08.22.2019 14:20

Noile sisteme de frânare

Siguranta mai multa în trafic cu noile sisteme de frânare pentru autovehiculele comerciale usoare

Dupa lansarea sistemului ESP® 9 pentru autoturisme, Bosch aduce pe piata o generatie noua, compatibila si cu autovehiculele comerciale usoare. Odata cu ESP® 9TE, Bosch aduce pentru prima data o gama de functii ESP® suplimentare pentru autovehiculele comerciale usoare cu greutate mai mare, de pâna la 8 tone. Aceste functii includ umplerea prealabila a sistemului de frânare prin deplasarea placutelor de frâna în pozitia aferenta, frânarea automata în situatii periculoase si interventii de siguranta la deplasarea în pante abrupte. Bosch intentioneaza sa înceapa productia de serie în 2014. ESP® 9LE este deja dat în productie. Acesta a fost optimizat în special pentru tipurile de furgoane utilizate de obicei în Europa, care au presiuni înalte în cilindri de frâna principali.

Odata cu noile tipuri de sisteme Bosch ESP® se pot obtine îmbunatatiri considerabile în ceea ce priveste siguranta autovehiculelor comerciale usoare”, a declarat Gerhard Steiger, presedintele diviziei Bosch pentru Sisteme de control al sasiului.

Modificat pentru a raspunde cerintelor specifice autovehiculelor comerciale

Microbuzele, SUV-urile si camionetele solicita mai mult sistemul de frânare din cauza unor caracteristici precum masa maxima admisa, ampatamentul si etrierele de frâna mai mari. Atât sistemul ESP® 9TE, cât si ESP® 9LE au fost optimizate pentru a face fata acestor cerinte. Ambele sunt compatibile cu functii suplimentare, inclusiv functii de confort, care sunt des întâlnite în segmentul autoturismelor. În plus, producatorii auto pot asigura asistenta la stabilitate de care este nevoie în cazul autovehiculelor comerciale.

De exemplu, functia adaptiva de reglare a sarcinii comanda interventiile sistemelor de siguranta activa ABS, TCS si ESP® în functie de sarcina respectiva, în timp ce sistemul de reducere a efectului de ruliu actioneaza pentru a diminua ruliul prin frânarea corespunzatoare a fiecarei roti si reducerea cuplului.

Sistemul ESP® 9TE este proiectat în special pentru piata din Statele Unite ale Americii. În timp ce producatorii din Europa tind sa puna accentul pe frânele cu aer comprimat atunci când autovehiculele depasesc o greutate de 6 – 7 tone, pentru frânarea autocamionetelor din S.U.A. se utilizeaza în special etrierele de frâna mai mari. În cazul acestor etriere, sistemul ESP® are nevoie mai ales de o acumulare activa mai dinamica a presiunii, cu o actiune foarte rapida. Pentru aceasta, cele mai importante elemente sunt corpul pompei si supapele optimizate din punct de vedere al debitului, elementele asimetrice ale pompei, motorul puternic si camerele de acumulare mai mari. În prezent nu mai este nevoie de componentele de încarcare prealabila necesare adesea în trecut. Spre deosebire de sistemele ESP® standard, ESP® 9LE este prevazut cu un motor care asigura un cuplu mai mare, supape speciale si camere de acumulare mai mari pentru presiunile înalte (de pâna la 330 bar) regasite de obicei în cilindri de frâna principali ai autovehiculelor utilitare. Mai mult, poate asista frânarea regenerativa în cazul autovehiculelor hibride, permitând sincronizarea efectului de frânare al motorului electric cu actiunea obisnuita de frânare.

Divizia Automotive Aftermarket (AA) ofera companiilor care activeaza în domeniul auto post-vânzare si service-urilor auto o gama completa de echipamente de diagnoza si service, precum si o gama variata de piese de schimb – de la piese noi si reconditionate la solutii pentru reparare – atât pentru autoturisme, cât si pentru autovehiculele comerciale. Portofoliul sau include atât produse fabricate de Bosch ca echipamente originale, cât si produse si servicii post-vânzare dezvoltate si fabricate in-house. Peste 11.000 de angajati în 140 de tari si o retea logistica globala asigura distributia a peste 450.000 de repere de piese de schimb la clienti, într-un mod rapid si la timp. Prin domeniul „Diagnostics”, AA ofera tehnologie de testare si aparatura pentru service-urile auto, software de diagnoza, programe de instruire si servicii de informare. În plus, divizia este responsabila si pentru dezvoltarea francizei de service-uri auto „Bosch Service”, una dintre cele mai mari retele de service-uri auto independente la nivel mondial, cu aproximativ 15.000 de francize. De asemenea, AA are peste 500 de parteneri „AutoCrew”.

Pentru mai multe informatii, accesati pagina de internet www.bosch-automotive.com.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. Conform rezultatelor preliminare, în anul fiscal 2012, peste 306.000 de angajati au generat vânzari de 52.300.000.000 Euro, în domeniile constructiei de autovehicule, tehnologiei industriale, bunurilor de larg consum, energiei si echipamentelor pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele peste 350 de filiale si companii regionale din peste 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4.500.000.000 Euro pentru cercetare si dezvoltare si a înregistrat peste 4.700 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto