08.26.2019 1:40

CR-V 2015: propulsoare si transmisie

Propulsoare si transmisie: Gama revizuita a motoarelor CR-V ofera performante si eficienta extraordinare

  • Noul motor 160 CP 1.6-litri i-DTEC dezvolta o putere mai mare si un nivel mai redus de emisii CO2 comparativ cu predecesorul sau

 

  • Respecta standardele Euro6b

 

  • Cel mai bun raport putere-consum din segmentul SUV

 

  • Eficienta si putere cu ajutorul sistemului de supraalimentare bi-turbo

 

  • Noua transmisie automata în noua trepte înlocuieste transmisia automata în cinci trepte

CR-V 2015 este disponibil în trei versiuni de motorizare, ce includ doua motoare diesel 1.6-litri (160 CP si 120 CP) si un motor pe benzina 2.0-litri (155 CP). Toate cele 3  motoare respecta standardul Euro6b.

Noul motor diesel 1.6-litri 160 CP

Gama diesel a modelului CR-V, ce se asteapta sa reprezinte peste 60% din vânzari, a fost îmbunatasita prin adaugarea noului propulsor în 4 cilindri 1.6 litri i-DTEC 160 CP ce apartine seriei Earth Dreams Technology, introdusa pentru prima oara în anul 2013 cu motorul 1.6 litri i-DTEC 120CP.

Acest motor unic în Europa înlocuieste motorul 2.2-litri i-DTEC. Ajutat de doua turbo-compresoare, ofera o putere mai mare si o dezvoltare mai mare a puterii, precum si un nivel superior de eficienta si un nivel de emisii CO2 redus semnificativ. Drept rezultat, noul motor dispune de cel mai bun raport putere-consum disponibil în segmentul sau.

Un numar de inovatii reduce pierderile datorate energiei de frecare, noul motor i-DTEC având acum o frecare cu 37% mai mica decât predecesorul sau si echivalenta cu cea a unui motor pe benzina. Rezultatul se traduce printr-un consum de combustibil de 4,9 l/100 km (ciclu combinat).

Motorul dezvolta o putere maxima de 160 CP (cu 6% mai mult decât predecesorul sau diesel de 2.2-litri) si un cuplu de 350 Nm, având un nivel al emisiilor CO2 de 129 g/km (o îmbunatatire cu 11% si o valoare neegalata de un competitor similar) atunci când lucreaza împreuna cu transmisia manuala în 6 trepte.

Sistemul de supraalimentare utilizeaza doua turbine: turbina de presiune înalta este responsabila pentru asigurarea debitului de aer la motor la regimuri de turatii mici, în timp ce turbina de presiune joasa functioneaza la regimuri de turatii mari. La regimuri de turatii medii ambele turbine functioneaza în tandem în vederea oferirii debitului de aer motorului. Turbina de presiune înalta (cu dimensiuni compacte) este de tipul turbina cu geometrie variabila (VGT) în vederea asigurarii unui raspuns rapid la acceleratii si pentru a reduce pierderile de presiune la regimuri de turatii joase. Turbina de presiune joasa este controlata de o supapa waste gate conventionala.

Transmisie automata cu noua trepte de viteza

CR-V 2015 va fi disponibil cu noua transmisie automata în 9 trepte de viteza ce înlocuieste transmisia anterioara automata în cinci trepte de viteza. Noua cutie de viteze ofera clientilor europeni un numar de beneficii reale. Având o plaja mare de rapoarte, raportul inferior asigura o demarare rapida si puternica, în timp ce raportul superior înseamna viteza redusa a motorului reducând astfel consumul de combustibil si nivelul de zgomot la viteze de croaziera.

Având un numar mai mare de rapoarte si distante mai mici între treptele de viteza, ofera, de asemenea, un raspuns mai bun la solicitarile soferului si schimbari mai line ale treptelor de viteza oferind senza?ia unei accelerari mai liniare si armonioase.

În functie de modul de sofat – turatie a motorului si actionarea acceleratiei – noua transmisie automata în noua trepte de viteza poate trece direct din treapta 9 în treapta 5 si din treapta 7 în treapta 4, suplimentar fata de reducerea cu doua trepte sau cu o singura treapta. Toate celelalte cuplari inferioare multiple sunt schimbari suprapuse acolo unde schimbarea treptei trebuie efectuata pentru a putea atinge treapta de viteza necesara.

Modul de proiectare al noii transmisii are ca rezultat o unitate mai mica, mai usoara (cu 35 kg), ce permite o mai buna distribuire a greutatii în autovehicul. Împreuna, noul motor si transmisia cântaresc cu 65 kg mai putin decât varianta anterioara, de toate aceste avantaje beneficiind tinuta de drum, manevrabilitatea si raspunsul directiei, precum si eficienta.

Optiunea motorului pe benzina

Propulsorul pe benzina este disponibil cu tractiune integrala sau tractiune anterioara, ca la modelul anterior CR-V. Motorul 2.0-litri i-VTEC dezvolta o putere de 155 CP si un cuplu de 192 Nm si respecta standardul Euro6.

Honda-CRV 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto