10.17.2019 22:43

Masina ta are kilometrajul real?

Românii au ajus experti în ”ajustarea” kilometrajului masinilor second-hand

Aproape 50% din masinile second-hand aflate la vânzare în România provin din Germania, iar fara ajustari de kilometraj preturile nu ar fi competitive pe piata locala, potrivit unei analize realizate de site-ul de consultanta auto VeziCatFace.ro.

Fara ajustarile de kilometraj, preturile masinilor aduse din Germania nu ar putea fi competitive pe piata din România. Daca tinem cont de faptul ca 48% dintre masinile aflate la vânzare în România provin din Germania si daca adaugam si o parte din restul masinilor de pe piata, rezulta ca cel putin una din doua masini vândute în România nu are kilometrajul real. De altfel, rezultatele unei analize statistice derulate asupra rulajelor masinilor second-hand au aratat ca aproximativ 70% dintre masinile aflate la vânzare în România au kilometrajul semnificativ mai mic decât media. În aceasta situatie este de asteptat ca trei din patru români care vor achizitiona o masina second-hand în perioada urmatoare sa nu stie ce au cumparat cu adevarat“, potrivit VeziCatFace.ro.

Concluziile analizei se bazeaza pe rezultatele unor comparatii realizate la nivel de “pret corect” pentru masinile second-hand din cele doua tari, autorii analizei exemplificând cu trei dintre cele mai cumparate masini rulate din România.

Astfel, un Volkswagen Golf de 2 litri, diesel, 140 CP, 150.000 km, din 2005, este evaluat de consultantii auto VeziCatFace la un pret de 6.180 Euro, cu circa 50 Euro mai mult decât pretul din Germania.

Diferenta dintre cele doua preturi este nesemnificativa, dar daca luam în calcul si costul timbrului de mediu (aproximativ 700 Euro), costul transportului plus alte taxe, rezulta ca pretul din România este mai mic cu peste 1.000 Euro. Astfel, pentru a putea obtine profit din aducerea unei masini similare în România, pretul de vânzare ar trebui sa fie peste 7.000 Euro, cu mult peste nivelul pietei“, se arata în studiu.

Pentru un Opel Astra de 1.7 litri, diesel, 100 CP, 150.000 km, din 2004, un pret corect ar fi de 4.080 Euro, cu circa 300 Euro mai putin decât în Germania, iar dupa adaugarea costul timbrului de mediu de aproximativ 400 Euro, plus transportul si alte taxe, pretul masinii va depasi 5.000 Euro.

În cazul unui BMW Seria 3 de 2 litri pe benzina, 145 CP, 170.000 km, din 2002, pretul din România este evaluat de consultanti la 4.238 Euro, în Germania fiind estimat la 4.355 Euro. În mod similar, dupa taxe si transport, nici aducerea acestui model în România nu ar fi profitabila.

kilometraj

citeste articolul integral pe Money.ro 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto