- Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie! - http://www.auto-business.ro -

Locul 2 pentru VW la Dakar 2006

Posted By Florin Morariu On 16 ianuarie 2006 @ 0:00 In Articole,Auto Sport | No Comments

Volkswagen încheie pe locul al doilea gratie lui Giniel de Villiers la editia Dakar 2006


Volkswagen încheie pe locul al doilea gratie lui Giniel de Villiers

Volkswagen a stabilit un nou “personal best” la capatul celui mai dificil rally-raid din lume, Dakar.
Editia 2006 a însemnat ocuparea locului al doilea în clasamentul general, gratie echipajului format din Giniel de Villiers si Tina Thörner.
Pentru prima data în istoria de 28 de ani a celebrei competitii cross-country, o masina propulsata de un motor diesel a încheiat pe locul al doilea, iar aceasta a fost prototipul Volkswagen Race Touareg 2, cu motor TDI ce dezvolta 275 cai-putere.

În acelasi timp, echipa oficiala a constructorului din Wolfsburg a reusit sa-si îmbunatateasca clasarea cu o pozitie, dupa ce prima generatie Race Touareg a reusit sa fie primul automobil diesel care încheie pe podium la Dakar.
Cu cinci victorii în probele speciale, de trei ori clasata pe locul al doilea si de opt ori pe pozitia a treia, cu cinci zile în care a fost lidera a competitiei – inclusiv o monopolizare a întregului podium provizoriu la capatul a doua etape -, Volkswagen se poate mândri cu un salt calitativ al performantelor fata de editia precedenta. Mark Miller – Dirk von Zitzewitz (locul al cincilea), Bruno Saby – Michel Périn (locul al optulea) si Carlos Sainz – Andreas Schulz (locul al 11-lea) au completat “armada” din Wolfsburg. Jutta Kleinschmidt si Fabrizia Pons au fost obligate sa abandoneze dupa un accident.


“Desigur, suntem încântati de locul secund obtinut de Volkswagen si de ceea ce au reusit Giniel de Villiers si Tina Thörner în acest an la Raliul Dakar, o editie extrem de dura, rapida si interesanta”, a explicat directorul Volkswagen Motorsport, Kris Nissen.
“În acelasi timp, suntem dezamagiti de faptul ca nu ne-am apropiat victoria. Succesul a fost obiectivul nostru numarul 1. Oportunitatea si potentialul au existat, dar din pacate nu am putut profita de ele. Felicitari celor de la Mitsubishi, lui Luc Alphand si lui Gilles Picard pentru victoria obtinuta.”


Kris Nissen, responsabil pentru activitatile marcii Volkswagen în motorsport din vara anului 2003, a mai comentat: “Fara îndoiala, rezultatul nostru este o îmbunatatire evidenta fata de editia precedenta.
Am înregistrat cinci victorii în probele speciale. În final, am ocupat locurile al doilea, al cincilea, la optulea si al 11-lea în clasamentul general.
Este cea mai buna clasare a unui vehicul diesel la Raliul Dakar si cel mai bun rezultat al unui constructor german, dupa victoria obtinuta de Porsche în 1986. Am progresat sub toate aspectele: tehnica, echipa si logistica.
Cred ca am reusit sa punem o presiune constanta asupra celor de la Mitsubishi. Concluzia noastra este ca am fost la fel de puternici ca si rivalii nostri, dar trebuia sa ne îmbunatatim performantele la unul sau doua capitole.
Trebuie sa aducem câteva mici îmbunatatiri la Race Touareg 2, în special atunci când ne confruntam cu nisipul fin si adânc. Este parte unde am pierdut timp pretios în acest an”.


Giniel de Villiers, aflat la doar a patra participare în Raliul Dakar si fost lider dupa speciala a sasea, s-a aflat constant în Top 3 dupa etapa a opta, din totalul celor 15.
Mai mult, sud-africanul în vârsta de 33 de ani a trecut pe locul al doilea la capatul celei de-a 12-a etape, dupa ce Stéphane Peterhansel – de opt ori învingator în Dakar – a facut o greseala.
În permanenta concentrati, de Villiers si navigatorul sau din Suedia, Tina Thörner, au demonstrat experienta pe care o au în abordarea terenurilor dificile si a etapelor maraton, motiv pentru care au redus diferenta care îi separa de Luc Alphand la numai 17 minute, pastrând suspansul în lupta pentru victorie.
O reusita deplina, daca tinem cont ca Giniel si Tina s-au alaturat echipei Volkswagen în urma cu numai noua luni.


Al doilea echipaj Volkswagen a fost cel format din americanul Mark Miller si navigatorul german Dirk von Zitzewitz. Miller, care s-a aflat la doar al doilea concurs alaturi de Volkswagen si doar a treia oara în Raliul Dakar, a surprins multi dintre rivalii mult mai bine cotati prin ritmul sustinut cu care a abordat întrecerea cross-country.
Cele trei clasari pe podiumul probelor speciale – inclusiv realizarea aceluiasi timp ca si Stéphane Peterhansel în a doua etapa ca lungime din întregul program al competitiei, în ziua a opta – au evidentiat talentul americanului originar din Arizona.
Cele doua rasturnari în etapa a saptea au împiedicat echipajul americano-german sa încheie competitia pe un loc mai bun.


Bruno Saby si copilotul Michel Périn au evoluat mult mai bine decât o arata pozitia finala.
Câstigatorii Cupei Mondiale Cross Country din 2005 erau pe locul al saselea, la 3’57″ de lider, dupa etapa a sasea, dar au pierdut mai bine de sapte ore în urma ruperii unui racord pe conducta de alimentare.
În urmatoarele patru etape, cei doi francezi – fosti câstigatori în Dakar – au luptat din greu si au reusit sa urce în clasament, de pe locul al 22-lea pâna pe pozitia a opta la general.


Carlos Sainz si Andreas Schulz au dominat raliul în prima sa parte. Debutant în Dakar, Sainz – recordman cu 26 de victorii în raliurile clasice – a dovedit o adaptare rapida la raliurile cross-country, iar talentul a iesit imediat la suprafata. Patru victorii în probele speciale si pozitia de lider în patru din primele cinci zile au evidentiat experienta tandemului iberico-german.
O problema a ambreiajului în etapa a opta, rezultat al tentativelor de iesire din nisip în ziua precedenta, a compromis sansele dublului campion mondial de raliuri, plasându-l la peste opt ore de ocupantul locului întâi, pe pozitia a 16-a. În final, cei doi au reusit sa-si îmbunatateasca clasarea pâna pe treapta a 11-a.


Jutta Kleinschmidt si Fabrizia Pons au abandonat dupa ce au distrus masina în mod ireparabil, într-un accident petrecut în etapa a 11-a.
Pe când rulau în pozitia a cincea, cele doua doamne au lovit un trunchi de copac într-atât de tare – dupa ce masina a fost deturnata de pe traseu de o groapa -, încât suspensia dreapta fata a prototipului Race Touareg nu a putut fi reparata la fata locului.
Astfel o serie incredibila a ajuns la final: a fost primul abandon pentru echipajul Jutta Kleinschmidt – Fabrizia Pons de când cele doua concureaza pentru Volkswagen, dupa mai bine de 50.000 km în rally-raid.


Raliul Dakar, editia 28 – clasament final:


1. Luc Alphand /Gilles Picard Mitsubishi Pajero Evolution 53h47m32s
2. Giniel de Villiers /Tina Thörner Volkswagen Touareg 54h05m25s
3. Joan Roma /Henri Magne Mitsubishi Pajero Evolution 55h30m10s
4. Stéphane Peterhansel /Jean-Paul Cottret Mitsubishi Pajero Evolution 57h07m56s
5. Mark Miller /Dirk von Zitzewitz Volkswagen Touareg 57h10m57s
6. Jean-Louis Schlesser /Francois Borsotto Schlesser Buggy 57h56m55s
7. Carlos Sousa /Jean-Marie Lurquin Nissan Pick-Up 59h27m43s
8. Bruno Saby /Michel Périn Volkswagen Touareg 62h02m17s
9. Guerlain Chicherit /Matthieu Baumel BMW X3 CC 62h12m46s
10. Thierry Magnaldi /Arnaud Debron Schlesser Buggy 62h13m29s
11. Carlos Sainz /Andreas Schulz Volkswagen Touareg 63h51m18s


sursa: Porsche Romania

 


Article printed from Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie!: http://www.auto-business.ro

URL to article: http://www.auto-business.ro/articole/locul-2-pentru-vw-la-dakar-2006.html

Copyright © 2012 Autobusiness. All rights reserved.