05.25.2020 8:37

Dakar 2007 – spectacolul incepe

Volkswagen se prezinta cu patru prototipuri Race Touareg la Raliul Dakar 2007


Dakar 2007 – spectacolul incepe 

Volkswagen se prezinta cu patru prototipuri Race Touareg la Raliul Dakar 2007


Chemarea salbaticiei, a unei lumi destinata celor amatori de aventura pura, se face din nou simtita. Mâine, 6 ianuarie, Volkswagen îsi începe aventura în Raliul Dakar 2007, cu patru prototipuri Race Touareg 2.

Echipajele oficiale Volkswagen:
 - Mark Miller (SUA)/ Ralph Pitchford (Africa de Sud)
- Carlos Sainz (Spania)/ Michel Périn (Franta)
- Ari Vatanen (Finlanda)/ Fabrizia Pons (Italia)
- Giniel de Villiers (Africa de Sud)/ Dirk von Zitzewitz (Germania)

Vor avea de parcurs un total de 15 etape ce vor acoperi 7.915 kilometri în drumul ce se va încheia în capitala statului Senegal, Dakar.
Dupa ce echipa din Wolfsburg a încheiat pe locul al doilea la editia precedenta, gratie lui Giniel de Villiers, si astfel a reusit cel mai bun rezultat din istoria competitiei pentru o masina cu motorizare diesel, Volkswagen este considerata una din principalele favorite la victoria în clasamentul general.


“Ne dorim sa fim primii care învingem în acest raliu lung si dur care utilizam o masina diesel”, explica directorul Volkswagen Motorsport, Kris Nissen. “De-a lungul ultimelor luni, ne-am pregatit pentru aceasta provocare de exceptie prin teste îndelungate si printr-un program de dezvoltare prin care am îmbunatatit masina, logistica si organizarea.” Înca o data, Volkswagen se asteapta ca rivalii de la sectiunea auto – 187 de masini înscrise – sa fie extrem de redutabili. “Fara îndoiala, Mitsubishi va fi contracandidata principala”, explica Kris Nissen. “Echipa a dezvoltat o noua masina, au ani buni de experienta în raliuri cross-country si perechi pilot-navigator foarte bune.” Alti rivali din categoria prototipurilor sunt X-Raid Team (BMW) si Jean-Louis Schlesser (Buggy Ford). “Din punctul nostru de vedere, victoriile de etapa pot fi împartite între 10-12 masini, iar 6-7 se vor lupta pentru victoria finala”, a estimat Nissen.


O noua dezvoltare pentru Volkswagen Race Touareg 2


Volkswagen Race Touareg 2 a fost îmbunatatit continuu de la finalul Raliului Dakar 2006.
O noua versiune a motorului diesel (2,5 litri, cinci cilindri), care – în premiera – foloseste un cap de cilindru cu patru supape, echipeaza prototipul cu tractiune integrala.
“Motorul produce un plus de putere, concret 285 CP, si furnizeaza un cuplu mai mare pe o plaja extinsa de turatii, ceea ce îmbunatateste manevrabilitatea”, explica Donatus Wichelhaus, director de dezvoltare a motoarelor la Volkswagen Motorsport


În timpul diferitelor teste la care a fost supus prototipul Race Touareg, mai multe componente ale masinii au fost dezvoltate.
În total, 35% dintre componente au fost fie modificate, fie au un nou design.
De asemenea, cutia de viteze a suferit schimbari majore. “Pilotii au fost deosebit de încântati, pentru ca schimbarea treptelor necesita un efort fizic mai mic. Un avantaj inestimabil pentru etapele zilnice lungi din Raliul Dakar”, a explicat Kris Nissen. Alte îmbunatatiri s-au adus la suspensie si la geometria acesteia. “În cooperare cu ZF Sachs am dezvoltat un amortizor «Dakar» care s-a dovedit foarte bun pe suprafete dure si pe iarba camilelor.”


În pregatirea pentru Raliul Dakar, echipa a avut si câteva aparitii competitive în diferite raliuri. Echipajul oficial Giniel de Villiers – Dirk von Zitzewitz au câstigat doua etape din Cupa Mondiala Cross Country, Raliul Transibérico (Portugalia/ Spania) si Raliul Marocului. Carlos Sainz a învins în trei din cele sase etape ale UAE Desert Challenge, alaturi de navigatorul Michel Périn. “Aceste reusite reflecta nivelul nostru actual în privinta performantelor. Suntem capabili de a ne pune concurenta sub o presiune serioasa si de a o învinge”, a concluzionat Kris Nissen.


Giniel de Villiers este foarte motivat dupa cele doua succese din 2006. “Vrem sa învingem în «Dakar». Suntem bine pregatiti, echipa a muncit din greu pentru a dezvolta Race Touareg”, explica sud-africanul. “La teste si la curse, cele mai notabile au fost dezvoltarile suspensiilor si ale motorului. Multe detalii minore au fost modificate în cockpit, din care vom avea de câstigat în zilele cu etape lungi.”


Un cvartet de piloti redutabili, valorosi si cu o buna reputatie


Pentru Raliul Dakar 2007, Volkswagen mizeaza pe un cvartet de piloti experimentati. Finlandezul Ari Vatanen s-a alaturat echipei Volkswagen din toamna lui 2006. Cu victorii în 1987, 1989, 1990 si 1991, fostul campion mondial de raliuri clasice este unul din cei mai experimentati competitori si, în acelasi timp, cel mai galonat pilot din categoria auto a acestei întreceri clasice. Navigatoarea lui, experimentata Fabrizia Pons, este un mai vechi membru al echipei Volkswagen.
Clasat al doilea anul trecut, Giniel de Villiers este la a doua participare cu Volkswagen în maratonul nisipurilor. În dreapta lui va sta germanul Dirk von Zitzewitz, care a debutat cu Volkswagen Race Touareg alaturi de Robby Gordon în 2005 si a fost copilotul lui Mark Miller în 2006. Carlos Sainz, care a debutat la “Dakar” cu Volkswagen în 2006, a luat startul la înca trei competiti de atunci, de fiecare data avându-l ca navigator pe triplul câstigator în “Dakar”, Michel Périn, si s-a familiarizat tot mai mult cu raliurile cross country. Ca si în 2006, americanul Mark Miller va face parte din echipa Volkswagen, iar noul sau navigator este sud-africanul Ralph Pitchford.


“Am dorit echipaje care sa propuna nu doar viteza si dorinta de a învinge, ci si experienta si maturitate. Ne-am îndeplinit acest obiectiv cu echipa noastra. Vârsta unui pilot nu e asa importanta în raliurile cross country precum în alte discipline din motorsport. De fapt, ceea ce este necesar în timpul Raliului Dakar este un amestec de pilotaj rapid, control al masinii si intuirea capacanelor oferite de teren. Un nivel optim de fitness si stamina joaca un rol important, ceea ce fiecare component a dovedit în antrenamentele cu echipa, si în cele individuale”, a explicat Kris Nissen.


Un eveniment colosal necesita o logistica perfecta


O echipa de aproape 80 de membri se va pune în miscare spre Dakar. Întregul personal si cele 25 tone de scule, echipament si piese de schimb vor fi transportate pe traseul competitiei de-a lungul celor 15 zile cu ajutorul unei flote de autovehicule de sprijin, inclusiv trei camioane ce vor concura în categoria “monstrilor”, sapte camioane de asistenta, trei Volkswagen Transporter T5 si 10 Touareg Service. “În alte discipline din motorsport, ai posibilitatea de a îmbunatati masina semnficativ de la un weekend la altul.
Din momentul startului Raliului Dakar, nu ai nici o sansa de a schimba ceva la masina sau la organizatie si logistica. De aceea, fiecare membru al echipei trebuie sa faca o munca excelenta, în fiecare zi”, a explicat directorul Volkswagen Motorsport, Kris Nissen. “În timpul unui raliu asa lung – lungimea totala este apropiata de cea a unui întreg sezon de Formula 1 -, totul trebuie sa functioneze cu precizia unui ceas, altfel nu ai nici o sansa de a învinge. Si chiar daca o echipa s-a pregatit meticulos, nu exista garantia victoriei finale.”


Dakar – un traseu clasic ce începe la Lisabona


Traseul clasic pentru Raliu Dakar, cu trecere prin sase tari, include un amestec de etape din programul de anul trecut. “Acest traseu constituie un avantaj pentru participanti pentru ca raliul este foarte bine organizat ca rezultat al experientei organizatorilor si al relatiilor facute în anii anteriori”, crede Kris Nissen. “Raliul va fi o provocare imensa pentru sportivi: organizatorii au anuntat ca procentajul dunelor va fi crescut fata de anii precedenti.” Raliul Dakar va parcurge 15 etape prin Portugalia, Spania, Maroc, Mauritania, Mali si Senegal. Într-una din seri, 14 ianuarie la Tichit, nu va exista parc de asistenta, pentru asa numita etapa-maraton ce se va întinde pe durata a doua zile. Ca urmare a avertismentelor primite de la Ministerul de Externe al Frantei privind securitatea în zona, etapele Nema – Timbuktu (16 ianuarie) si Timbuktu – Nema (17 ianuarie) au fost înlocuite cu o bucla în jurul orasului Nema (16 ianuarie), în timp ce la 17 ianuarie se va parcurge doar un traseu de legatura.


Ziua de pauza traditionala va fi 13 ianuarie, la Atar (Mauritania). “Termenul de zi de pauza este ceva eronat pentru ca echipa este supusa unui volum enorm de munca”, explica Kris Nissen. “Pilotii si navigatorii au diferite întâlniri cu presa si cu sponsorii. De asemenea, întreaga echipa va folosi fiecare minut disponibil în ziua de pauza pentru a pregati masinile pentru a doua saptamâna a competitiei.” Sosirea la Dakar, în peisajul deosebit al Lacului Rose, va avea loc la 21 ianuarie.
“Team Lagos” a înscris un prototip Race Touareg pentru Carlos Sousa


Alaturi de cele patru masini oficiale, un prototip privat Race Touareg 2 este înscris de “Team Lagos”. Phoenix Sport din Meuspath este cea care s-a ocupat de pregatirea masinii. Echipajul este format din portughezul Carlos Sousa si germanul Andreas Schulz. Carlos Sousa, câstigator al Cupei Mondiale Cross Country în 2003, este unul din favoritii etapelor europene. La cea de-a 12-a participare în Raliul Dakar, pilotul în vârsta de 40 de nai – originar din Lisabona – va beneficia de ajutorul experimentatului navigator Andreas Schulz, învingator în competitia africana în doua rânduri (2001 si 2003).


sursa: Porsche Romania

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto