09.22.2019 14:04

Amplificator al fortei de frânare

Compania Bosch lanseaza noul amplificator al fortei de frânare din aluminiu

Compania Bosch a dezvoltat un nou amplificator al fortei de frânare din aluminiu, ce are o greutate de doua ori mai mica decât cea a amplificatoarelor traditionale fabricate din otel. Cu cât un autovehicul este mai usor, cu atât consuma mai putin carburant si poate fi condus într-un stil mai dinamic. În demersul lor de a reduce greutatea autovehiculelor, producatorii auto si furnizorii acestora înlocuiesc din ce în ce mai mult otelul conventional cu materiale mai usoare.

Un exemplu în acest sens este amplificatorul fortei de frânare pe baza de vid Tie Rod 4 Bosch, pe care furnizorul de tehnologie îl ofera în prezent sub forma diverselor modele din aluminiu. „Noile versiuni din aluminiu ale amplificatorului nostru pentru forta de frânare cântaresc doar jumatate din greutatea celor conventionale, din otel”, a declarat Gerhard Steiger, presedintele Diviziei Sisteme de Control al Sasiului din cadrul Bosch. „În functie de dimensiune, acest lucru înseamna o reducere a greutatii cu pâna la 1,5 kilograme comparativ cu modelele anterioare.” Versiunile cu greutate redusa ale amplificatorului fortei de frânare Bosch vor fi incluse în dotarea a trei modele de autovehicule produse în serie pâna la sfârsitul acestui an.

Atunci când inginerii Bosch au lansat versiunea din otel a modelului Tie Rod 4, în 2011, aceasta reprezenta deja un succes semnificativ în reducerea greutatii, comparativ cu modelele precedente. Noul amplificator al fortei de frânare Bosch din aluminiu este acum si mai usor. Acesta este disponibil ca model de sine statator, cu un diametru de 10 sau de 11 inch, sau sub forma versiunii tandem cu un diametru de 8+8 sau 8+9 inch. Alte versiuni sunt disponibile la cerere. Desi grosimea peretilor a fost redusa în cazul modelele din aluminiu, rigiditatea este asigurata prin tijele de tensionare integrate. Aceasta rigiditate este esentiala pentru un raspuns bun al pedalei, precum si pentru mentinerea la o valoare minima a jocului pedalei.

Este disponibila, de asemenea, o versiune cu „bolt de trecere”, ceea ce înseamna ca orice lucrare de montaj poate fi efectuata exclusiv din compartimentul motorului. La fel ca în cazul tuturor amplificatoarelor pentru forta de frânare de la Bosch, sistemul este completat perfect de cilindrul principal de frâna Bosch TMC 8e. Acesta este mai usor cu 20% si mai scurt cu 30% fata de modelul anterior.

Toate versiunile modelului Tie Rod 4 pot fi fabricate la nivel mondial. Aceasta înseamna ca Bosch poate oferi producatorilor auto solutii standardizate, în special pentru platformele auto globale.

Frana

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2012, vânzarile acestuia au fost de 31.100.000.000 Euro sau 59% din cifra de vânzari totala a grupului. Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanti furnizori din industria auto.

La nivel mondial, aproximativ 177.000 de angajati din sectorul Tehnologiei Auto activeaza în sapte domenii de activitate: tehnologii de injectie pentru motoarele cu ardere interna, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativa, sisteme de siguranta activa si pasiva, functii de asistenta si confort, sisteme de informare si comunicare la bord, precum si servicii si tehnologii pentru domeniul aftermarket. Bosch este autorul unor importante inovatii în industria auto, precum gestionarea electronica a motorului, sistemul antiderapare ESP® si tehnologia diesel common-rail.

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii si servicii. În anul fiscal 2012, aproape 306.000 de angajati au generat vânzari de 52.500.000.000 Euro. Începând cu anul 2013, grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industriala, bunuri de larg consum, energie si echipamente pentru constructii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 360 de filiale si companii regionale din peste 50 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de tari. Aceasta retea internationala de dezvoltare, productie si vânzare reprezinta fundatia cresterii continue a concernului german. Bosch a cheltuit în 2012 peste 4.800.000.000 Euro pentru cercetare si dezvoltare si a înregistrat aproape 4.800 de patente pe plan international. Prin toate produsele si serviciile sale, Bosch sporeste calitatea vietii, oferind solutii care sunt atât inovatoare, cât si utile. În acest fel, compania ofera la nivel mondial „Tehnica pentru o viata”. 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto