10.20.2019 9:02

Componentele pentru propulsie electrica

Bosch asigura toate componentele sistemelor de propulsie electrica

Bosch se pozitioneaza pe piata ca furnizor de sisteme pentru propulsia electrica. Portofoliul sau include toate componentele necesare pentru sistemele de propulsie electrica moderne, inclusiv motoarele electrice, electronica de putere, acumulatorii si sistemele de frânare regenerativa, putând, de asemenea, sa le îmbine, pentru a construi sisteme complete. Cel mai bun argument îl reprezinta modelul Fiat 500e. Pentru acest autovehicul electric cu design italian, Bosch furnizeaza sistemul complet de propulsie. Tehnologia modelului Fiat 500e demonstreaza atât faptul ca Bosch produce componentele, cât si ca detine cunostintele necesare pentru asamblarea acestora în sisteme complete de propulsie electrica.

Acest sistem de propulsie electrica este cu adevarat puternic: datorita motorului electric SMG 180/120 dezvoltat de Bosch, modelul Fiat 500e dezvolta o putere de 80 de kW. Motorul sincron cu magnet permanent este inima sistemului de propulsie. Acesta genereaza înca de la început un cuplu de 196 Nm.

Interfata centrala dintre motorul electric si acumulator este invertorul Bosch INVCON 2.3. Acest dispozitiv electronic de putere este centrul de comanda al sistemului de propulsie electrica. Invertorul de impuls transforma curentul continuu stocat în acumulator în curent alternativ pentru motorul electric. În timpul frânarii are loc procesul invers: curentul alternativ generat prin recuperarea energiei este transformat în curent continuu. Aceasta este singura modalitate prin care energia eliberata în timpul frânarii poate fi stocata în acumulator. Cu cât electronica de putere functioneaza mai eficient, cu atât autonomia autovehiculului este mai mare.

În combinatie cu motorul electric, sistemul Bosch are o eficienta de 92 de procente, ceea ce permite proprietarilor autovehiculelor sa valorifice la maxim capacitatea acumulatorului. Convertizorul cc-cc transforma curentul de înalta tensiune în curent electric pentru sistemul de 12 V al autovehiculului. Acest sistem cuprinde consumatori electrici cum ar fi sistemul audio si farurile.

Convertizorul cc-cc furnizeaza, de asemenea, curentul electric de la acumulatorul litiu-ion pentru sistemele de confort si siguranta, de exemplu servodirectia si sistemul ESP, precum si pentru toate unitatile de comanda din cadrul sistemului electric al autovehiculului.

Tehnologia Bosch asigura recuperarea optima a energiei

În acelasi timp, recuperarea energiei este posibila datorita electronicii de putere. Recuperarea energiei de frânare în cazul modelului Fiat 500e este controlata, de asemenea, de o componenta Bosch: un sistem de frânare regenerativa independent de vid, cu un nivel de recuperare deosebit de înalt. Datorita acestei functii, la fiecare apasare a pedalei de frâna, energia, care în alte conditii s-ar pierde, este înmagazinata în acumulator. Acest lucru asigura extinderea autonomiei de functionare a autovehiculului. Datorita acumulatorilor Bosch, modelul Fiat 500e are o autonomie de aproximativ 140 de kilometri. Energia este stocata în acumulatorul de tractiune din cadrul sistemului de propulsie. Acesta este alcatuit din celule prismatice cu o capacitate totala de 24 kW/h, iar o încarcare completa necesita mai putin de patru ore.

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2012, vânzarile acestuia au fost de 31,1 miliarde de euro sau 59% din cifra de vânzari totala a grupului. Astfel Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanti furnizori din industria auto. La nivel mondial, peste 177.000 de angajati din sectorul Tehnologie Auto activeaza în sapte domenii de activitate:

- tehnologii de injectie pentru motoare cu ardere interna

- componente periferice ale trenului de rulare

- concepte de propulsie alternative

- sisteme de siguranta activa si pasiva

- functii de asistenta si confort

- sistem de informare si comunicare la bord precum

- servicii si tehnologii pentru domeniul aftermarket.

Compania Bosch este autorul unor importante inovatii din industria auto, precum gestionarea electronica a motorului, sistemul antiderapare ESP® si tehnologia diesel common-rail.

propulsie-electrica

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. În anul fiscal 2012, aproape 306.000 de angajati au generat vânzari de 52.500.000.000 Euro. Începând cu anul 2013, grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industriala, bunuri de larg consum, energie si echipamente pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 360 de filiale si companii regionale din peste 50 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4.800.000.000 Euro pentru cercetare si dezvoltare si a înregistrat aproape 4.800 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto