09.21.2020 9:01

Audi Brand Group in Motorsport

Weekend excelent pentru Audi Brand Group in Motorsport


Weekend excelent pentru Audi Brand Group in Motorsport 

• SEAT ocupa prima pozitie la constructori si primele trei pozitii în clasamentul pilotilor în FIA WTCC
• Audi câstiga ultima etapa a Campionatului German de Turisme (DTM)
• Înaite de celebra cursa de 24 de ore de la Le Mans, Audi face legea in campionatul de anduranta American Le Mans



World Touring Car Championships, Brand Hatch, Cursle 5 si 6
SEAT Sport redevine lider în clasamentul pilotilor si contructorilor


Prima cursa a celei de-a treia etape din World Touring Car Championship (WTCC) a adus nu doar prima victorie din acest an pentru SEAT Sport, ci si monopolizarea întregului podium gratie tripletei Yvan Muller – Peter Terting – James Thompson. Ploaia cazuta în continuu a oferit conditii infernale pentru toti pilotii, iar cea de-a doua mansa a beneficiat de o adevarata inundatie a circuitului britanic. Masinile SEAT Sport León si-au demonstrat potentialul, Rickard Rydell a încheiat a doua cursa al doilea, urmat la mica distanta de coechipierul James Thompson. Ca urmare a aceor rezultate, SEAT Sport a revenit în fotoliul de lider al ierarhiei constructorilor, în timp ce francezul Yvan Muller este noul ocupant al primei pozitii în clasamentul pilotilor.


Yvan Muller: Sunt foarte fericit. Prima mea victorie cu SEAT Sport, primul succes al echipei în 2006, iar eu am revenit pe primul loc în WTCC! A fost un weekend fantastic pentru noi. Cunosteam circuitul, dar nu m-am gândit ca vom putea ocupa toate pozitiile podiumului într-una din curse. Vizibilitatea a fost aproape nula în mansa secunda si am avut parte si de ceva fum în masina, motiv pentru care, la un moment dat, am spus “OK, esti al cincilea, nu-ti asuma riscuri inutile”. La jumatatea cursei s-a aprin si becul care indica presiunea uleiului, asa ca sunt foarte multumit de rezultat.
 
Jaime Puig, director SEAT Sport: Trebuie sa recunosc ca sunt foarte fericit astazi. Am câstigat prima cursa cu o tripla, iar în a doua am ocupat locurile al doilea, respectiv al treilea, asa ca suntem lideri în ambele campionate – este perfect. Va trebui sa muncim serios pentru a reusi mai mult de atât! Urmeaza Oschersleben, este cursa de casa pentru BMW si vor fi extrem de puternici acolo. Nu au reusit prea multe aici, asa ca nu au un balast prea mare, deci vor fi greu de învins. Am spus la începutul anului ca ne vom lupta pentru trofee si iata ca o facem.
 
Constructori: 1.SEAT 80p; 2. BMW 69p; 3. Chevrolet 48p; 4. Alfa Romeo 37p.
Piloti: 1.Yvan Muller 32p; 2. James Thompson 25p; 3. Gabriele Tarquini 24p; 4. Andy Priaulx 23p; 5. Rickard Rydell 21p; … 9. Peter Terting 15p; 10. Jordi Gené 14p.



Victorie si primul loc în DTM (Detusche Tourenwagen Masters) pentru Audi si Tom Kristensen


Tom Kristensen si-a tinut cuvântul: pilotul Audi a obtinut cea de-a doua victorie personala în DTM, dupa ce a controlat cursa desfasurata pe Motorsport Arena Oschersleben si a valorificat plecarea din pole position. Ca urmare, danezul a trecut pe primul loc în clasamentul celei mai populare competitii de turisme.
 
64.000 de spectatori au asistat la o întrecere disputata si la o evolutie perfecta a recordmanului victoriilor la Le Mans. Danezul si-a dus spre victorie masina Audi A4 DTM purtând culorile Siemens si înscrisa de Audi Sport Team Abt Sportsline, reusind si cel mai rapid tur în cursa. Heinz-Harald Frentzen (Veltins Audi A4 DTM), colegul sau de echipa, a încheiat al patrulea, în timp ce Martin Tomczyk si Mattias Ekström (ambii pe Red Bull Audi A4 DTM) au încheiat pe pozitiile a sasea, respectiv a saptea. Ca o curiozitate, Audi Sport Team Abt Sportsline a marcat puncte cu toate cele patru automobile înscrise în campionat.


Dr Wolfgang Ullrich (director Audi Motorsport): A fost o performanta impresionanta din partea lui Tom, care a facut o cursa cu adevarat perfecta, fara nici o greseala de-a lungul întregului weekend. Strategia a fost buna, chiar si când a trebuit sa o modificam din mers pentru ca Tom era prins în trafic. Întreaga echipa a functionat bine si trebuie sa fim multumiti pentru aceste rezultate. Din partea mea, lucrurile pot continua în directia aceasta.
 
Tom Kristensen (Audi Sport Team Abt Sportsline/ Siemens Audi A4 DTM #7): A fost o cursa grea, am reusit un start foarte bun si am mers la un nivel care a creat probleme celorlalti. Am avut un avans confortabil înaintea primului pit stop, ceea ce mi-a permis sa controlez cursa. Dupa ce i-am depasit pe Lauda si Stoddart, am ajuns din urma alte doua masini Mercedes care pareau ca se întrec între ele. Nu erau foarte rapide în viraje si nu faceau decât sa ma întârzie. A fost o miscare geniala din partea echipei care m-a adus la standuri mai devreme. Ultimul interval a fost lung, motiv pentru care at rebuit sa am grija si de pneuri. Am fortat din nou în ultimile cinci tururi, când mi-am dat seama ca am cauciucurile în stare foarte buna.


În acest moment Audi ocupa prima pozitie atat în clasamentul pe echipe cât si in cel individual, prin Tom Kristensen.



Audi îsi mareste avansul în American Le Mans Series


Peste sase saptamâni, Audi va reveni în American Le Mans Series din postura de lidera a categoriei LMP1, gratie celei de-a treia victorii consecutive în clasa respectiva. Dindo Capello (Italia) si Allan McNish (Scotia) a reusit un nou succes la clasa lor si au ocupat locul al treilea la general, gratie ajutorului oferit de prototipul Audi R8 al echipei Audi Sport North America în cursa de la Mid-Ohio.


Pe o vreme racoroasa, McNish a pornit de pe a doua pozitie a grile si, în ciuda presiunii din partea concurentei, s-a mentinut pe locul al doilea si a fost lider al categoriei LMP1 pâna în momentul în care i-a predat locul în cockpit lui Dindo Capello. Desi a fost depasit de masina Dyson Lola a perechii Butch Leitzinger – James Weaver, italianul a beneficiat de iesirea în decor î rivalilor, cu 45 de minute înainte de final, si a trecut pe pozitia a treia la general. În ciuda unui lest suplimentar de 160 kg – conform regulamentului ALMS -, prototipul Audi R8 a dovedit ca cei cinci ani trecuti de la lansare nu au lasat urme si a încheiat la mai putin de opt secunde de cele doua masini Porsche RS Spyder (LMP2) de ultima generatie.
 
Capello si McNish vor avea onoarea de a conduce prototipul R8 la cursa de adio, etapa a patra din American Le Mans Series ce va avea loc la Lime Rock (Connecticut), pe data de 1 iulie. De la a cincea runda – Salt Lake City (15 iulie) -, Capello si McNish, precum si campionii en titre – Frank Biela si Emanuele Pirro – vor concura pe revolutionarul Audi R10 TDI, aflat în prezent în Europa, pentru a pregati “Le Mans 24 Hours” (17/18 iunie).


sursa: Porsche Romania

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto