05.25.2020 7:55

Consumul de alcool la volan !!!

Conducerea FRAS contesta folosirea imaginii sportivilor licentiati si a competitiilor de raliuri pentru a exemplifica efectele consumului de alcool la volan


Consumul de alcool la volan

Conducerea FRAS contesta folosirea imaginii sportivilor licentiati si a competitiilor de raliuri pentru a exemplifica efectele consumului de alcool la volan

Conducerea Federatiei Romane de Automobilism Sportiv (FRAS) a vizionat si a analizat spotul campaniei “Don’t drink and drive” realizata de Ministerul Administratiei si Internelor prin Serviciul de Comunicare Publica la initiativa Fundatiei Umanitare Alexandrion, care foloseste un echipaj de raliu pentru a exemplifica efectele nocive ale consumului de alcool la volan.

Oficialii FRAS apreciaza orice initiativa care are ca scop prevenirea consumului de alcool, cu atat mai mult cu cat se adreseaza soferilor, insa considera ca spotul in cauza induce in constiinta opiniei publice faptul ca automobilismul sportiv,si mai exact, raliul, ar fi un sport auto in care pilotii ar putea concura dupa ce au consumat alcool.

Conducerea FRAS considera total nepotrivita folosirea unui echipaj de raliu intr-o campanie care se adreseaza soferilor, in general. Consideram ca pilotii de raliuri licentiati au un comportament exemplar in trafic, o mare parte a acestora fiind implicati in actiuni de educatie rutiera, conducere defensiva, actiuni de prevenire a consumului de alcool la volan.

De la infiintarea FRAS nu s-a intamplat niciodata ca in timpul unei competitii sa participe sportivi aflati in stare de ebrietate sau care sa nu aiba toate avizele medicale la zi.

In timpul competitiilor, FRAS organizeaza frecvent testarea pilotilor cu etilotest si antidoping, iar pana acum nu s-a inregistrat nici macar un caz de sportiv dopat sau aflat sub influenta bauturilor alcoolice.

In acelasi timp, toate autoturismele care participa in competitiile organizate sub egida FRAS sunt verificate tehnic inainte de competitie si la sfarsitul acesteia.

Consideram total neprofesionista abordarea initiatorilor acestei campanii, care promoveaza o astfel de asociere, cu atat mai mult cu cat competitiile noastre se desfasoara sub supravegherea Politiei Rutiere si cu aprobarea Inspectoratului General al Politiei Romane, iar Alexandrion, parte a grupului din care face parte si Asociatia Umanitara omonima, este de anul acesta principalul sponsor al echipajului Dan Girtofan/ Mihai Lazarescu, si in perioada 2008-2010 a sprijinit participarea mai multor echipaje de raliu in cadrul Campionatului National de Raliuri Dunlop.

FRAS apreciaza faptul ca Alexandrion Group sustine sportul cu motor, deoarece sportivii, in principal si Campionatul, in general au nevoie de implicarea sponsorilor pentru a populariza cat mai mult automobilismul sportiv, pentru a atrage sportivi tineri, de perspectiva si, mai ales, pentru a aduce cat mai mult public la aceste competitii. Nu intelegem cum Alexandrion, un brand puternic nu doar pe piata din Romania, a permis asocierea consumului de alcool cu un echipaj de raliu, iar in acelasi timp, sustine financiar un echipaj de raliu.

Consideram ca impactul acestei campanii este unul important pentru toata populatia, si mai ales pentru soferi, insa, din pacate, induce in constiinta opiniei publice faptul ca in echipajele de raliu ar exista sportivi inconstienti, care consuma alcool pe perioada concursului, dar si faptul ca in acest sport nu ar exista reguli foarte stricte, disciplina sau autoritate, aspecte neadevarate si cu tenta denigratoare asupra unei categorii de sportivi care isi desfasoara activitatea in conditii de securitate si disciplina pe toate planurile.

Facem apel la initiatorii acestei campanii si ii rugam ca sub aspectul bunei colaborari pe care o avem de ani de zile, sa inlocuiasca echipajul de raliul din spotul mentionat, cu personaje reprezentative pentru publicul tinta al campaniei- fara a afecta imaginea sportivilor si a competitiilor nationale la care participa acestia.
sursa: www.fras.ro
 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto