11.23.2017 14:31

Crestere de 12.60% pe piata auto din Romania

Dupa primele 4 luni din acest an vânzarile de autovehicule noi au înregistrat o crestere de 12,60%

Pe ansamblul pietei, livrarile totale de autovehicule, autoturisme si vehicule comerciale, au înregistrat, în primele 4 luni din 2017, o crestere generala de 12,60% comparativ cu aceeasi perioada din 2016, cifra în interiorul careia avem autoturismele cu o crestere de 14,40%.

Pe plan european, asistam la o temperare a cresterii vânzarilor de autoturisme noi, având, în primele 4 luni din 2017, o crestere generala de +4,70%, aceasta fiind influentata de scaderea înregistrata în aprilie 2017, scadere de 6,60% fata de aprilie 2016.

Cele mai mari piete, care împreuna acopera aproximativ 75% din total, sunt, în continuare, în teritoriul pozitiv, înregistrând urmatoarele evolutii:

- Franta: +2%

- Germania: +2,50%

- Italia: +8%

- Spania: +6,10%

- UK: +1,10%

In România, vânzarile de autoturisme realizate în primele 4 luni din 2017 au fost, ca si în anii precedenti, sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 79%, fata de doar 21% persoanele fizice.

Comparativ cu primele 4 luni din 2016 este de remarcat faptul ca au crescut atât ponderea cât si volumul achizitiilor realizate de catre persoanele fizice, ponderea de la 13% la 21%, iar volumul, cu 81%.

Aceste cifre constituie un semnal care ne arata detasarea tot mai mare a persoanelor fizice de Programul “Rabla”, care astfel, începe sa-si reduca efectul de asteptare pe care l-a generat în ultimii ani în piata.

In ceea ce priveste autoturismele rulate, în marea lor majoritate nefiscalizate, se observa faptul ca, în primele 4 luni din 2017, au fost înmatriculate peste 167.000 unitati, adica aproximativ 55% din volumul înregistrat pe întreg anul 2016, adica de 5,7 ori mai multe decât cele noi.

Aceasta situatie se datoreaza, dupa cum APIA a si semnalat înca de anul trecut, eliminarii de la 1 februarie 2017 a Timbrului de Mediu. Ceea ce este si mai grav insa, este faptul ca s-a triplat numarul autoturismelor rulate importate cu emisii poluante ridicate, cele cu norma de poluare Euro 3 si Euro 2, respectiv de la aproximativ 23.600 unitati în 2016 la peste 68.600 unitati în 2017.

Dacia

Analiza sectoriala

I. Productia nationala si exportul

Având în vedere faptul ca datele primite sunt incomplete, suntem nevoiti sa nu detaliem
aceste doua capitole. Mentionam doar datele referitoare la productia Ford România si
Roman S.A. care, în primele 4 luni, au totalizat 18.268 unitati, toate fiind exportate, în
crestere cu 1,60% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

II. Vânzarile de autovehicule noi

In luna aprilie 2017 s-au livrat cu 16,20% mai putine autovehicule decât în luna martie, fapt ce face ca, pe ansamblul primelor 4 luni sa se ajunga la un total de 40.581 unitati, cu
12,60% mai mult decât în primele 4 luni din 2016.

Autoturismele, care reprezinta 79% din totalul livrarilor realizate în aceste prime 4 luni din 2017, adica 32.027 unitati, înregistreaza o crestere fata de aceeasi perioada a anului 2016 de 14,40%, iar vehiculele comerciale, atat de marfa cat si de persoane, una de 6,10%.

Top-ul pe marci, autoturisme si autovehicule comerciale, este condus de catre:

1. Dacia, cu 9.611 unitati

2. Volkswagen, cu 4.346 unitati

3. Ford, cu 3.389 unitati

4. Renault, cu 3.064 unitati

5. Skoda, cu 3.055 unitati

Dacia-Sandero

La autoturisme, în functie de volumele livrate, top-ul pe marci este:

1. Dacia, cu 8.341 unitati, 26% cota de piata, pe un volum în crestere cu 7,60% fata de 2016

2. Volkswagen, cu 3.793 unitati, 11,80% cota de piata, volume în crestere cu 24% fata de 2016

3. Skoda, cu 3.055 unitati, 9,50% din total piata, volume în crestere cu 3,90%

4. Renault, cu 2.429 unitati, 7,60% cota de piata, volume mai mari cu 35,90%

5. Ford, cu 2.361 unitati, 7,40% din total piata, volume în crestere cu 26,10%

6. Opel, cu 1.470 unitati, 4,60% din total piata, volume mai mari cu 35,20%

Dacia

Pe modele, cu cele 2.489 unitati vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele 4 luni din 2017, urmat de Dacia Sandero cu 2.407 unitati, Dacia Duster 1.816 unitati, Skoda Octavia 1.418 unitati si Ford Focus 995 unitati.

Analizând segmentarea pe clase, observam o evolutie mixta, majoritatea segmentelor înregistrând cresteri, unele chiar importante:

- Clasa E: +58,70%

- Clasa SUV: +32,20%

- Clasa B: +22%

- Clasa F: +18,60%

- Clasa C: +8,50%

- Clasa A: +4%

iar altele, scaderi, unele semnificative:

- MPV: -30,70%

- Clasa D: -12,20%

- Sport: -5,20%

In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa domine piata cu o pondere de 52,10%, care este însa mai redusa comparativ cu cea din aceeasi perioada a anului trecut, adica 55,70%.

Dacia-Logan

Dintre primele 10 marci/modele cele mai vândute, 9 marci si respectiv 6 modele au o pondere a vânzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie, adica 52,10%.

In ceea ce priveste autoturismele “verzi“ (electrice si hibride), acestea au ajuns la o pondere de 1,70% din totalul livrarilor realizate în primele 4 luni ale lui 2017.

Chiar daca volumele sunt foarte mici, cresterile sunt importante, cele electrice +142,10%, iar cele hibride +185,20%, si arata faptul ca exista un potential important de crestere al acestei categorii de autoturisme care, stimulata corespunzator, asa cum este astazi, va realiza volume importante si va contribui, astfel, la reducerea poluarii în trafic.

In functie de culoarea preferata, alb si gri domina în continuare cererea, acestea înregistrând 31,80% si respectiv, 25,80% din totalul preferintelor. Urmeaza albastru cu 13,10% si negru cu 11,50%.

O alta analiza de interes este si evolutia autoturismelor cu tractiune integrala. Acestea reprezinta 24,30% din totalul livrarilor realizate în primele 4 luni din 2017, pe un volum
total de 7.775 unitati, în crestere 22,80% fata de 2016.

In functie de tara de provenienta a autoturismelor, situatia se prezinta astfel:

- 25,30% sunt fabricate în Germania

- 23,70% sunt de provenienta autohtona

- 11,60% sunt fabricate în Cehia

- 8,60% sunt fabricate în Spania

- 7,70% sunt fabricate în Turcia

Dacia

In acest context, livrarile de autoturisme din produc?ia autohtona au crescut în anul 2017 cu 6,50% comparativ cu anul 2016, iar autoturismele din import, una mai consistenta, de 17,10%.

In concluzie, fata de datele înregistrate pâna acum, putem estima ca, daca nu vor fi evenimente/masuri de natura sa afecteze sectorul auto, în anul 2017 se va înregistra o crestere a pietei auto de deaproximativ 10%.

sursa: www.apia.ro 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto