000 de clienti au ales un model Dacia.

În clasamentul vânzarilor pe tari prima pozitie ramâne în continuare ocupata de Franta, cu aproape 94.000 de unitati si o cota de piata de 4,30%. Dacia ocupa, de altfel, locul 5 pe piata, iar modelul Sandero se situeaza pe locul 3 în topul vânzarilor din aceasta tara catre persoane fizice.

Germania ocupa a II-a treapta a clasamentului, cu peste 47.000 de unitati si o cota de piata de 1,50%.

Algeria, Turcia, Spania si Maroc au înregistrat, fiecare, vânzari de peste 30.000 de unitati.

În Spania, care a cunoscut o crestere de 80% a vânzarilor Dacia, Sandero figureaza pe primul loc în topul modelelor cele mai vândute catre persoane fizice.

În Marea Britanie, unde livrarile au început în 2013 cu o gama limitata la doua modele (Duster si Sandero), Dacia a reusit sa comercializeze peste 17.000 de vehicule, ceea ce plaseaza Regatul Unit pe locul al optulea în clasamentul tarilor de destinatie a marcii.

Tari-Dacia

Perspective 2014

Dacia îsi propune sa-si consolideze rezultatele pe piata româneasca, bazându-se în acest scop pe gama sa tânara si completa, precum si pe calitatea serviciilor sale.

Dupa reînnoirea ofertei sale de modele, Dacia va lansa, în 2014, un nou santier de anvergura.

Întreaga retea comerciala Dacia va fi, treptat, înnoita. Astfel, va fi introdusa o semnalistica si o prezentare noua, dar si noi standarde, noi servicii si noi prestatii pentru clientii marcii.

Primele show-room-uri care vor aborda noua imagine vor fi inaugurate în cursul primului trimestru din 2014.

Vanzari-Dacia

Dacia îsi propune ca procesul de transformare a retelei sale comerciale din România sa fie încheiat în 2015.

Dacia-Sandero 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto