06.17.2019 11:06

Mai multa siguranta pentru noul CR-V

Tehnologii în premiera pentru a spori siguranta pasagerilor

  • Functii noi de siguranta: Honda SENSING introdus pe CR-V 2015

 

  • Intelligent Adaptive Cruise Control în premiera

 

  • Noul sistem de frânare la viteze reduse, dotare standard

 

  • Clasificare de cinci stele EuroNCAP, la fel ca si predecesorul sau

La fel ca toate autovehiculele noi Honda vândute în Europa, CR-V este echipat cu o serie de tehnologii active si pasive proiectate pentru ca deplasarea sa fie mai usoara si mai sigura.

Honda SENSING

Honda a actualizat sistemele sale de siguranta activa bazate pe senzori, cunoscute sub numele de Advanced Driving Assist Systems. Sub numele ‘Honda Sensing’, noul sistem combina atât tehnologia camerelor cât si a radarului, permitând îmbunatatiri ale sistemului de prevenire si frânare în caz de coliziuni (Collision Mitigation Braking System) si a sistemului Adaptive Cruise Control. Honda SENSING este disponibil pe versiunea Executive a noului CR-V.

Sistemele Honda Advanced Driving Assist ce includ Forward Collision Warning (avertizare coliziune frontala), Lane Departure Warning (avertizare depasire banda de circulatie), Traffic Sign Recognition System (sistem recunoastere semne rutiere), Blind Spot Information (avertizare unghi mort), Cross Traffic Monitor si sistem High Beam Support, vor fi oferite împreuna cu Honda SENSING pe versiunea Executive, sau ca parte a sistemelor Advanced Driving Assist, pachet disponibil ca dotare optionale pe celelalte versiuni.

CMBS (sistem de prevenire si frânare în caz de coliziuni)

Noul sistem Collision Mitigation Braking Systemc combina tehnologia camerelor video si pe cea a radarelor, putând sa functioneze pe o plaja extinsa, combinând frânare la viteze ridicate si cea la viteze reduse, oprind autovehiculul complet în caz de nevoie.

Utilizând atât o camera cât si un radar,  sistemul CMBS poate detecta autovehiculele de la distanta, monitorizând distanta fata de vehiculul (autovehicul sau camion) din fata. Spre deosebire de actualul sistem CMBS, acum este posibila si recunoasterea pietonilor sau a vehiculelor ce vin din sens opus.

Intelligent Adaptive Cruise Control

Modelul CR-V 2015 va fi primul autovehicul din lume echipat cu un sistem Cruise Control predictiv, cunoscut sub numele Adaptive Cruise Control (i-ACC), capabil sa prezica si sa reactioneze în mod automat la autovehiculele ce ”patrund” pe banda de circulatie.

Bazat pe studii extinse efectuate în situatii reale tipice de condus în Europa, sistemul i-ACC utilizeaza o camera si un radar pentru a detecta prezenta altor vehicule pe carosabil. Apoi, aplica un algoritm pentru a prezice posibilitatea ca autovehiculele de pe celelalte benzi sa patrunda pe banda de circulatie prin evaluarea relatiilor dintre autovehicule multiple, permitând autovehiculului sa reactioneze rapid, în siguranta si confortabil.

Sistemul i-ACC completeaza sistemul traditional Adaptive Cruise Control (ACC). Sistemele traditionale ACC mentin o viteza longitudinala preselectata care este redusa doar pentru a mentine o distanta sigura fata de autovehiculul din fata. Totusi, daca un autovehicul de pe o alta banda va taie calea, acestea sisteme doar reactioneaza atunci când manevra este aproape completa.

Sistemul i-ACC poate detecta probabilitatea aparitiei unui autovehicul pe banda dumneavoastra cu pâna la 5 secunde înainte ca acest eveniment sa se produca, si este, prin urmare, proiectat pentru a reactiona foarte usor astfel încât sa nu sperie soferul, care probabil nici nu este constient de pericolul iminent. În acest caz, sistemul aplica initial o usoara forta de frânare, se afiseaza o icoana pe display informând soferul ca va avea loc o încetinire. Apoi, va aplica o forta mai mare de frânare pentru a adapta viteza si pentru a mentine o distanta de siguranta.

Sistemul i-ACC este suficient de inteligent pentru a recunoaste pe ce parte a drumului se afla autovehiculul (daca este un autovehicul cu volan pe partea stânga sau partea dreapta) si detecteaza în mod automat care autovehicul de pe benzile adiacente poate fi cel mai periculos în orice moment.

Sistemul i-ACC este rezultatul unui proiect de cercetare & dezvoltare sustinut de catre echipa internationala Honda în Europa si în Japonia, creat special pentru drumurile europene. Cercetarea comportamentului ?oferilor pentru a dezvolta un algoritm a fost efectuata în întreaga Europa.

Dr. Kleinhagenbrock, responsabilul i-ACC la Honda R&D Europe (Germania) GmbH, comenteaza: “sistemul i-ACC duce sistemele cruise control la un noul nivel, oferind ceea ce noi numim ‚siguranta predictiva’.”

Dr. Schmuedderich, responsabil i-ACC la Honda Research Institute Europe GmbH comenteaza: “sistemul i-ACC este o inovatie semnificativa si reprezinta un considerabil pas înainte catre o noua generatie de sisteme de asistenta ce anticipeaza comportamentul participantilor la trafic.”

Lane Keep Assist System (sistem mentinere banda de circulatie)

Sistemul Lane Keep Assist va fi oferit pe CR-V ca parte a sistemului Honda SENSING. Sistemul Lane Keep Assist utilizeaza o camera cu întrebuintare multipla pentru a detecta liniile de delimitare ale benzilor de circulatie, asigurându-se ca autovehiculul ramâne în mijlocul liniilor detectate. Sistemul functioneaza la viteze de peste 72 km/h acolo unde carosabilul are o raza a curbei de minim 230 metri.

Sistem City-Brake Active

Sistemul Honda City-Brake Active va fi oferit pe întreaga gama de modele. Proiectat special pentru a ajuta la evitarea sau la reducerea impactului accidentelor la viteze reduse, sistemul utilizeaza tehnologie cu radar laser pentru a scana drumul din fata, aplicând automat frânele în cazul în care se detecteaza un risc iminent de coliziune. Sistemul opereaza la viteze mai mici de 30 km/h.

Daca sistemul identifica riscul unei coliziuni, va aplica forta de frânare si va avertiza sonor si vizual, eventual va frâna complet. Sistemul poate fi dezactivat de catre sofer doar atunci când autovehiculul este stationar si va ramâne dezactivat pâna când soferul va opri motorul. Sistemul se va activa odata ce motorul este pornit din nou.

Forward Collision Warning

Sistemul Forward Collision Warning detecteaza riscul unei coliziuni prin recunoasterea vehiculului (masina sau camion) din fata, folosind o camera cu întrebuintare multipla. Sistemul functioneaza atunci când viteza autovehiculului este de minim 15 km/h. La detectarea unui risc de coliziune, va furniza avertizari vizuale si sonore. Distanta de avertizare poate fi reglata conform preferintelor soferului si sistemul poate fi oprit de catre sofer.

Cross Traffic Monitor

Sistemul Honda Cross Traffic Monitor foloseste senzorii radar posteriori pentru a avertiza soferul despre apropierea vehiculelor atunci când este cuplat marsarierul. Directia autovehiculului este afisata fie pe ecranul camerei pentru deplasarea în marsarier fie este afisata folosind sagetile ce indica directia autovehiculului pe ecranul intelligent Multi Information Display si o avertizare sonora. Sistemul este proiectat pentru a detecta vehicule si camioane ce se deplaseaza cu o viteza maxima de 25 km/h.

Sistem Traffic Sign Recognition (recunoastere semne rutiere)

Sistemul Traffic Sign Recognition utilizeaza o camera pentru a detecta semnele rutiere atunci când autovehiculul se deplaseaza catre înainte. Sistemul recunoaste automat si afiseaza semnele pe ecranul i-MID când autovehiculul a depasit semnul.

Sistemul este proiectat sa detecteze semnele rutiere circulare afisând limitarile de viteza si informatii privind depasirea interzisa. Doua semne de circulatie pot fi afisate în acelasi timp – în partea dreapta se afiseaza doar limitarile de viteza si în partea stânga cele privind depasirea interzisa si limitarile de viteza cu informatii suplimentare, precum conditii meteorologice.

Sistem Lane Departure Warning

Sistemul Lane Departure Warning utilizeaza o camera pentru a identifica marcajele benzilor de circulatie. Daca autovehiculul deviaza de la banda curenta fara a semnaliza, sistemul Lane Departure Warning avertizeaza soferul prin intermediul avertizarilor sonore si vizuale. Sistemul poate fi dezactivat, în orice moment, de catre sofer.

Blind Spot Information

Sistemul Blind Spot Information utilizeaza tehnologie radar pentru a detecta în mod automat vehiculele din punctul mort al soferului si pentru a avertiza potentialele pericole atunci când autovehiculul se deplaseaza cu o viteza mai mare de 20 km/h. sistemul este proiectat pentru a detecta autovehiculele si camioanele si poate ajuta soferii în situatii precum depasirea altor autovehicule si schimbarea benzilor de circulatie.

Atunci când un autovehicul intra în punctul mort al soferului, se afiseaza o avertizare vizuala pe oglinda retrovizoare de pe portiera. Aceasta avertizare ramâne afisata pâna când autovehiculul paraseste punctul mort. Daca soferul actioneaza semnalizatorul în timp ce autovehiculul se afla în punctul mort, avertizarea vizuala va clipi, iar avertizarea sonora se va auzi pentru a informa soferul despre potentialul pericol. Sistemul poate fi oprit de catre ?ofer doar atunci când autovehicul este oprit.

Sistem High Beam Support (sistem ce gestioneaza automat comutarea între faza lunga si luminile de întâlnire)

Sistemul High Beam Support functioneaza la viteze de peste 40 km/h pentru a aprinde/stinge faza lunga în functie de autovehiculele de pe contrasens/premergatoare (autovehicule, camioane si motociclete), biciclete si luminozitatea mediului înconjurator. Sistemul poate fi dezactivat, în orice moment, de catre sofer.

honda crv 2015 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto