- Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie! - http://www.auto-business.ro -

Anvelope pentru vehicule comerciale

Posted By Florin Morariu On 23 octombrie 2013 @ 2:17 In Articole,Transport auto,Transport marfa | No Comments

Producatorul de anvelope Goodyear creste nivelul de performanta al anvelopelor de iarna pentru gama sa de anvelope comerciale

Simbolul muntelui cu trei vârfuri ai al fulgului de nea (3PMSF) prezentat pe cele mai recente anvelope pentru vehicule de transport rutier de marfa indica faptul ca flotele îti pot continua drumul chiar si acolo unde altii se vad nevoiti sa se opreasca.

În gama Goodyear de anvelope pentru vehicule comerciale, destinate anotimpului rece, nu sunt incluse numai anvelopele UltraGrip, special concepute pentru autocare sau pentru transportul comercial pe timp de iarna. În plus fata de acestea, anvelopele Goodyear Municipal pentru puntea motoare, anvelopele Regional Haul Drive 17.5” si 19.5”, nou introdusele anvelopele Goodyear KMAX D si anvelopele Goodyear FUELMAX D, ce urmeaza sa fie disponibile pe majoritatea pietelor europene din ianuarie 2014, îndeplinesc standardele impuse pentru anvelope de iarna.

Aceste anvelope nu sunt numai marcate cu simbolul M+S, ci totodata respecta pragul de performanta impus pentru conditii de zapada, care le califica si pentru simbolul muntelui cu 3 vârfuri si al fulgului de nea (3PMSF), ceea ce le confera adevarate caracteristici specifice anvelopelor destinate sa ruleze tot timpul anului si sa îndeplineasca totodata exigentele pentru conditii de iarna grea.

În prezent, nu exista o legislatie comuna în Uniunea Europeana cu privire la utilizarea anvelopelor de iarna, iar folosirea obligatorie a anvelopelor de iarna este actualmente determinata si reglementata prin prevederi legislative adoptate la nivelul fiecarei tari. În orice caz, exista o definitie oficiala a Uniunii Europene pentru “anvelopa de iarna”. În conformitate cu Regulamentul Uniunii Europene nr. 661/2009 o anvelopa de zapada (sau “anvelopa de iarna”) este definita ca acea anvelopa al carei profil al benzii de rulare sau al carei compus ori structura sunt în primul rând proiectate pentru a atinge, în conditii de zapada, o performanta superioara fata de cea a unei anvelope standard, atunci când vine vorba de capacitatea de a initia miscarea sau de a mentine vehiculul în miscare.

Cédric Pedretti, detinator al Transports Pedretti, una dintre flotele implicate în faza de testare a noilor game KMAX si FUELMAX a afirmat: “Am experimentat un control impresionant pe sosea, plus un excelent comportament al tractiunii, astfel încât camioanele noastre pot opera pe drumuri de iarna fara sa trebuiasca sa escaladeze nameti de zapada. Aceasta ne-a ajutat foarte mult în conditiile foarte grele cu care ne-am confruntat de-a lungul multor ani, când aveam livrari în statiunile montane; în astfel de locuri, noaptea e atât zapada cât si gheata.” El a mai adaugat: “Ambele game de anvelope au dovedit, de asemenea, o performanta echilibrata între eficienta consumului de carburant si kilometraj, în cadrul segmentelor corespondente. FUELMAX este prima optiune pentru reducerea consumului de carburant si KMAX pentru parcurgerea mai multor kilometri.

Marcajele de pe anvelopele de iarna

Însemnele prezente în mod curent pe peretii laterali ai anvelopelor, pentru a diferentia anvelopele de iarna de cele standard, sunt M+S (sau M.S ori M&S), asa cum este stipulat în legislatia europeana.

La 1 noiembrie 2012, s-a impus prin Regulamentul UNECE 117-02 un nou marcaj oficial în Uniunea Europeana – simbolul “Alpin” sau simbolul muntelui cu trei vârfuri si al fulgului de nea (3PMSF). Spre deosebire de marcajul M+S, însemnul 3PMSF poate fi folosit în mod legal daca anvelopa atinge un prag minim de performanta cerut în conditii de zapada, asa numitul “index de aderenta pe zapada”. În prezent, M+S ramâne un marcaj permis, dar care nu este legal conectat la minimum de performanta garantat în conditii de iarna. Anvelopele marcate cu M+S au o mai buna capacitate de tractiune pe zapada în comparatie cu anvelopele standard, dar nu ating în mod necesar pragul legal solicitat pentru noile însemne “fulg de nea si munte”.

Beneficiile anvelopelor de iarna

Folosirea anvelopelor de iarna asigura optimizarea performantei vehiculului pe timpul iernii, în particular atunci când drumurile sunt afectate de zapada si gheata. Anvelopele reactioneaza diferit în functie de temperatura, astfel încât compusii specifici si profilul benzii de rulare sunt necesare pentru astfel de conditii. Aderenta buna este esentiala pentru controlul directiei si frânelor, cât si al tractiunii. Un profil mai agresiv al benzii de rulare în combinatie cu un compus al benzii care sa aiba caracteristicile corecte este necesar nu numai pentru o buna aderenta pe zapada, dar si pentru a degaja eficient apa de pe suprafata carosabila.

Beneficiile anvelopelor comerciale de iarna sunt importante în mod particular pentru mobilitate în conditii meteorologice solicitante. Evitarea împotmolirilor pe drum reprezinta un bonus economic semnificativ care previne întârzierea livrarilor, alterarea produselor, etc. De aceea montarea anvelopelor de iarna pe rotile puntii motoare este obligatorie în unele state europene.

Ce anvelope trebuie utilizate în conditii de iarna foarte grea?

În mod legal, anvelopele marcate cu M+S si/sau 3PMSF sunt permise în toate tarile europene în conditii grele de iarna. În orice caz, atunci când aceste conditii sunt întâlnite constant, cum este cazul tarilor nordice, al Rusiei si al regiunilor muntoase, Goodyear recomanda operatorilor sa foloseasca anvelope speciale de iarna precum UltraGrip WTS, WTD si WTT. Aceste anvelope speciale de iarna depasesc capacitatile altor anvelope precum KMAX D si FUELMAX D. Ele sunt proiectate si optimizate pentru utilizare predominanta în conditii de iarna, adica pe gheata sau pe drumuri acoperite de zapada.

Goodyear_Kmax [1]

Despre Goodyear

Goodyear este una din cele mai mari companii producatoare de anvelope din lume. Are aproximativ 69.000 de angajati si îsi fabrica produsele în 52 de unitati de productie din 22 de tari peste tot în lume. Cele doua centre ale sale pentru inovare din Akron, Ohio si Colmar-Berg, Luxemburg dezvolta produse si servicii de ultima generatie care stabilesc standardul pentru tehnologie si performanta în aceasta industrie.

Gama europeana de anvelope Goodyear Dunlop pentru vehicule comerciale, autobuze si autocare include mai mult de 400 de anvelope diferite în peste 55 de dimensiuni. Multi dintre producatorii de top la nivel mondial de vehicule comerciale folosesc anvelope de la Goodyear ca standard, incluzând aici DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania si Volvo. De asemenea, Goodyear furnizeaza anvelope principalilor producatori de trailere. Cu Fleet First, care include reteaua de service TruckForce, serviciul de asistenta roadside ServiceLine 24h, sistemul de management pe internet FleetOnlineSolutions si Tehnologii de Resapare Goodyear, Goodyear livreaza una din cele mai largi game de servicii din industrie dedicate service-ului. 


Article printed from Auto Business – Informatia auto de care ai nevoie!: http://www.auto-business.ro

URL to article: http://www.auto-business.ro/articole/anvelope-pentru-vehicule-comerciale.html

URLs in this post:

[1] Image: http://www.auto-business.ro/wp-content/uploads/2013/10/Goodyear_Kmax.jpg

Copyright © 2012 Autobusiness. All rights reserved.