02.16.2019 22:29

Demaroare: 100 de ani de productie

Compania Bosch sarbatoreste in luna martie 100 de ani de productie a demaroarelor

Cu un secol în urma, în martie 1914, Bosch a prezentat primul sau demaror pentru automobile. Acest eveniment a însemnat un pas urias înainte în domeniul electrificarii automobilelor, un pas care avea sa creasca gradul de siguranta si confort al sofatului.

Demaroarele au reprezentat un mare avantaj pentru soferii acelor vremuri. Pe atunci, era nevoie de un efort sustinut pentru pornirea unui motor greu, cu un volum mare. Noua inventie a permis soferilor sa nu mai depuna eforturi deosebite pentru pornirea motorului. Mai mult, în cazul pornirii manuale, exista mereu riscul ca manivela de pornire sa alunece sau sa dea brusc înapoi – ceea ce putea cauza accidentarea conducatorului auto.

Energia electrica pentru noul motor de pornire venea de la bateria autovehiculului, care facea parte din sistemul de aprindere Bosch al automobilelor. Bosch lansase acest sistem independent de alimentare cu energie cu doar un an înainte. În timp ce primele demaroare cântareau aproape 10 kg si ofereau doar 0,6 kilowatt energie, demaroarele actuale cântaresc între 1,9 – 17 kg si ofera între 0,8 – 9,2 kilowatt, demonstrând cât de mult a evoluat tehnologia în domeniu.

demaror 1914

Începutul unei noi linii de afaceri

Demarorul este tipic pentru produsele pe care Bosch le-a lansat în perioada de început a motorizarii. Toate aveau ca obiectiv eliminarea deficientelor legate de functii, operare si siguranta”, a declarat Ulrich Kirschner, presedintele departamentului Bosch Starter Motors and Generators.

Gottlob Honold, inginerul sef al grupului Bosch, a fost cel care a avut ideea de a folosi un motor electric pentru pornirea motorului masinii. Alti producatori încercasera deja sa faca acelasi lucru; dar desi rezultatele eforturilor lor erau relativ bune, înca nu se potriveau folosirii zilnice si productiei în serie. Asadar, daca Bosch actiona rapid, putea crea un demaror mai bun.

demaror 2007

Nu mai este necesara pornirea motorului cu ajutorul manivelei

Nu era un lucru neobitnuit ca soferii sa se raneasca grav atunci când, în loc sa porneasca, motorul dadea brusc înapoi si îi lovea cu mânerul manivelei. Într-o perioada în care multi oameni erau înca suspiciosi în legatura cu automobilele recent introduse, acest risc putea sa pateze cu usurinta imaginea publica a automobilelor. Proprietarii – în mod predominant persoane înstarite care preferau sa îsi conduca ei însisi automobilele decât sa aiba soferi – au solicitat o alternativa mai convenabila. Noul demaror putea fi operat în conditii de siguranta si fiabilitate, mai întâi prin intermediul unei pedale de picior si la scurt timp prin simpla atingere a unui buton.

O inovatie de viitor

Initial, cea mai mare parte a cererilor pentru demaroare venea din America de Nord. Acesta a fost un motiv suficient pentru ca Robert Bosch sa creasca productia de demaroare la fabrica firmei din Plainfield, New Jersey, în 1914. La început, vânzarile acestui nou dispozitiv au fost modeste; pâna în anul 1927 Bosch vânduse aproximativ 11.000 de unitati. Apoi, demarorul a fost acceptat treptat la scara mai larga si aproape 550.000 de astfel de dispozitive au fost vândute pâna în 1933. Însa a fost nevoie de zeci de ani pentru ca manivelele de pornire sa dispara complet de la masinile din întreaga lume.

Pregatit pentru pornire în orice moment

În prezent, Bosch ofera o gama larga de demaroare robuste, fiabile pentru motoarele pe benzina si motorina – pentru automobile si vehicule comerciale, care suporta sisteme electrice de 12 – 24 V ale vehiculelor. Pe lânga facilitarea integrarii, demaroarele Bosch sunt usoare, compacte si puternice, reducând consumul de combustibil si emisiile. Bosch produce peste 12.000.000 de demaroare în fiecare an, iar acestea sunt instalate pe cel putin unul din fiecare 5 autovehicule nou fabricate din întreaga lume.

sistem manivela

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. Conform cifrelor preliminare, în anul fiscal 2013 vânzarile acestuia au fost de 30.700.000.000 Euro sau 66% din cifra de vânzari totala a grupului (Nota: Ca urmare a unei modificari în normele legislative care reglementeaza consolidarea, cifrele din 2013 pot fi comparate doar într-o masura limitata cu cifrele din 2012). Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanti furnizori din industria auto. La nivel mondial, aproximativ 177.000 de angajati din sectorul Tehnologiei Auto activeaza în sapte domenii de activitate: tehnologii de injectie pentru motoarele cu ardere interna, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativa, sisteme de siguranta activa si pasiva, functii de asistenta si confort, sisteme de informare si comunicare la bord, precum si servicii si tehnologii pentru domeniul aftermarket. Bosch este autorul unor importante inovatii în industria auto, precum gestionarea electronica a motorului, sistemul antiderapare ESP® si tehnologia diesel common-rail.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. Conform cifrelor preliminare, în anul fiscal 2013 aproape 281.000 de angajati au generat vânzari de 46.400.000.000 Euro (Nota: Ca urmare a unei modificari în normele legislative care reglementeaza consolidarea, cifrele din 2013 pot fi comparate doar într-o masura limitata cu cifrele din 2012). Grupul Bosch este structurat pe patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industriala, bunuri de larg consum, energie si echipamente pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 360 de filiale si companii regionale din peste 50 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. În 2013, Bosch a înregistrat aproape 5.000 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto