10.23.2019 4:43

Cati bani se incaseaza din taxa auto

Incasarile din timbrul de mediu s-au cifrat in primele trei luni din 2015, la 136,8 milioane lei, cuantumul total ajungand astfel la doi ani de la impementare, la 1,487 miliarde lei.

 

noua-taxa-auto-timbru-de-mediu-doar-pentru-masini-cu-maxim-8-locuri-emisia-co2-calculata-integral-188035

Totalul sumelor incasate cu titlu de taxa pe poluare pentru autovehicule si taxs pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule se situeaza la valoarea de 3.480.694.456 lei, din care 2.776.941.066 lei reprezinta taxa pe poluare pentru autovehicule, iar 703.753.390 lei taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

De asemenea, cuantumul estimativ total al restituirilor, reprezentand plata sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect restituirea taxei pe poluare pentru autovehicule si a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, inclusiv dobanzi, cheltuielile de judecata, precum si alte sume stabilite de instantele judecatoresti, este 1.054.080.917 lei.

In acest context, in document se mentioneaza ca valoarea ce urmeaza a fi restituita pe cale administrativa, reprezentand taxa pe poluare pentru autovehicule si taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, calculata ca diferenta intre valoarea incasata si valoarea restituita, este de 2.426.613.539 lei, iar esalonat pe parcursul a 5 ani cuantumul se situeaza la 485.322.707 lei/an. In plus, sumele ar trebui actualizate cu dobanzi calculate pana la data platii integrale, precum si cu indicele preturilor de consum comunicat de Institutul National de Statistica.

Estimarile referitoare din timbrul de mediu arata ca pana la 31 martie 2015 s-au incasat 1.487.908.164 lei. In data de 15 martie 2013 a intrat in vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule iar din acel moment taxa auto este calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO2, inscrise in cartea de identitate a masinii.

Timbrul de mediu se aplica pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3 cu precizarea ca pentru categoria de autoturisme cu norma de poluare Euro5, Euro4 si Euro 3 formula ia in calcul in proportie 100% emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse in normele de poluare non-euro se aplica actuala forma prevazuta prin Legea 9/2012 ce ia in calcul capacitatea cilindrica.

Pe de altaparte, taxa crese pentru masinile Euro 3 si Euro 4 in cazul versiunilor diesel.

Ministerul Mediului supune dezbaterii publice, pana in data de 25 iulie, un proiect de Ordonanta a Guvernului pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule.

Documentul vizeaza, avand in vedere necesitatea armonizarii legislatiei nationale cu hotararile Curtii de Justitie a Uniunii Europene /CJUE/ in mai multe cauze, o serie de aspecte, printre care: instituirea obligatiei de plata a timbrului de mediu cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat, in situatia autovehiculelor pentru care s-a emis decizie de restituire a taxei pe poluare pentru autovehicule sau taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule; actualizarea cu dobanzile datorate contribuabilului pentru perioada cuprinsa intre perceperea nejustificata a taxei pe poluare pentru autovehicule sau taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si rambursarea acesteia; rezolvarea cererilor de restituire transmise de catre contribuabili in termen de 90 de zile de la inregistrare. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto