09.25.2017 15:00

Cresteri de 12.50% pentru primele 7 luni

Dupa primele 7 luni din 2017, livrarile de autovehicule noi înregistreaza o crestere de 12,50% pe piata auto din Romania

Pe ansamblul pietei, livrarile totale de autovehicule, atat autoturisme, cat si vehicule comerciale, au înregistrat, în primele 7 luni din 2017, o crestere generala de 12,50% comparativ cu aceeasi perioada din 2016, cifra în interiorul careia avem autoturismele cu o crestere de 15,50%.

Pe plan european, asistam la o temperare a ritmului de crestere a vânzarilor de autoturisme noi. Astfel, în primele 7 luni din 2017, remarcam o crestere generala de 4,70%.

Cele mai mari piete, care împreuna acopera aproximativ 75% din totalul Statelor Membre UE, cu exceptia UK, ce are o scadere de 2,20%, sunt în continuare în teritoriul pozitiv, înregistrând dupa primele 7 luni urmatoarele evolutii:

- Franta: +3,80%

- Germania: +2,90%

- Italia: +8,60%

- Spania: +6,40%

In România, vânzarile de autoturisme realizate în primele 7 luni din 2017 au fost, ca si în anii precedenti, sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 65%, comparativ cu 35% persoane fizice.

Comparativ cu primele 7 luni din 2016, este de remarcat faptul ca au crescut atât ponderea, cât si volumul achizitiilor realizate de catre persoane fizice: ponderea, de la 28% la 35%, iar volumul, cu 44% (procent mult superior cresterii generale a pietei la 7 luni, respectiv +15,50%).

Sandero

Aceste cifre ne arata ca practic, vânzarile de autoturisme noi au crescut în special datorita achizitiilor realizate de catre persoanele fizice, a caror detasare de Programul “Rabla”, este tot mai evidenta.

In ceea ce priveste autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), se observa faptul ca, în primele 7 luni din 2017, au fost înmatriculate aproximativ 295.000 unitati
(aproape tot atâtea câte s-au înregistrat pe întreg anul 2016), adica de 5,2 ori mai multe decât cele noi.

Aceasta situatie se datoreaza, dupa cum APIA a semnalat înca de anul trecut, eliminarii de la 1 februarie 2017 a Timbrului de Mediu. Ceea ce este si mai grav insa, este faptul ca s-a triplat numarul autoturismelor rulate importate cu emisii poluante ridicate, mai ales cele cu normele Euro3 si Euro2.

Analiza sectoriala.

I. Productia nationala si exportul.

Având în vedere faptul ca datele primite sunt incomplete, suntem nevoiti sa nu detaliem aceste doua capitole. Mentionam doar datele referitoare la productia Ford România, de 34.729 unitati, si Roman, doar 10 unitati, care, în primele 7 luni, au totalizat 34.739 unitati, în crestere cu 35% fata de aceeasi perioada a anului trecut, marea lor majoritate (34.545 unitati) fiind exportate.

Duster

In aceste conditii si exportul celor doua marci înregistreaza o crestere consistenta, de 34,20%, comparativ cu aceeasi perioada din anul trecut.

II. Vânzarile de autovehicule noi.

In luna iulie 2017 s-au livrat 13.776 unitati, cu 19% mai putine autovehicule decât în luna iunie, fapt ce face ca, pe ansamblul primelor 7 luni, sa se ajunga la un total de 85.379 unitati, cu 12,50% mai mult decât în primele 7 luni din 2016.

Autoturismele, care reprezinta aproximativ 83% din totalul livrarilor realizate în aceste 7 luni din 2017 (70.805 unitati), înregistreaza o crestere fata de aceeasi perioada a anului 2016 de 15,50%, iar vehiculele comerciale (marfa si persoane), o scadere de 0,10%.

Top-ul pe marci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de catre Dacia, cu 23.477 unitati, urmata de catre Volkswagen, cu 8.546 unitati, Renault 6.700 unitati, Ford cu 6.624 unitati si Skoda 6.353 unitati.

In ceea ce priveste categoria de vehicule comerciale usoare (inclusiv minibuse), dupa 7 luni, primul loc este ocupat de catre Ford (1.986 unitati), cu o crestere de 32,30%, urmat de Dacia (1.832 unitati, +12,70%) si Mercedes (1.248 unitati, +22,40%).

La autoturisme, în functie de volumele livrate, top-ul pe marci are pe primul loc Dacia,
cu 21.645 unitati (30,60% cota de piata, pe un volum în crestere cu 16,90% fata de 2016), urmata de Volkswagen cu 7.584 unitati (10,70% cota de piata, volume în crestere cu 18,80% fata de 2016); Skoda 6.353 unitati (9% din total piata, volume în crestere cu 7,60%); Renault 5.648 unitati (8% cota de piata, volume mai mari cu 21,50%); Ford 4.638 unitati (6,60% din total piata, volume în crestere cu 25%); si Opel cu 3.282 unitati (4,60% din total piata, volume mai mari cu 23,20%).

Logan

Pe modele, cu cele 8.927 unitati vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în
primele 7 luni din 2017, urmat de Dacia Sandero cu 5.249 unitati, Dacia Duster 4.141 unitati, Skoda Octavia 2.666 unitati si Renault Clio, 2.231 unitati.

Analizând segmentarea pe clase, observam o evolutie mixta, majoritatea segmentelor
înregistrând cre?teri, unele chiar importante (Clasa E +38,70%, SUV +29,50%, Sport +17,90%, Clasa B +17,60%, Clasa C +13,80%, Clasa F +12%, si Clasa A +8,70%) iar altele, scaderi, unele semnificative (MPV -32,50% si Clasa D -4,60%).

In functie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzina încep sa domine
piata, cu o pondere de 50,80% din total, în usoara crestere comparativ cu ponderea pe care o aveau dupa primele 7 luni din anul trecut (50,30%).

In ceea ce priveste gradul de penetrare pe marca si model al celor doua categorii, remarcam faptul ca în cazul livrarilor de autoturisme cu motoare pe benzina, 5 marci si respectiv 9 modele dintre primele 10 marci / modele, cele mai vândute au o pondere peste aceasta medie (50,80%), în timp ce la motorizarile diesel, 8 din primele 10 marci si respectiv 6 modele au o pondere peste cea a acestei categorii (47,4%).

In ceea ce priveste autoturismele “verzi“ (electrice si hibride), acestea au ajuns la o pondere de 1,80% din totalul livrarilor realizate în primele 7 luni ale lui 2017. Chiar daca volumele sunt (înca) foarte mici, cresterile sunt importante (practic s-au triplat, atât cele electrice +179,20% cât si cele hibride +215,10%) si arata faptul ca exista un potential important de crestere al acestei categorii de autoturisme care, stimulata corespunzator (asa cum este astazi), va realiza volume importante, contribuind, astfel, la reducerea poluarii generate de traficul auto.

In functie de culoarea preferata, alb si gri domina în continuare cererea, acestea
înregistrând 30,90% si respectiv, 25,10% din totalul preferintelor. Urmeaza albastru cu 14,20% si negru cu 10,10%.

O alta analiza de interes este si evolutia autoturismelor cu tractiune integrala (4×4).
Acestea reprezinta 21,20% din totalul livrarilor realizate în primele 7 luni din 2017, pe un volum total de 15.022 unitati, în crestere cu 22,70% fata de 2016 (peste cresterea medie a pietei, +15,50%).

In functie de tara de provenienta a autoturismelor, situatia se prezinta astfel: 28,60% sunt
de provenienta autohtona, 22,20% sunt fabricate în Germania, 11,20% în Cehia; 8,10% în Spania si 7,60% în Turcia.

In acest context, comparativ cu anul 2016, livrarile de autoturisme din productia autohtona au crescut în anul 2017 cu un consistent 17,20%, in timp ce cresterea autoturismelor din import este una mai mica, respectiv 14,90%.
sursa: www.apia.ro 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto