10.22.2019 3:55

Asistenta la frânare si accelerare

Tehnologia de siguranta Bosch pentru motociclisti ofera cea mai buna asistenta la frânare si accelerare – acum si în viraje

Condusul motocicletei devine mai sigur, iar expertii considera ca un motiv pentru scaderea numarului de accidente de motocicleta este raspândirea utilizarii sistemelor de anti-blocare la frânare. Gerhard Steiger, presedintele diviziei Sisteme de Control al Sasiului Bosch, a declarat: „ABS poate preveni un sfert din toate accidentele de motocicleta ce provoaca decese sau raniri”, rezumând constatarile GIDAS – Studiul German Aprofundat privind Accidentele. Acest sistem de siguranta activa are rolul de a preveni blocarea rotilor. Motocicletele se opresc în conditii mult mai sigure atunci când sunt frânate puternic sau pe o suprafata alunecoasa.

Pe viitor, sistemul de control al stabilitatii motocicletei MSC va oferi cea mai înalta siguranta pentru motociclisti. Dezvoltat de Bosch, sistemul înregistreaza unghiul actual de înclinare si adapteaza asistenta sistemului ABS si controlul tractiunii în functie de acesta, ceea ce înseamna ca este deosebit de util în viraje, locul unde se produc aproape jumatate din toate accidentele fatale. „La fel ca ESP în cazul autovehiculelor, MSC ofera în prezent cea mai buna asistenta posibila, fie la frânare, fie la accelerare si chiar când motociclistul se înclina la un unghi foarte mic”, afirma Steiger.

Protectie maxima în situatiile critice

În 2013, 30% din toate motocicletele produse în Europa aveau în dotare sistemul ABS. La finalul anului 2013, primul sistem din lume de control al stabilitatii motocicletei a intrat în productia de serie pe modelele KTM 1190 Adventure si Adventure R. Tehnologia MSC se bazeaza pe un sistem ABS ce include discuri de frâna din materiale compozite si prezinta si un senzor de unghi de înclinare. Acesta masoara înclinarea curenta a motocicletei, permitând sistemului sa-si ajusteze interventiile în timpul frânarii si accelerarii în functie de unghiul de înclinare. Reglarea precisa asigura o crestere lina a presiunii în sistemul de frânare pe masura ce motociclistul se apleaca pentru a lua virajul, sporind, de asemenea, decelerarea la deplasarea în linie dreapta. Analizând gradul de înclinare si acceleratia liniara, sistemul poate determina mai devreme când roata din fata sau cea din spate urmeaza sa se ridice de pe sol, permitându-i sistemului MSC sa intervina printr-o actiune corectiva. Forta de frânare este distribuita în mod flexibil între roata din fata si cea din spate în functie de situatia de conducere, oferind cea mai sigura decelerare posibila. Analizele ulterioare ale GIDAS arata ca MSC poate ajuta în cazul a doua treimi din accidentele de motocicleta produse în viraje ca urmare a greselilor motociclistilor.

De la ABS la MSC – o solutie pentru fiecare clasa de motociclete

Având o abordare modulara, Bosch poate oferi sisteme de control al frânarii pentru orice tip de vehicul pe doua roti dotat cu frâna hidraulica. Fiind o solutie rentabila, în special pentru pietele emergente precum India, sistemul ABS 9 Light utilizeaza un singur canal pentru discul de frâna hidraulic pentru a controla roata din fata. Având doua canale, sistemul ABS 9 Base ofera protectie anti-blocare pentru roata din fata si cea din spate. ABS 9 Plus este adecvat pentru vehiculele de înalta performanta. Chiar si când presiunea creste în timpul unei frânari de urgenta, sistemul intervine prompt pentru a preveni înclinarea în fata a motocicletei. Cu ajutorul unui senzor de presiune suplimentar, acesta detecteaza semnele timpurii ale desprinderii de pe sosea a rotii din spate. ABS 9 Enhanced este versiunea de top si ofera functia eCBS (sistem electronic de frânare combinat). Astfel, tot ce are de facut motociclistul este sa actioneze una dintre frâne, fie pentru roata din fata, fie pentru cea din spate. ABS 9 Enhanced activeaza apoi automat cea de-a doua frâna pentru a face ca forta de frânare optima sa actioneze asupra ambelor roti, fara ca motociclistul sa trebuiasca sa aplice o forta suplimentara prin maneta de frâna si fara nicio modificare a presiunii din sistemul de frânare. MSC, cea mai cuprinzatoare solutie Bosch, are la baza sistemul ABS 9 Enhanced  si utilizeaza un senzor de unghi de înclinare.

Vremea joaca un rol crucial în multe accidente de motocicleta

În afara de tehnologie, mai exista un factor care are un impact direct asupra numarului de accidente pe sosele: vremea. Analizând mai multi ani din urma, este evident ca numarul de accidente de motocicleta creste întotdeauna semnificativ atunci când vremea este frumoasa. În aprilie si mai, numarul de motociclisti decedati sau raniti grav pare a depinde foarte mult de cum este vremea în week-end. Indiferent de conditiile meteorologice, sistemele ABS si MSC pot asigura o asistenta cuprinzatoare, chiar daca un viraj abordat cu viteza prea mare se îngusteaza dintr-odata, daca apare brusc un autovehicul în fata sau daca suprafata drumului este umeda sau are portiuni umede.

Începând cu 2017, UE introduce obligativitatea echiparii tuturor vehiculelor motorizate cu doua roti cu sistem ABS

În fiecare an, aproximativ 5.000 de motociclisti mor pe drumurile europene. Convinsa de concluziile studiilor ce au tratat aceasta chestiune, UE a introdus în 2013 obligativitatea ca toate vehiculele motorizate cu doua roti si o cilindree de peste 125 cc sa fie echipate cu un sistem ABS. Reglementarea se aplica pentru toate motocicletele înmatriculate începând cu 2017 si pentru toate motocicletele supuse aprobarii de tip începând cu 2016. Vehiculele cu doua roti mai mici, cu o cilindree de peste 50 cc trebuie sa fie, de asemenea, echipate cu sistemul ABS sau cel putin cu un sistem de frânare „combinat” care frâneaza si cealalta roata când este actionata una din frâne. Cu toate acestea, un astfel de sistem nu elimina posibilitatea blocarii rotilor.

imagine

Tehnologia Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2013, vânzarile acestuia au fost de 30.600.000.000 Euro sau 66% din cifra de vânzari totala a grupului (Nota: Ca urmare a unei modificari în normele legislative care reglementeaza consolidarea, cifrele din 2013 pot fi comparate doar într-o masura limitata cu cifrele din 2012). Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanti furnizori din industria auto. La nivel mondial, aproximativ 177.000 de angajati din sectorul Tehnologiei Auto activeaza în sapte domenii de activitate: tehnologii de injectie pentru motoarele cu ardere interna, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativa, sisteme de siguranta activa si pasiva, functii de asistenta si confort, sisteme de informare si comunicare la bord, precum si servicii si tehnologii pentru domeniul aftermarket. Bosch este autorul unor importante inovatii în industria auto, precum gestionarea electronica a motorului, sistemul antiderapare ESP® si tehnologia diesel common-rail.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. În anul fiscal 2013, cei aproape 281.000 de angajati au generat vânzari de 46.100.000.000 Euro (Nota: Ca urmare a unei modificari în normele legislative care reglementeaza consolidarea, cifrele din 2013 pot fi comparate doar într-o masura limitata cu cifrele din 2012). Grupul Bosch este structurat în patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industriala, bunuri de larg consum, energie si echipamente pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 360 de filiale si companii regionale din peste 50 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german.

În 2013, Bosch a investit aproximativ 4.500.000.000 Euro în cercetare si dezvoltare si a înregistrat aproape 5.000 de patente pe plan international. Aceasta înseamna o medie de 20 de patente pe zi. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto