08.20.2019 21:43

In ultimele 4 luni suntem pe plus

Cu toate ca suntem pe plus în ultimele 4 luni, piata auto din Romania ramâne per total la 10 luni sub vanzarile de anul trecut

In ultimele 4 luni, adica iulie 2013, august 2013, septembrie 2013 si octombrie 2013, vânzarile raportate au înregistrat cresteri fata de lunile similare din 2012, fapt ce face ca pentru aceste 4 luni din 2013 sa consemnam o crestere medie de 2,90% fata de aceleasi luni din 2012, din care cresterea la autoturisme a fost de 7,90%.

Cu toate acestea, cumulat pe cele 10 luni din acest an, avem o scadere generala a pietei de 9,80%, din care la autoturisme scaderea este de 8,30%.

Si pe plan european observam o evolutie negativa pe principalele piete auto pe ansamblul celor 10 luni din 2013, astfel:

- Franta: scadere de 7,40%

- Italia: scadere de 8%

- Germania: scadere de 5,20%

Citroen

In continuare, vânzarile pe piata auto din România sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice.

Acestea reprezinta 73% din totalul vanzarilor in cele 10 luni din acest an.

In ceea ce priveste situatia pe luna octombrie, raportul este si de aceasta data favorabil achizitiilor realizate de catre persoanele
juridice.

Acestea au cumparat 71% din total masinilor vandute in luna octombrie 2013.

Peugeot

Oricum, pe fondul demararii Programului “Rabla”, in ultimele 4 luni (iulie – octombrie 2013), situatia s-a mai echilibrat fata de primele luni din acest an, când acest raport era net în favoarea persoanelor juridice, cu un procent ce depasea 80%.

Analiza sectoriala

I. Productia nationala

La un volum total de 339.166 unitati fabricate în 10 luni, se înregistreaza o crestere de 21,90% fata de anul 2012, cifra datorata în exclusivitate productiei de autoturisme care înregistreaza o crestere de 27,10% (volum total 339.150 unitati).

In cifre absolute, fata de aceeasi perioda din 2012, au fost fabricate in 2013 cu 61.035 mai multe autovehicule.

Dacia-Logan

Volumele cele mai mari le-au înregistrat la:

- Dacia Duster: 99.299 unitati

- Dacia Sandero: 95.420 unitati

- Dacia Logan: 70.693 unitati

- Ford B-MAX: 62.690 unitati

II. Exportul

La un volum de 302.184 unitati exportate în aceste 10 luni, înregistram si la acest capitol o crestere semnificativa în acest an, de 12,20%, comparativ cu aceeasi perioada din 2012.

Cresterea se datoreaza în exclusivitate autoturismelor, care înregistreaza un plus de 16,60%.

Cele mai exportate modele în cele 10 luni de pâna acum a fost:

- Dacia Duster: 98.878 unitati

- Dacia Sandero: 94.750 unitati

- Ford B-MAX: 62.696 unitati

Ford-Focus

Ar mai fi de remarcat faptul ca aproximativ 89% din productia nationala a fost exportata, fapt ce face ca industria auto sa contribuie în mod semnificativ la reducerea deficitului comercial al
României.

III. Vânzarile

Cu un volum total de 8.295 unitati vândute în luna octombrie 2013, si un total de 65.747 unitati vandute in acest an, din care 55.400 autoturisme, consemnam fata de 2012 o scadere totala de 9,80%, scadere la care autoturismele “contribuie” cu o scadere de 8,30%, ambele, în revenire usoara fata de cifrele consemnate dupa 9 luni.

Un alt aspect important de semnalat este faptul ca vânzarile de autoturisme din productia nationala au înregistrat în ultimele 4 luni
cresteri importante fata de 2012, fapt ce face ca la 10 luni, aceste vanzari sa aba o crestere de 8,50%, comparativ cu vânzarile marcilor din import care ramân în zona negativa.

Audi-S6

La autoturisme, top-ul pe marci dupa 10 luni din 2013 este condus de:

- Dacia, cu 18.518 unitati vândute si 33,40% din total

- Volkswagen, cu 6.204 unitati vândute si 11,20% din total

- Skoda, cu 4.393 unitati vândute si 7,90% din total

- Renault, cu 3.232 unitati vândute si 5,80% din total

- Ford, cu 2.951 unitati vândute si 5,30% din total

- Opel, cu 2.292 unitati vândute si 4,10% din total

Dacia

Pe modele, situatia ramâne neschimbata fata de luna trecuta, clasamnetul fiind urmatorul:

1 .Dacia Logan

2. Dacia Sandero

3. Dacia Duster

4. Volkswagen Golf

5. Skoda Octavia

Analizând segmentarea pe clase, remarcam faptul ca, dupa 10 luni din 2013, dintre clasele cu vânzari importante, doar clasa monovolum este pe plus, cu o crestere de 13,30%, toate celelalte
fiind pe minus, cu scaderi cuprinse între 1,10% si 26%.

CLS

Evolutia este diferita: astfel, scaderile mai mici decât media pietei sunt înregistrate de clasele de volum, adica clasa B cu o scadere de 1,10% si clasa C cu o scadere de 2,8%, în timp ce clasa A la fel ca si clasele superioare: D, E, SUV, înregistreaza scaderi peste media pietei, adica 26-31% pentru clasele A, D si E iar pentru clasa SUV avem o scadere de 18%.

In functie de tipul de combustibil, se mentine în 2013 cresterea ponderii livrarilor de autoturisme cu motoare diesel, care ajung dupa 10 luni la 52,70% din piata, fata de 50% cât se înregistra în aceeasi perioada a anului trecut.

Bmw

Este explicabil daca avem în vedere faptul ca volumele realizate pe segmentul autoturismelor diesel au scazut cu doar 3,90%, în timp ce, cele pe benzina cu 13,40%.

Un alt aspect pe care îl mentionam în analizele noastre lunare la
acest capitol, este gradul în care motorizarea diesel este prezenta în vânzarile unor marci sau modele.

La acest criteriu, opt din primele zece marci, înregistreaza vânzari cu motorizare diesel peste 50% (trei dintre ele chiar peste 80%), situatie care se mentine si la modele, unde 8 dintre modele înregistreaza un procent de peste 50% motorizare diesel din vânzarile respectivei marci.

In ceea ce priveste vehiculele comerciale usoare (LCV+ minibuse), observam o scadere mai puternica a pietei (-20%) – datorata aproape în totalitate absentei de pe piata a vehiculelor consacrate din productia interna, dar si faptul ca peste 45% din piata este acoperit de primele trei marci:

- Dacia

- Ford

- Renault

Scenic

Concluzie

Este de asteptat ca în ultimele 2 luni ale lui 2013, suplimentarea programului Rabla sa mentina volumele la cote superioare fata de cele din lunile similare ale lui 2012, fapt ce nu va reusi însa sa duca la recuperarea scaderilor din prima jumatate a anului, 2013 urmând sa se încheie, astfel, în teritoriul negativ. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto