02.26.2020 20:38

Interviu cu Bogdan Apahidean Director General LeasePlan România

“În ultimii ani, criza economica a constituit unul dintre factorii majori care a fortat companiile sa caute solutii urgente si eficiente pentru optimizarea costurilor”, Bogdan Apahidean Director General LeasePlan Romania

Conform ultimelor date comunicate de ASLO la inceputul lunii mai, piata de leasing operational a crescut în primul trimestru al anului 2012 cu 24% fata de perioada similara a anului anterior, 2.261 autovehicule au fost înmatriculate prin leasing operational, reprezentând mai mult de 16% din totalul înmatricularilor de autoturisme si autovehicule comerciale usoare.

1. Putem vorbi despre serviciile de leasing operational ca fiind un raspuns al adaptarii pietei la criza?

Bogdan Apahidean Director General LeasePlan: Leasingul operational si, implicit, serviciile oferite de catre LeasePlan, implica, printre alte avantaje, solutii de reducere de costuri cu managementul de flote auto si nu au o legatura cu criza economica. Putem totusi afirma ca, din cauza crizei economice din ultimii ani, companiile au fost preocupate mai mult de reducerea costurilor si in acest sens au optat pentru leasingul operational.

2. Care sunt avantajele obtinute de o companie de leasing operational care activeaza în România?

Bogdan Apahidean Director General LeasePlan:  Unul din avantajele principale pentru LeasePlan  este dat de faptul ca suntem prezenti pentru clientii internationali care au reprezentante si în România, oferindu-le astfel aceeasi gama de servicii de care acestia beneficiaza la nivel de grup, plus posibilitatea de accesare a unui set de rapoarte consolidate pentru întreaga flota existenta la nivel international.

Mai mult, prin accesul la piata locala, am crescut prezenta LeasePlan în Europa de Sud-Est, iar rezultatele înregistrate de LeasePlan România, au contribuit la consolidarea pozitiei de lider la nivel mondial, a corporatiei.

3. Cum apreciati piata româneasca de leasing operational în raport cu alte piete?

Bogdan Apahidean Director General LeasePlan:  Dimensiunea pietei de leasing operational din România este înca redusa comparativ cu tarile europene dezvoltate.  În România, am ajuns dupa primul trimestru al anului 2012 la o pondere a leasingului operational de 16% din totalul înmatricularilor, în tarile mai dezvoltate însa, aceasta pondere este de peste 30%. Bineinteles, trebuie sa tinem cont si ca în acele tari exista un potential mai mare si, indirect, parcuri auto cu vechime si cu dimensiuni importante, exista si o mai mare  deschidere catre adoptarea de solutii noi de finantare si/sau de administrare a parcului auto si o politica de grup influenta la nivel local.

4. Care sunt, în prezent, cele mai mari probleme (legislative, economice s.a.m.d.) cu care se confrunta jucatorii din piata de leasing?

Bogdan Apahidean Director General LeasePlan:  În primul rând cele de ordin legislativ. Practic, autovehiculul nu poate fi radiat în momentul încetarii contractului.  Pentru ca noii proprietari ai autovehiculelor revândute la finalul contractului nu le înmatriculeaza pe numele lor, toate amenzile si problemele cauzate în trafic se resfrâng asupra companiei de leasing. O alta problema este legata de ajustarea TVA-ului în cazul daunelor totale, ceea ce presupune un cost suplimentar pe care firma de leasing  îl are prin nedeductibilitatea TVA-ului corespunzator partii din contract ramasa neamortizata.

5. Vorbind de LeasePlan, care este distributia actuala a flotei LeasePlan?

Bogdan Apahidean Director General LeasePlan:  În momentul de fata, flota auto administrata de LeasePlan la nivel national este alcatuita, în proportie de 22,50%, din autovehicule comerciale (de maxim 3,5 tone), iar restul de 77,50% este reprezentat de autoturisme.

6. Ce ne puteti spune despre platforma de licitatii on-line pentru car-remarketing?

Bogdan Apahidean Director General LeasePlan:  La finalul perioadei contractuale, clientii LeasePlan returneaza autovehiculele care au facut obiectul contractului. În acest sens, LeasePlan a integrat în site-ul www.leaseplan.ro o platforma on-line cu acces securizat. Dealerii auto înregistrati pe site pot participa la licitatii saptamânale care au drept obiect comercializarea acestor autovehicule. Conceptul este cunoscut sub numele de Car Remarketing si ofera accesul rapid la o mare varietate de autovehicule bine întretinute de LeasePlan. De asemenea, este important de mentionat faptul ca toate autovehiculele LeasePlan scoase la licitatie sunt însotite de istoricul de reparatii si prezinta garantia kilometrajului real.

7. Ce schimbari au intervenit în piata de leasing operational pâna la acest moment?

Bogdan Apahidean Director General LeasePlan: Cea mai importanta schimbare este legata de cerintele/dorintele clientilor nostri. Acestea s-au rafinat. Totodata,  au crescut exigentele privind calitatea serviciilor furnizate. Pentru a le raspunde, LeasePlan îti concentreaza resursele pentru a pune în practica promisiunea de brand “it’s easier to leaseplan”. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto