01.22.2020 21:16

Mazda CX-5 Skyactiv-Diesel

SUV-ul Mazda CX-5 este acum disponibil si cu motor diesel de 2,2 litri, cu motor biturbo. CX-5 cantareste doar putin peste 1.600 de kilograme si este deci mai usor cu cel putin 100 de kilograme fata de rivalii sai directi. In combinatie cu motorul de 2,2 litri Skyactive-D, biturbo diesel, CX-5 consuma circa 7 litri motorina/100 km in extraurban si sub 13 litri motorina/100 km in oras. Sunt valori foarte bune pentru un SUV de 175 Cai Putere (CP).

Motorul Skyactive-D dezvolta un cuplu 420 Newton-metri (Nm), dublu fata de motorul pe benzina de 2 litri si 150 CP – Skyactive-G (208 Nm). Dar chiar si asa acceleratia pana la 100 km/h nu e semnificativ mai buna: 9,4 secunde in cazul dieselului, fata de 9,6 secunde pentru benzina. Cilindreea mai mare a motorului diesel si cuplul ridicat se reflecta insa mult mai bine in confort.

Compactul CX-5 beneficiaza de tehnologii de top, devenind SUV-ul varf de gama (si singurul) al Mazda in aproape toate pietele din Europa. In Rusia si alte tari aflate in crestere puternica mai poti intalni mastodontul CX-9, un fel de Q7 al japonezilor de la Mazda.

Designul este punctul forte al acestei masini. Are linii dinamice si expresive, capota proeminenta si, mai presus de toate, coerenta.

Una dintre tehnologiile de top foarta interesanta de pe CX-5 este asistenta la parasirea nedorita a benzii de circulatie (LDW). Daca treci linia punctata sau continua fara sa semnalizezi, camera video din parbriz crede ca ai adormit si pe partea respectiva se aude din boxe un sunet de avertizare. Pe dreapta sau stanga, in functie de partea pe care incaleci marcajul.

Aceeasi camera video, montata in spatele oglinzii centrale, poate decide activarea automata a franelor, la viteze mici, pentru a evita accidentele iminente in oras. Tehnologia se numeste SCBS (Smart City Brake Support) la Mazda si a fost pusa in premiera pe Volvo XC60, in 2008.

Premiat de Euro NCAP si laudat este si sistemul RVM, care monitorizeaza traficul din spate si din unghiurile moarte pentru ca evita accidentele din spate.

Sursa: 0-100.ro  

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto