05.25.2020 8:47

Multivan 4MOTION – Dakar 2007

Trei modele Multivan se afla în armada de asistenta a celui mai mare si mai dificil raliu de desert din lume.


Asistenta la Dakar – Multivan 4MOTION 

Trei modele Multivan se afla în armada de asistenta a celui mai mare si mai dificil raliu de desert din lume. Masinile se afla în echipa de sustinere ale celor patru prototipuri Race Touareg 2 înscrise de echipa Volkswagen Motorsport. Cele trei Multivan reprezinta coloana vertebrala a echipei de sustinere pentru cel mai epuizant raliu.


Multivan si-a demonstrat valoarea, fiind pentru al treilea an la rând când Volkswagen foloseste acest model la Raliul Dakar. “În urma cu doi ani a fost pentru prima data când am utilizat Multivan pentru echipa de asistenta. Masinile nu s-au împotmolit niciodata, nu au creat probleme mecanicilor si au fost extrem de utile pentru noi. Este asa mult spatiu într-un Multivan”, a comentat Kris Nissen, explicând decizia de a folosi trei Multivan ca masini de asistenta si în acest an.


Cine arunca o privire în interiorul utilitarei, întelege ceea ce înseamna Multivan. Nu este spatiu numai pentru scule si pentru piese de schimb, dar si pentru un echipaj format din patru persoane. Fiecare pasager are propriul sau scaun, bine protejat gratie centurilor de siguranta. O caroserie robusta protejeaza ocupantii masinii în cazul rasturnarii. Aceasta este o prevedere a regulamentului pentru Raliul Dakar si motivele sunt întemeiate: echipajele masinilor de asistenta merg contracronometru si cel putin o zecime din traseul ce masoara aproape 8.000 km traverseaza zone dificile. Aceasta înseamna ca performantele excelente în regim off-road sunt o necesitate.


Microbuzele Dakar se bazeaza pe versiunea 4MOTION, cu motor TDI cu cinci cilindri ce dezvolta 128 kW (174 CP). Sasiul este mai înalt decât cel al variantei de baza, rapoartele transmisiei au fost scurtate si s-a montat o protectie completa sub masina. Toate aceste modificari pot fi comandate la Volkswagen Autovehicule Comerciale si sunt realizate de divizia de echipamente speciale a constructorului german.


Mecanicii sunt ocupati continuu pe toata durata competitiei. Dimineata, ei pregatesc prototipurile Race Touareg pentru etapa ce urmeaza, apoi stâng corturile si încarca totul în masini. Urmeaza transferul spre urmatorul punct de service sau urmatorul bivuac. Ideal este ca urmatoarea tabara sa fie pregatita înainte ca masinile de cursa sa soseasca. Chiar daca nu au nevoie de reparatii, cele patru Race Touareg sunt verificate în conformitate cu o lista foarte bine stabilita. Iar daca este necesara o operatiune complicata, atunci se anunta o noapte foarte lunga.


Autovehiculele Multivan de asistenta au echipa de trei-patru persoane. În timp ce pilotul si navigatorul trebuie sa stea treji, ceilalti se pot odihni astfel încât sa fie capabili de a-l înlocui pe conducatorul masinii în orice moment. Motivul pentru care Multivan este atât de util pentru mecanici este zona posterioara extrem de confortabila. Microbuzul ofera destul spatiu astfel încât sa se poata dormi în spate si este destul de mare pentru a se locui în el pe durata competitiei. Doua masini sunt cunostinte vechi pentru mecanicii Volkswagen si au luat startul pentru a treia oara la cel mai greu raliu din lume.


sursa: Porsche Romania

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto