06.26.2019 3:47

Cum dublam viata cauciucurilor de iarna

Specialistii spun ca anvelopele de iarna nu ar trebui utilizate mai mult de cinci ani, desi viata lor s-ar putea extinde la 10 ani daca sunt utilizate corect. Sunt, insa, anumite semne care ne spun ca trebuie sa schimbam rapid cauciucurile pentru a evita neplacerile.

Specialistii spun ca este esential, pentru o viata lunga a pneurilor, cum sunt pastrate cat timp nu sunt folosite. “Depinde de modul cum a fost depozitata anvelopa, la ce temperatura. Ea nu trebuie pastrată nici la soare, nici la umiditate. Daca anvelopele au jante, trebuie puse una peste alta, daca nu, trebuie pastrate pe raft, pentru ca altfel se crapa. In functie de firma care produce anvelopa, se poate vorbi si de durata de viata. Nu putem sa comparam un Michelin cu o anvelopa facuta in China. Noi cam pana la 5 ani de viata recomandam pentru o anvelopa. Alti spun ca pot fi pastrate si pana la 10 ani”, a spus Ilie Durla, comerciant de cauciucuri din Targoviste.

CUM NE DAM SEAMA CA TREBUIE SCHIMBATE ANVELOPELE

Tehnologia actuala permite multor firme sa produca anvelope de calitate superioara, insa soferii trebuie sa fie atenti la deformarile pe care le prezinta cauciucul sau la grosimea profilului. Nu este recomandat ca aceasta sa scada sub 4 milimetri.

“In primul rand, ne uitam la unghiul de fuga stanga-dreapta, daca anveloa prezinta galme, daca are alte rupturi. Sunt mai multe defecte la care trebuie sa fim atenti. De exemplu, daca am mers cu un cauciuc de vara, pe timp de iarna el sigur este uzat si rupt pe alocuri. Pe de alta parte, nu mai are nici aderenta corespunzatoare. Cei mai duri in legislatie sunt elevetienii, care spun ca o anvelopa nu ar trebui sa aiba rosturile uzate sub 4 milimetri. In Romania, legislatia este destul de permisiva. Nici eu nu as recomanda mai jos de 4 milimetri. Unii inteleg, altii nu. Un cauciuc nou are o grosime de 7-8 mm, poate si 10”, mai spune Ilie Durla. Soferii trebuie sa inteleaga ca trebuie sa ne indreptam spre anvelopele noi, chiar daca eu sunt un comerciant de second. Viata are prioritate. Frana si anvelopele trebuie sa fie in regula mereu, pentru ca la viata nu avem roata de rezerva. Codul rutier prevede obligativitatea echiparii masinii cu anvelope de iarna de la 1 noiembrie. Insa, sunt “feriti” de amenzi soferii care circula neechipati in conditiile in care asfaltul este neacoperit de gheata, polei sau zapada. “Anvelopa daca se schimba la timp, cum spune si legiutorul, de la 1 noiembrie, este bine. Anvelopa de iarna are proprietatile ei, este mai moale, iar vara se distruge mai repede daca sunt folosite. De cealalta parte, cel de vara e mai tare, iar daca este folosita iarna, ea crapa. Cele all-season sunt anvelope intermediare, care nu prea sunt indicate nici vara si nici iarna”, crede comerciantul de cauciucuri.

Expertii sunt de parere ca masina se comporta mai bine atunci cand temperatura scade sub 7 grade si este dotata cu anvelope de iarna. Recomandari pentru circulatia pe timp de iarna Pe timp de iarna este recomandat ca soferii sa aiba in portbagajul masinii urmatoarele ustensile:

• Lanturi

• Lopatica

• Un saculet de nisip

• Spray pentru dezghetarea incuietorilor

• Cabluri de alimentare cu curent ( intre doua baterii auto )

• Un cablu de remorcare

• O patura.

anvelope-iarna-sfaturi

Citeste mai mult: adev.ro/nx69i2

  

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto