04.25.2017 0:55

EQ: urmatorul pas în ofensiva electrica

 

  • Producatorul auto Mercedes-Benz va fabrica prima masina electrica sub un nou brand, EQ, în fabrica sa din Bremen

 

  • Reteaua globala de productie a Mercedes-Benz Cars se pregateste pentru electromobilitate

 

  • Modelul de productie cu baterii electrice are la baza conceptul EQ, cu aspectul unui SUV Coupé sportiv

 

  • Autoturismele fabricate la Bremen vor acoperi întreaga gama de tehnologii inteligente de condus

 

  • Momentul marcheaza urmatoarea etapa a noii strategii corporate „CASE”

 

 

 

Producatorul auto Mercedes-Benz face urmatorul pas în implementarea ofensivei sale electrice. Primul model al noului brand EQ va fi produs în Bremen, pâna în anul 2020.

„Autoturismele fara emisii sunt viitorul. Sunt încântat de faptul ca, pentru productia în serie a primului nostru model EQ electric, putem conta pe unii dintre partenerii nostri cei mai importanti din reteaua globala de productie: colegii nostri din Bremen. Fabrica Bremen ofera, pentru modelele noastre electrice, un nivel maxim de flexibilitate si viteza, precum si calitatea Mercedes-Benz înca de la început”, spune Dr. Dieter Zetsche, CEO al Daimler AG si Manager Mercedes-Benz Cars.

Modelul de productie va avea la baza show car-ul EQ – un autovehicul electric cu aspectul sportiv al unui SUV Coupé, care a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris 2016, în septembrie. Cu o autonomie de pâna la 500 km si cu punctele forte specifice unui Mercedes-Benz, cum ar fi siguranta, confortul, functionalitatea si conectivitatea, show car-ul este precursorul unei noi ere. Brandul EQ este o parte elementara a strategiei corporate pentru mobilitatea viitorului, exprimata de termenul CASE. Cele 4 litere reprezinta cei 4 piloni strategici – Conectat, Autonom, Servicii Integrate si Electric Drive – care sunt conectati în mod inteligent.

Generation EQ, 2016

Mercedes-Benz Cars îsi propune sa aiba în portofoliul sau peste 10 autovehicule în întregime electrice, pâna în anul 2025. Noile autovehicule electrice pot fi construite în cadrul retelei globale de productie existente, cu fabrici pe patru continente. „În cadrul procesului de productie, lucram intens la pregatirea ofensivei noastre electrice. În acest context, estimam ca putem produce autovehicule electrice în toate fabricile Mercedes-Benz Cars. Am început deja pregatiri intense în Bremen. În general, noua noastra organizare în procesul de productie a devenit extrem de flexibila, ceea ce ne permite sa reactionam rapid în cazul cresterii cererii clientilor”, declara Markus Schäfer, membru al Consiliului de administratie al diviziei Mercedes-Benz Cars, responsabil pentru productie si Supply Chain Management.

„Faptul ca primul autovehicul EQ va fi construit în Bremen este o confirmare a încrederii si o adevarata recompensa pentru fabrica noastra”, spune Peter Theurer, Sef al fabricii Mercedes-Benz Bremen. „Ca fabrica principala pentru Clasa C si GLC, am demonstrat în mod repetat competenta noastra extrem de ridicata, flexibilitatea si cunostintele tehnice. Acum, facem un pas esential înainte, în directia mobilitatii viitorului, si extindem varietatea de produse si atunci când vine vorba de sistemele de propulsie”.

EQ interior

Portofoliul de produse al fabricii din Bremen este format în prezent din 10 modele diferite. Pe lânga autovehiculele conventionale cu motoare cu ardere interna, hibrizii plug-in ai Clasei C si GLC ies, de asemenea, de pe linia de productie. În plus, GLC F-Cell – primul autovehicul fuel-cell din lume cu tehnologie plug-in – va fi produs în Bremen. Prin confirmarea productiei noului Electro-SUV al brandului EQ, autovehiculele “fabricate în Bremen” vor acoperi în viitor întreaga gama de tehnologii inteligente de condus.

EQ back

„Echipa noastra este mândra si încântata de decizia de a produce primul autovehicul EQ în Bremen. Cele mai importante perspective din industrie se afla în acest moment în zona electromobilitatii, prin urmare este obiectul nostru suprem ca fabrica din Bremen sa contribuie la aceasta. Noi interpretam decizia companiei ca un semn de gratitudine si apreciere pentru performanta deosebita a colegilor nostri, demonstrata de-a lungul ultimilor ani”, afirma Michael Peters, Presedinte al Consiliului de administratie al fabricii Mercedes-Benz din Bremen.

Bateria pentru noul autovehicul electric va fi dezvoltata de catre filiala Daimler ACCUMOTIVE si produsa în Kamenz (Saxonia). Productia este în prezent extinsa, în contextul strategiei corporate CASE, cu o investitie de 500.000.0000 Euro. Astfel, va fi construita una dintre cele mai mari si cele mai moderne fabrici de baterii din Europa. Pe viitor, ACCUMOTIVE va produce baterii litiu-ion pentru toate autovehiculele electrice Mercedes-Benz si smart – atât pentru hibrizii plug-in, precum si pentru autovehiculele complet electrice. Mai mult decât atât, fabrica va produce baterii pentru unitatile fixe Mercedes-Benz de stocare a energiei si pentru sistemele cu 48 de volti. Daimler planuieste o investitie totala de peste 1.000.000.000 Euro într-o unitate globala de productie de baterii.

Mercedes-EQ

Despre fabrica Mercedes-Benz din Bremen

Fabrica Mercedes-Benz din Bremen este cel mai mare angajator privat din regiune, cu peste 12.500 de angajati. 10 modele diferite sunt asamblate aici, în acest moment: Clasa C Saloon, Estate, Coupé si Cabriolet, Clasa E Coupé si Cabriolet, SUV-urile GLC si GLC Coupé, precum si cele doua masini sport SLC si SL.

În anul 2015, fabrica a fost recompensata cu titlul de „Fabrica Anului” în categoria de productie pe scara larga. În calitate de fabrica principala a Clasei C, Bremen coordoneaza productia mondiala a modelelor de serie cu cele mai mari volume pentru fabricile din strainatate, în Tuscaloosa (Statele Unite ale Americii), Beijing (China) si East London (Africa de Sud). Asamblarea noului GLC este, de asemenea, coordonata de catre fabrica din Bremen, ca loc de productie principal.

Despre Mercedes-Benz Cars Operations

Divizia Mercedes-Benz Cars Operations este responsabila pentru productia de autoturisme în 28 de locatii din întreaga lume, ca parte a unei retele flexibile si eficiente care implica circa 78.000 de angajati. Aceasta include functiile centrale de planificare a productiei, dezvoltare a tehnologiei, logistica si calitate. Mercedes-Benz Cars a produs mai mult de 2.000.000 de autoturisme Mercedes-Benz si smart anul trecut, marcând al V-lea record consecutiv.

Reteaua se bazeaza pe arhitecturile cu tractiune fata (masini compacte) si propulsie spate (de exemplu în cazul Clasei S, Clasei E si Clasei C), precum si pe arhitecturile SUV-urilor si ale masinilor sport. În plus, exista si o unitate de productie pentru lantul de antrenare (motoare, transmisii, punti si componente). Fiecare dintre aceste elemente produse sunt grupate în jurul unei fabricii principale, care serveste ca centru de competenta pentru dezvoltarea de noi produse, tehnologii si asigurarea calitatii. În munca de zi cu zi, se pune accentul pe îmbunatatirea continua si perfectionarea metodelor de productie de ultima ora, care permit viitoarelor autovehicule high-tech sa fie produse într-un mod eficient, flexibil si prietenos cu mediul, în conformitate cu standardele de calitate caracteristice Mercedes-Benz. Toate acestea graviteaza în jurul angajatilor si expertizei lor. Activitatea angajatilor este sustinuta în mod sistematic de un design ergonomic al locului de munca si de automatizare inteligenta. În plus fata de instalatiile sale proprii de productie, Mercedes-Benz încheie parteneriate si utilizeaza competenta producatorilor contractati, ca parte a strategiei sale de crestere.

Despre CASE

CASE – aceste litere vor contura viitorul Mercedes-Benz Cars. Ele reprezinta pilonii strategici ai conectivitatii (Conectat), ai condusului autonom (Autonom), ai utilizarii flexibile (Servicii Integrate) si ai sistemelor de actionare electrica (Electric Drive), care vor fi combinate în mod inteligent de catre companie.

Deja, în prezent, Mercedes-Benz Cars joaca un rol principal în toate cele patru domenii. Toate activitatile din domeniul conectivitatii sunt bazate pe brandul digital Mercedes me, care ofera clientilor acces la o gama larga si personalizata de servicii, prin aplicatii, website sau direct din masina lor. Din perspectiva condusului autonom, Mercedes-Benz a fost ani la rând un factor principal în procesul de dezvoltare si a stabilit în mod repetat noi standarde. În acest scop, inginerii Mercedes-Benz folosesc asa-numita fuziune senzor. Datele de la diferiti senzori, cum ar fi camere video, ultrasunete sau radar, sunt inteligent combinate si analizate. Prin car2go, inventatorul automobilului este, de asemenea, un deschizator de drumuri atunci când vine vorba de share.

Cu aproximativ 2.000.000 de utilizatori, compania este astazi cel mai mare furnizor mondial de free-floating car-sharing. În ceea ce priveste electrificarea propulsiei, Mercedes-Benz urmareste o abordare integrata. Sub brandul EQ, dezvolta un ecosistem care include nu doar autovehiculul propriu-zis, dar si o oferta completa de mobilitate electrica. Aceasta se extinde de la servicii inteligente si unitati de stocare a energiei, pentru clientii privati si comerciali, la tehnologiile de încarcare, cum ar fi încarcarea inductiva si reciclare sustenabila. Pentru a oferi celor 4 piloni posibilitatea de a-si dezvolta pe deplin eficacitatea, activitatile relevante sunt reunite într-o entitate independenta. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto