05.20.2019 0:30

Crestere de 5%, profit de 6%

Divizia de Tehnologie Auto Bosch se dezvolta rapid: crestere de 5%, profit de 6%.

În anul 2013 se estimeaza ca vânzarile diviziei de Tehnologie Auto Bosch vor creste cu aproximativ 5%, ceea ce înseamna ca sectorul se va dezvolta mai repede decât productia globala de autovehicule. Dr. Volkmar Denner, presedintele Consiliului de administratie si seful departamentului de cercetare si dezvoltare al Robert Bosch GmbH, a vorbit despre dezvoltarea economica a companiei la editia cu numarul 65 a Salonului Auto International (IAA) de la Frankfurt am Main. În acest an, Bosch preconizeaza ca sectorul de Tehnologie Auto va obtine o marja de profit din exploatare înainte de taxe si dobânzi de aproximativ 6%. Grupul Bosch, însumând toate diviziile sale, estimeaza ca va înregistra o crestere totala cuprinsa intre 2% si 4% în anul 2013. „Vor creste si câstigurile, dupa cum am planificat, desi este înca nevoie de un efort considerabil, iar sectorul panourilor fotovoltaice are înca un impact negativ puternic asupra rezultatelor totale ale Grupului Bosch”, a declarat Denner.

Crestere în China si America de Nord; revenire treptata în Europa

Potrivit estimarilor Bosch, productia mondiala de autovehicule va creste anual în medie cu 3% în perioada care va urma. Chiar si asa, aceasta crestere este cu 2% mai mica decât în anii de dinaintea crizei financiare. „America de Nord si China vor continua sa fie lideri ai cresterii globale a industriei auto, în timp ce Europa va începe sa îsi revina treptat”, a declarat Denner. Ca indicator al acestei reveniri, Denner a mentionat vechimea medie a autoturismelor în Europa, care a atins un record de aproape 9 ani. Acest lucru înseamna ca pe termen mediu soferii îsi vor înlocui autovehiculele uzate cu unele noi. În America de Nord, declara Denner, flota curenta de autovehicule înmatriculate are o vechime de aproximativ unsprezece ani. Acesta este motivul pentru care cererea de autovehicule noi este deja în crestere în aceasta regiune. „Într-o tara cum este China, procesul de recuperare va avea loc la o scara mult mai ampla”, a declarat Denner. În prezent, numarul de autovehicule din China reprezinta o zecime din numarul celor din Europa de Vest.

Din acest motiv, Bosch si-a intensificat activitatea pe pietele emergente si în perioada 2011 – 2013 va investi aproximativ 2.800.000.000 Euro în regiunea Asia Pacific. Acest lucru dovedeste faptul ca strategia Bosch se aliniaza tendintelor din industrie: între 2005 si 2015, producatorii de autovehicule japonezi si germani îsi vor mari capacitatea de productie în strainatate de la aproape 1/2 la 2/3. „Ca furnizor la nivel global, Bosch tine pasul cu strategia internationala a clientilor sai”, a continuat Denner. În prezent, Bosch se afla deja aproape de clientii din industria auto din toata lumea, având o retea globala de 95 de fabrici si 50 de centre de dezvoltare.

De la motorul cu ardere interna la motorul complet electric

Activitatea intensa de cercetare desfasurata de Bosch a fost decisiva în asigurarea pozitiei de lider de piata si în inovatie în domeniul dispozitivelor de actionare electronice si al sistemelor de siguranta.

Iar atunci când vine vorba de motoarele diesel si cu aprindere prin scânteie, înca mai exista potential de reducere a consumului: prin reducerea cilindreei si prin ardere îmbunatatita, consumul poate fi redus cu înca 20% fata de nivelurile din anul 2012. Cu ajutorul acestei tehnologii optimizate, pot fi întrunite chiar si standardele stricte legate de emisiile de CO2 care vor fi impuse în Europa începând cu anul 2020. În functie de clasa autovehiculului, acest obiectiv poate fi atins cu diferite niveluri de electrificare. Bosch ofera o gama larga de produse în acest domeniu. De exemplu, boost recuperation system reprezinta un sistem hibrid de baza cu un generator de 48 de volti si un acumulator litiu-ion compact.

Sistemele strong hybrid si plug-in hybrid completeaza portofoliul Bosch. Pâna în anul 2014, compania va contribui la 30 de proiecte pentru produsele de serie legate de e-mobilitate: de la un sistem complet electric pentru autovehiculele compacte la un autovehicul sport cu sistem de propulsie electric.

„Bosch îsi uneste fortele în domeniul conducerii automate”

În toata lumea sunt introduse standarde din ce în ce mai stricte în ceea ce priveste protectia mediului si prevenirea accidentelor. Acest lucru va stimula cresterea în domeniile electrificarii sistemului de propulsie si conducerii automate. În domeniul asistarii conducerii, între 2013 si 2017 se preconizeaza o crestere a volumului de piata cu 1/3 în fiecare an. În prezent, Bosch genereaza vânzari anuale de 5.000.000.000 Euro din sistemele de asistare a conducerii si sistemele de siguranta.  La nivel global, sunt, în total, 5.000 de ingineri Bosch care lucreaza exclusiv în aceste domenii. Constructia primului centru de cercetare si dezvoltare a concernului Bosch din România, care va fi deschis la Cluj, este aproape de final.

Cercetatorii români din cadrul acestuia vor contribui si la dezvoltarea sistemelor de siguranta si a conducerii automate.

Pe lânga îmbunatatirea sistemelor de asistare a conducerii si a tehnologiei senzorilor, interconectarea autovehiculului reprezinta una dintre principalele provocari tehnologice pe drumul catre conducerea automata. În viitor, cantitati mari de date vor fi transportate prin intermediul interfetelor de comunicare mobile.

Acestea vor fi, de asemenea, înregistrate si analizate pentru gazduirea de tip cloud si conectate la alte surse de date. Ca urmare, autovehiculele vor fi conectate cu mediul lor într-o masura din ce în ce mai mare, iar sistemele lor vor fi capabile sa recunoasca si sa reactioneze la pericole mult mai repede. De exemplu, în cazul în care exista un blocaj în trafic care începe într-un viraj si soferul actioneaza frâna, autovehiculul va recunoaste pericolul si îi va avertiza pe ceilalti participanti la trafic care se îndreapta spre acelasi loc.

În domeniul interconectarii autovehiculului, Bosch lucreaza în strânsa legatura cu parteneri externi si s-a angajat în activitati de cooperare în efortul de a dezvolta suplimentar tehnologiile care vor permite conducerea complet automata. De exemplu, Bosch este membru fondator al Centrului de cercetare în domeniul autovehiculelor (Center for Automotive Research – CARS), un program de cercetare interdisciplinara al Universitatii Stanford.

Mai presus de toate, Bosch valorifica avantajele ce deriva din faptul ca este o companie globala cu peste 300.000 de parteneri. Diferitele sale divizii coopereaza între ele, indiferent de domeniul de activitate.

Aceasta cooperare este necesara atunci când este vorba de inovatii precum tehnologia de detectare a persoanelor, care are aplicatii atât în sistemele de protectie a pietonilor pentru autovehicule, cât si în sistemele de securitate pentru cladiri bazate pe tehnologie de supraveghere. În acest caz, mai multe divizii Bosch lucreaza împreuna si utilizeaza o platforma de software comuna. „Bosch îsi uneste fortele în domeniul conducerii automate. Cultivam aliantele interne prin canale informale”, a declarat Denner. Bosch Software Innovations, o filiala care se concentreaza pe dezvoltarea de sisteme software, ofera solutii care ajuta internetul obiectelor si serviciilor sa devina o realitate. La rândul sau, acest lucru deschide drumul spre interconectarea autovehiculului. Aplicatiile companiei sunt utilizate în toate sectoarele de activitate Bosch. Autovehiculele de pe sosele vor deveni parte a internetului obiectelor si serviciilor în aceeasi masura cu frigiderele din locuinte sau alte aparate.

Bosch-IAA-2013

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2012, vânzarile acestuia au fost de 31.100.000.000 Euro sau 59% din cifra de vânzari totala a grupului.

Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanti furnizori din industria auto. La nivel mondial, aproximativ 177.000 de angajati din sectorul Tehnologiei Auto activeaza în 7 domenii de activitate: tehnologii de injectie pentru motoarele cu ardere interna, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativa, sisteme de siguranta activa si pasiva, functii de asistenta si confort, sisteme de informare si comunicare la bord, precum si servicii si tehnologii pentru domeniul aftermarket. Bosch este autorul unor importante inovatii în industria auto, precum gestionarea electronica a motorului, sistemul antiderapare ESP® si tehnologia diesel common-rail.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. În anul fiscal 2012, aproape 306.000 de angajati au generat vânzari de 52.500.000.000 Euro. Începând cu anul 2013, grupul Bosch a fost structurat pe 4 sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industriala, bunuri de larg consum, energie si echipamente pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 360 de filiale si companii regionale din peste 50 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4.800.000.000 Euro pentru cercetare si dezvoltare si a înregistrat aproape 4.800 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto