08.23.2019 7:17

Cercetare accidentelor de 10 ani

10 ani de cercetare a accidentelor in sala de simulare a accidentelor din cadrul departamentului de Dezvoltare Tehnica Audi, din Ingolstadt.

Audi sarbatoreste 10 ani de cercetare a accidentelor 

• Ceremonia a avut loc in sala de simulare a accidentelor din cadrul departamentului  de Dezvoltare Tehnica, Ingolstadt
• Printre oaspeti s-a numarat si Dr. Bernard Weiss, Secretarul de stat al Ministerului de Interne din Bavaria
• Audi colaboreaza cu departamentul de chirurgie de urgenta al Spitalului Universitar Regensburg si cu Politia din Bavaria
• Unitatea de cercetare a accidentelor Audi (AARU) ia in calcul factorii tehnici, medicali si psihologici

Inceputul ceremoniei de la sediul Audi a fost rasunator, in sensul propriu al cuvantului: marca celor patru inele a invitat luni oaspetii sa sarbatoreasca 10 ani de cercetare a accidentelor in sala de simulare a accidentelor din cadrul departamentului de Dezvoltare Tehnica Audi, din Ingolstadt. Numerosii oaspeti, printre care s-a numarat si Dr. Bernard Weiss, Secretarul de stat al Ministerului de Interne din Bavaria, au asistat, printre altele, la prezentarea unui test de coliziune pentru un Audi A3 Cabriolet. Incepand din 1998, membrii acestei echipe interdisciplinare de experti au strans dovezi privind fiecare automobil Audi implicat intr-un accident. Unitatea de cercetare a accidentelor Audi (AARU) este un grup de cercetare care include Spitalul Universitar Regensburg, Ministerul de Interne din Bavaria si Audi. Audi a finantat in intregime unitatea din momentul in care a infiintat-o.

Michael Dick, membru al Consiliului de Administratie al Audi pentru departamentul de Dezvoltare Tehnica, a subliniat motivul crearii unitatii de cercetare a accidentelor Audi, in discursul sau de intampinare: “AARU reprezinta un parteneriat interdisciplinar unic intre o societate comerciala, comunitatea stiintifica si un institut public. Audi a infiintat AARU pentru a obtine mai multe informatii privind accidentele reale si modul in care automobilele Audi se comporta in timpul accidentelor.”

Analizarea accidentelor reale, a adaugat Dick, pe langa numeroasele simulari si teste de coliziune realizate in faza de dezvoltare, ofera o oportunitate excelenta de a analiza multitudinea de factori care influenteaza accidentele reale. “Informatiile obtinute in acest mod, ofera un plus semnificativ de valoare lucrarilor zilnice de dezvoltare“, a declarat Dick. “Aceste informatii sunt decisive pentru luarea deciziilor privind criteriile de design si detaliile pentru fiecare noua generatie de automobile.”

Pe langa realizarea analizelor tehnice si medicale ale accidentelor si colectarea informatiilor generale privind fazele desfasurarii accidentelor si persoanele implicate, cercetatorii trateaza si aspectele psihologice. Scopurile acestui proces de cercetare variaza de la sporirea gradului general de siguranta in trafic si dezvoltarea in continuare a echipamentelor de siguranta pentru actualele si viitoarele automobile Audi, pana la contribuirea la dezvoltarea unor sisteme mai eficiente de asistenta a soferului si chiar la dezvoltarea unui “automobil care previne accidentele“. Partenerii Audi in cadrul AARU sunt Departamentul de chirurgie de urgenta al Spitalului Universitar Regensburg si politia din Bavaria.

Erorile umane sunt principalele cauze ale tuturor accidentelor in trafic. Ce s-a intamplat imediat inainte de producerea unui accident? De ce a avut loc coliziunea? A fost atentia soferului distrasa? Suferea soferul de stres din motive personale sau profesionale? A inteles soferul pericolul caruia s-a expus sau si-a asumat riscul in mod constient? Toate aceste aspecte sunt investigate de catre o alta echipa din cadrul AARU, condusa de catre un psiholog profesionist. Aceasta echipa are rolul de a obtine informatii importante prin analizarea accidentelor reale despre comportamentul soferului si perceptia subiectiva a acestuia in faza premergatoare accidentului, imediat inainte ca acesta sa aiba loc. Aceste informatii pot fi incluse, fara intarzieri semnificative, in procesul de dezvoltare a sistemelor de asistenta pentru sofer.

Reglajele adecvate ale acestor sisteme tehnice, precum actionarea automobilului prin comanda vocala, tehnologii de vedere pe timp de noapte, tempomatul adaptiv si sistemul de asistenta la schimbarea benzii sau franarea automata de urgenta, pot fi realizate doar daca reactia tipica a soferului in situatii periculoase este cunoscuta si luata in considerare la proiectarea sistemului. Sarcinile echipei de cercetare a accidentelor de la Audi sunt analizarea unui accident din punct de vedere tehnic si reconstituirea sa, pentru a identifica obiectivele care trebuie atinse pentru a imbunatati modelele Audi si pentru a estima eficienta sistemelor de siguranta ale automobilului si comportamentul acestora intr-un accident real. Rezultatele sunt incluse in mod direct in dezvoltarea automobilelor Audi. “Cercetarile noastre s-au concentrat intotdeauna pe oameni“, a declarat Dick.

La inceputul cercetarii accidentelor in care au fost implicate modele Audi, s-a ajuns la concluzia, ca aceasta trebuie sa trateze si aspectele medicale, pe langa factorii tehnici. Aspectele privind siguranta rutiera sunt considerate prioritare pentru dezvoltarea automobilelor Audi.

Audi aduce contributii de durata la siguranta rutiera, prin dezvoltarea suplimentara a sistemelor de siguranta pasive si active existente si prin utilizarea unor tehnologii noi. Scopurile declarate sunt evitarea accidentelor si reducerea consecintelor acestora.

sursa: Porsche Romania
 

 

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto