02.26.2020 20:33

Cate service-uri auto functioneaza ilegal in Romania

Aceste service-uri neautorizate atrag clientii cu preturi mici insa serviciile sunt de proasta calitate. In urma controlului realizat de Autoritatea Nationala a Protectiei Consumatorului, la peste 70% dintre acestea au fost descoperite probleme  la partea de autorizare si la verificarea metrologica.

In Romania functioneaza momentan 9.500 se4rvice-uri cu acte in regula iar peste 10.000 ofera servicii in mod ilegal.

“Este normal ca orice posesor de masina sa caute preturi cat mai mici pentru reparatii, date fiind si conditiile economice grele. Insa preturile ilogic de mici nu garanteaza calitate si, mai ales, nu garanteaza rezolvarea problemelor. O solutie ar fi alegerea unor ateliere recomandate de prieteni care au avut experiente pozitive acolo sau locuri despre care s-a discutat in termeni pozitivi pe forum-urile de specialitate, unde pasionatii ii taxeaza in general pe cei care lauda artificial service-uri care nu au in realitate un renume bun”, spune Mihai Cune, business manager Autovit.ro.

Daca apelati la serviciile unitatilor neautorizate va expuneti la o serie de riscuri, din momentul in care va lasti pe mana unor echipe nepregatite, care opereaza reparatii incomplete, folosind piese contrafacute. Pe deasupra nu primiti nici un fel de garantie a lucrarii iar riscul unui accident creste.

Costurile pentru verificarea unei masini atunci cand un cumparator o achizitioneaza de la vanzator sunt intre 100 si 250 lei. Locatia trebuie aleasa de cumparator, nu de vanzator. In acelasi timp, reviziile tehnice anuale pot ajunge chiar la 1.000 de lei, in functie de timpul autoturismului. Cele mai importante sapte lucruri, conform ANPC, pe care clientii service-urilor trebuie sa le aiba in vedere sunt:

  1. Sa se asigure ca service-ul functioneaza legal si este autorizat de RAR.
  2. Sa se informeze in prealabil asupra tarifelor si sa solicite un deviz estimativ al interventiei.
  3. Sa solicite factura care trebuie sa contina: data si locul efectuarii reparatiei, modul de calcul al manoperei: timp fizic sau barem de timp / ora tehnologica, piesele de schimb utilizate (cantitate/pret), alte materiale de intretinere, consumabile utilizate (cantitate/pret), numarul de inmatriculare al autoturismului si, eventual, kilometrajul.
  4. Daca autoturismul nu este restituit in termenul stabilit, se poate soma service-ul sa respecte termenul inscris printr-o scrisoare recomandata cu confirmarea primirii.
  5. Pentru piesele de schimb utilizate de service la reparatie, din stocurile proprii, se acorda garantie.
  6. Service-ul are obligatia sa restituie piesele inlocuite, cu exceptia acelora care sunt utilizate la reparatie pe perioada garantiei.
  7. Service-ul este responsabil de accidentele care pot sa survina in interiorul spatiului de lucru, cu conditia ca nicio neglijenta sa nu fie imputata victimei (clientului).

 

service_piese_35983500

Sursa. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto