10.17.2017 4:02

Industria auto, unul din pilonii economiei

Pe lânga retail si IT, industria auto reprezinta motorul economiei românesti!

Conform studiului reliazat de Euler Hermes, industria auto este unul dintre principalii piloni ai economiei românesti, angajând în total peste 150.000 de persoane si contribuind la 47% din exporturi în 2016.

De la an la an, industria autovehicolelor se bucura de o rentabilitate puternica. În 2016 a înregistrat o rata de crestere impresionanta, + 9% fata de 2015, iar media globala a avansat cu 1,60%. În acest ritm, se poate vorbi despre o crestere de 6-7% pe an pâna în 2020.

Pâna acum sectorul a fost condus de producatorii de automobile, unde Dacia-Renault a fost pe locul 11 la nivel european, cu aproape 360.000 de unitati de produse în 2016. În prezent cea mai mare parte a cresterii provine de la producatorii de piese si componente auto.

În ceea ce priveste piata furnizorilor, aceasta include atât fabrici de productie proprii, cum ar fi Daimler, cât si numerosi contractori, precum Delphi, Draexlmaier, Leoni sau Continental, dar si antreprenori locali mici, care la rândul lor sunt furnizori pentru marile companii producatoare.

Marii jucatori de pe piata nu sunt transparenti în privinta estimarilor si datelor financiare, iar finantarea bancare este furnizata de obicei la nivel de grup în conditii favorabile în comparatie cu cele locale.

În ceea ce priveste evolutia pietei interne, industria automobilelor s-a apreciat în trimestrul IV 2016 pentru autoturisme noi (-1,7% Q1-Q2 pâna la 32.500 unitati), însa a scazut puternic în general datorita încetinirii vânzarilor la mâna a II-a, pâna la un total de 101.500 de autoturisme vândute (-15,20% Q1-Q2).

Anul 2016 a fost unul din cei mai buni din ultimul deceniu, înregistrându-se o crestere a numarului de înmatriculari de vehicule de 17,4% ,ajungând la 510.000 de unitati, dintre care automobile noi reprezinta aproximativ 22% (115.000 de unitati).

De asemenea, piata leasingului financiar a crescut cu 25% în 2016, pâna la 2.000.000.000 Euro, dintre care aproape 77% reprezinta automobile si vehicule utilitare usoare.

Companiile au reprezentat 97% din totalul clientilor de leasing financiar, urmate de persoanele fizice 2% si 1% de sectorul public. Flota de autovehicule de leasing operational a crescut cu 8%, pâna la 60.000 de vehicule în 2016 (adica aproximativ 13% din toate înregistrarile de autoturisme noi), cu asteptari de crestere similare pentru 2017.

Cifra de afaceri totala a sectorului auto în 2016 a depasit 20.000.000.000 Euro, determinata de exporturi, pe masura ce piata locala este relativ mica si se concentreaza pe vehiculele second-hand.

Principalele companii auto care activeaza în Romania sunt:

- Dacia cu o cifra de afaceri de 4.200.000.000 Euro în 2015

- Ford cu o cifra de afacaere de 800.000.000 Euro

- Volskwagen în calitate doar de comerciant si distribuitor, cu o cifra de 400.000.000 Euro.

Principalii producatori de componente si consumabile sunt:

- Continental, cu 5 diviziuni, cu cifra de afaceri totala de 2.300.000.000 Euro

- Autoliv, sisteme de securitate, cu 700.000.000 Euro

- Takata, volane, cu 500.000.000 Euro

- Michelin: 500.000.000 Euro

- Delphi cu o cifra de 400.000.000 Euro.

Potrivit aceluiasi studiu, piata auto este dominata de grupurile Dacia (Renault), Continental si alte grupuri cu prezenta globala (TRW, Bosch, Delphi, Ford si altii).

Auto-1

Mai jos analiza SWOT:

Puncte forte

- potential de crestere a volumelor, generata de cererea externa;
- evolutia tehnologica ar putea creste abilitatea de ajustare a costurilor si recuperare a profitabilitatii.

Auto-2

Puncte slabe

- ciclicitatea sectorului;
- transparenta limitata pe evolutia financiara a subsidiarelor care fac parte din grupuri internationale.

Auto-3

Oportunitati

- cresterea puterii de cumparare a consumatorilor care alimenteaza vânzarile interne de autovehicule;
- capacitatile locale în IT ajuta la dezvoltarea unor centre regionale de inginerie/IT, pentru companiile furnizorilor;
- subventiile fiscale ar putea sa ramâna o pârghie în atragerea de noi investitori.

Auto-4

Amenintari

- infrastructura defectuoasa reprezinta o amenintare serioasa pentru asigurarea unor timpi rapizi de livrare, esentiali pentru men?inerea si atragerea de noi investitii;
- oferta de personal calificat ramâne limitata, în conditiile în care cererea înregistreaza cresteri constante;
- potentiale socuri datorate costurilor de mediu (vezi VW), costurilor tehnice (Takata/Toyota) sau fluctuatiilor costurilor cu materiile prime. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto