02.23.2020 18:32

Cursele Sachsenring Moto

Producatorul de anvelope Dunlop se întoarce în Europa pentru cursele Sachsenring Moto dupa testul argentinian de pe circuitul Termas De Rio Hondo

Urmând succesul înregistrat la Assen, Dunlop a mers pentru un test si pe circuitul Termas De Rio Hondo din Argentina, o noua pista introdusa deja în calendarul competitional 2014.

Cu ajutorul lui Esteve Rabat (Kalex) si a lui Nicolas Terol (Suter), Dunlop a putut sa treaca printr-un program intens de testare a anvelopelor. În ansamblu, pilotii au fost programati sa testeze cinci specificatii pentru fata si 12 pentru spate pe parcursul a 12 ore împartite în doua zile. Cei doi piloti au parcurs un total de 240 de tururi si, în ciuda ploii din a doua zi, 14 din cele 17 anvelope au putut fi evaluate corespunzator. Ambii piloti au muncit intens si feedback-ul lor a fost excelent. Dunlop este acum încrezatoare si se pregateste pentru sezonul 2014 cu anvelope capabile sa parcurga de la 25 pâna la 30 de tururi într-o cursa, rezultatele fiind confirmate de ambii piloti.

Dupa aceasta sesiune de teste, atentia se îndreapta acum spre Sachsenring, unul dintre cele mai solicitante circuite pe care le viziteaza pilotii din Moto2 si Moto3. Cu zece viraje de stânga si doar 3 sau 4 discutabil de dreapta, circuitul este pentru pilotii Moto2 o provocare, iar acet settup impune ca Dunlop sa aloce o gama speciala de anvelope de spate.

Temperaturile extreme cauzate de acumularea tuturor virajelor pe stânga fac aproape imposibil de oferit altceva decât anvelope de spate cu profil asimetric. Astfel, pentru spate se vor aloca 4 anvelope ATR14 W919 si 5 anvelope ATR14 3838 pentru fiecare pilot în parte, ambele având constructii asimetrice pentru a permite încalzirea pe partea dreapta nelucratoare, precum si pentru reducerea temperaturii pe partea stânga, folosita. W919 prezinta un compus mai moale pe partea nelucratoare pentru momentele în care pilotii simt ca au nevoie de un plus de încredere la antrenamentele din diminetile mai racoroase.

Acestora li se alatura anvelopele 302 si 345 pentru fata, care sunt acum deja bine-cunoscute echipelor, disponibile câte 4 bucati/pilot pentru a permite cât mai multe variatii cu efect asupra performantei anvelopei pentru fata.

Pentru pilotii Moto3 vor fi alocate componenta fata ‘M’ si ‘H’ însotite de ‘S’ si ‘M’ pentru spate. Obiectivul acestor piloti va fi sa pastreze cât mai mult cu putinta stabilitatea anvelopei, având în vedere ca temperaturile pe care le vor atinge anvelopele vor fi aici cele mai ridicate pe care le vor experimenta în Europa. Ambele optiuni pentru anvelopele pentru fata si spate vor da pilotilor încredere pe durata antrenamentului pe vreme mai racoroasa si în sesiunile de încalzire, încredere care în cazul altor clase nu este la fel de necesara, precumti durabilitatea si anduranta necesare în conditii de cursa cu temperaturi mai ridicate.

Rezultatul obtinut în cadrul campionatului mondial Moto2 din sezonul trecut le-a conferit fiecaruia dintre producatorii de sasiu  Suter, Kalex si FTR un loc pe podium dar cu 3 combinatii diferite de anvelope, ceea ce este foarte satisfacator pentru Dunlop. La fel se poate spune pentru Moto3 unde KTM, Honda si Kalex KTM au terminat pe podium, chiar în conditii de vreme umeda, deci toate au încheiat cu aceleasi anvelope pentru vreme umeda.

Clinton Howe, Operations Manager Motorcycle Grand Prix:
“În cursele recente am vazut câteva variatii ale temperaturii ambientale, de la temperaturi extrem de ridicate în Catalonia la conditii de vânt racoros la Assen. În ambele situatii, ambele clase de piloti si echipele si-au folosit cunostintele reglându-si vehiculele pentru a obtine cât mai mult de la ele. În unele cazuri, presiunile anvelopei au fost micsorate pentru a câstiga acea extra miime ca rezultat al urmaririi aderentei, când pista a devenit alunecoasa din cauza conditiilor meteo.”

“Pentru Sachsenring, rezultatele de anul trecut au fost foarte bune si am schimbat una din specificatiile anvelopelor pentru spate de la ATR03 la ATR14, si speram ca astfel pilotii vor avea de facut o alegere si mai grea când opteaza cu ce anvelope concureaza, întrucât ambele ar trebui sa performeze foarte bine.”

Despre Dunlop

Dunlop este unul din producatorii de anvelope de înalta si ultra-înalta performanta lideri la nivel mondial, cu un impresionant palmares de succese în motorsport. Dunlop este partener tehnic al Echipei de Curse de Anduranta Suzuki, al echipei Honda TT Legends, al Kawasaki si Honda, precum si furnizorul exclusiv de anvelope pentru Moto2 si Moto3.

Experienta extinsa a Dunlop în cursele de profil a condus la dezvoltarea de tehnologii inovative pentru anvelopele proiectate pentru condusul de zi cu zi. 2013 reprezinta a 125-a aniversare a Dunlop si a introducerii anvelopei pneumatice de catre fondator.

Anvelopele Dunlop au echipat vehiculul care a câstigat primul campionat de motociclete clasa 500 cc în 1949 si au dominat seriile de-a lungul urmatoarelor decenii. În 1991 motocicleta echipata cu anvelope Dunlop a câstigat primul din cele 3 titluri consecutive World Superbike si în 2008 Marco Simoncelli a obtinut cea de-a 200-a victorie consecutiva Dunlop în clasa 250cc GP, o serie în care Dunlop si-a adjudecat 17 titluri mondiale. 2010 a asistat la devenirea Dunlop ca principal furnizor de anvelope pentru Moto2, urmându-i 2012 pentru Moto3.

Cursele de anduranta au fost dominate de echipele si pilotii Dunlop, cu 9 titluri din unsprezece la Endurance World Championship obtinute începând din 2002. Dunlop a câstigat fiecare premiu important pentru motociclete, de la GP World Championships la Isle of Man TT, de la World Superbike si Supersport la World Endurance, cu succese similare în motorcross si alte campionate off-road.

Cele mai recente anvelope Dunlop pentru strada sunt incluse în echiparea originala a motocicletelor principalilor producatori precum Honda, Kawasaki, KTM si Suzuki.
Pentru mai multe informatii despre Dunlop, vizitati www.dunlop.ro sau www.motorsport.dunlop.eu 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto