02.26.2020 20:42

Consum mai mic

Furnizorul mondial de tehnologie si servicii, Bosch, considera ca autovehiculele pot consuma si mai putin carburant

Bosch, furnizorul mondial de tehnologie si servicii, considera ca obiectivele de 96 g CO2/km, impuse pentru flotele din UE, pot fi atinse din punct de vedere tehnic. „Dezvoltam solutii inovatoare pentru a optimiza în continuare motoarele din toate clasele de autovehicule. Consumul de carburant poate fi redus suplimentar, însa, în anumite situatii, acest lucru va necesita costuri suplimentare considerabile,” a declarat la Simpozionul auto de la Viena Dr. Volkmar Denner, presedintele consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH, cu responsabilitati speciale în domeniul cercetarii si dezvoltarii. „Din punctul de vedere al companiei Bosch, este esential ca dezvoltarea ulterioara a sistemului de propulsie sa fie privita din perspectiva rentabilitatii.

Bosch vede potential pentru reducerea suplimentara a emisiilor de CO2 în toate segmentele de autovehicule, protejând astfel mediul si conservând resursele. Chiar si în prezent, autovehiculele compacte echipate cu cele mai noi tehnologii îndeplinesc obiectivele UE. Cel mai avansat motor diesel din acest segment emite doar 81 g CO2/km. În schimb, cel mai eficient motor cu aprindere prin scânteie emite 99 g CO2/km. Obiectivele pentru 2020 în ceea ce priveste autovehiculele compacte au valori extrem de apropiate de ceea ce se realizeaza deja, iar în unele cazuri acestea sunt chiar îndeplinite. Îmbunatatirile aduse motoarelor pot reduce suplimentar valorile pentru flote.

Pretul este un criteriu important, în special în clasa autovehiculelor de dimensiuni medii. Din acest motiv, Bosch lucreaza pentru a face motoarele din acest segment si mai ecologice si eficiente, dar în acelasi timp rentabile. Pentru aceasta, este nevoie de componente noi. De exemplu, exista sisteme care pot recupera în mod eficient energia de frânare, permitând o electrificare usoara a sistemului de propulsie. Asadar, chiar si în clasa autovehiculelor de dimensiuni medii, eforturile ulterioare vor permite respectarea standardelor foarte ambitioase impuse de UE pentru 2020: motoarele diesel moderne din aceasta clasa emit în prezent 105 g CO2/km, iar motoarele moderne cu aprindere prin scânteie 115 g CO2/km.

Sistemele hibride plug-in optimizeaza suplimentar segmentul premium

Aceste progrese din segmentele de autovehicule compacte si de dimensiuni medii vin în ajutorul multor producatori auto. Cu cât modelele compacte de serie din flota sunt mai economice, cu atât compenseaza mai mult pentru emisiile produse de SUV-uri. În clasa premium, pentru atingerea obiectivelor privind emisiile de CO2, simpla optimizare a motoarelor cu ardere interna nu mai este de ajuns. Costurile pot fi reduse suplimentar prin diminuarea coeficientului aerodinamic si a greutatii. În acelasi timp, furnizorul de componente auto Bosch dezvolta sisteme hibride plug-in eficiente, care asigura deplasarea pe o distanta de pâna la 60 km exclusiv pe baza de curent electric. Chiar si emisiile unui SUV pot fi reduse cu ajutorul acestor sisteme. Totusi, acest lucru înseamna si ca autovehiculele din aceasta clasa vor fi mai costisitoare. Pe de alta parte, sistemul hibrid plug-in asigura functii suplimentare, care îmbunatatesc segmentul premium. Un autovehicul echipat cu acest sistem de propulsie este aproape complet silentios în timpul conducerii pe baza de curent electric, însa are aceeasi autonomie si acelasi cuplu cu un autovehicul echipat cu motor cu ardere interna. Iar sistemul de propulsie electrica asigura un efect de amplificare, sporind placerea de a conduce.

Pe lânga electrificarea sistemului de propulsie, Bosch identifica potentialul de instalare a motoarelor economice pe gaz natural comprimat în cadrul tuturor claselor de autovehicule. „Sistemele GNC pot contribui deja la reducerea emisiilor de CO2, cu un cost suplimentar redus. În acest domeniu, componentele Bosch au un avantaj tehnic,” a declarat Denner. „Cu toate acestea, pentru a spori patrunderea pe piata a autovehiculelor GNC, infrastructura trebuie sa fie extinsa considerabil.” În calitate de furnizor principal de echipamente auto, Bosch asigura o gama larga de sisteme si componente care contribuie la conservarea resurselor si sporirea eficientei energetice. Cu vânzari de 31,1 miliarde de euro în 2012, divizia Tehnologie auto a acoperit 59% din totalul vânzarilor grupului Bosch. În acest sector lucreaza 177.000 de angajati la nivel mondial, dintre care 33.000 sunt ingineri în domeniul dezvoltarii.

Divizia Automotive Aftermarket (AA) ofera companiilor care activeaza în domeniul auto post-vânzare si service-urilor auto o gama completa de echipamente de diagnoza si service, precum si o gama variata de piese de schimb – de la piese noi si reconditionate la solutii pentru reparare – atât pentru autoturisme, cât si pentru autovehiculele comerciale. Portofoliul sau include atât produse fabricate de Bosch ca echipamente originale, cât si produse si servicii post-vânzare dezvoltate si fabricate in-house. Peste 11.000 de angajati în 140 de tari si o retea logistica globala asigura distributia a peste 450.000 de repere de piese de schimb la clienti, într-un mod rapid si la timp. Prin domeniul „Diagnostics”, AA ofera tehnologie de testare si aparatura pentru service-urile auto, software de diagnoza, programe de instruire si servicii de informare. În plus, divizia este responsabila si pentru dezvoltarea francizei de service-uri auto „Bosch Service”, una dintre cele mai mari retele de service-uri auto independente la nivel mondial, cu aproximativ 15.000 de francize. De asemenea, AA are peste 500 de parteneri „AutoCrew”.

Pentru mai multe informatii, accesati pagina de internet  www.bosch-automotive.com.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. Conform rezultatelor preliminare, în anul fiscal 2012, peste 306.000 de angajati au generat vânzari de 52,3 miliarde de euro, în domeniile constructiei de autovehicule, tehnologiei industriale, bunurilor de larg consum, energiei si echipamentelor pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele peste 350 de filiale si companii regionale din peste 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4.500.000.000 Euro pentru cercetare si dezvoltare si a înregistrat peste 4.700 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto