10.23.2019 5:30

Cum sa-ti cumperi o masina?

Vrei o masina, dar nu ti-o permiti de noua si trebuie sa te multumesti cu una second hand. Dar la buget mic si riscuri mai mari, alaturi de ceva dubii legate de marca, model si eventuale costuri ascunse. Toate adunate iti pot da mari batai de cap, asa ca, pentru tine, un ghid de urmat pentru ca lucrurile sa mearga bine si sa nu regreti nicio clipa alegerea facuta.

Am spus-o de mai multe ori, o fac si acum: masina trebuie sa ti-o alegi in functie de necesitati. Sfat valabil pentru cumparatorii cerebrali si cumpatati, care pun accent pe caracterul practic al utilajului pe patru roti. Nu trebuie sa lipseasca din ecuatie necesarul de spatiu, distanta medie parcursa zilnic, calatoriile cu pasageri sau fara ori stilul de condus practicat. Importante sunt si motorizarile, pe benzina cu multi cai-putere – gurmande, sau diesel – pentru economie, dar nici capacitatea cilindrica a motorului, in functie de care variaza taxele, impozitele, asigurarile si alte pomelnice care iti usureaza (mai mult sau mai putin) buzunarele.

Daca pe asta am lamurit-o, pasul urmator este macar la fel de important. Implica multa atentie, ceva cunostinte in domeniu si multa rabdare, care insa vor da mai tarziu roade. Ar trebui sa acorzi o mare atentie marcii in cauza, dar si recenziilor primite de modelul respectiv, mai ales ca exista site-uri specializate care descriu punctele forte si cele mai putin reusite ale unei masini (www.whatcar.ro). Astfel, se stie ca motorul are costuri medii de reparatie simtitoare, de circa 650 de euro. Ca sa nu dai banii astia, inspecteaza busonul de completare cu ulei si asigura-te ca suprafata din jur este curata, fara depuneri. Mai mult, verifica nivelul pe joja pentru a determina daca masina a fost neglijata sau nu – vanzatorii fara scrupule vor incerca sa ascunda aceste probleme incalzind motorul inainte de test drive, de aceea cere o pornire la rece. Ar trebui sa porneasca usor, fara degajare de fum negru sau albastru. Mai arunca un ochi vigilent si la temperatura lichidului de racire, care trebuie sa fie in parametrii optimi.

Citeste articolul integral pe blog.autovit.ro 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto