09.18.2019 20:43

Accelerarea innoirii parcului auto din Romania

APIA a emis un comunicat de presa privind initiativa de accelerare a innoirii parcului auto din România, prin introducerea “timbrului de mediu”

Având în vedere dezbaterea publica lansata de catre Ministerul Mediului pe tema instrumentelor de stimulare a innoirii parcului auto national, în principal pe subiectul timbrului de mediu, dar si interesul pentru acest subiect al membrilor operatorilor din piata, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din România îsi precizeaza în cele ce urmeaza punctul de vedere, astfel:

 

  • Consideram ca principiile noului proiect de lege privind timbrul de mediu sunt corecte, masurabile si elimina confuziile, încurajând totodata achizitia de autovehicule cât mai putin poluante. In acelasi timp, ele sunt în conformitate cu liniile directoare ale noului concept privind taxarea autoturismelor promovate recent (decembrie 2012) de catre Comisia Europeana, care are ca si obiectiv armonizarea acestor principii la nivelul tuturor statelor membre.

 

 

  • In acest context si având în vedere importanta noului proiect de lege pentru dezvoltarea pietei auto autohtone, APIA considera ca industria auto are nevoie in România de un cadru legislativ durabil care sa garanteze recuperarea investitiilor facute (cu precadere în ultimii ani) în productia si distributia de autovehicule de catre constructori, importatori si distribuitori autorizati. Pentru aceasta, existenta unor instrumente de înnoire a parcului auto, care stimuleaza achizitia de vehicule cât mai putin poluante, sunt elemente de politica sectoriala care trebuie folosite pentru atingerea obiectivelor de mediu dar si a celor de dezvoltare a activitatilor productive la nivelul economiei nationale, cu efecte directe asupra mentinerii locurilor de munca din România.

 

  • Pe de alta parte, apreciem ca înnoirea parcului auto din România este un obiectiv strategic pentru România, în conditiile în care vârsta medie a acestuia (circa 11-12 ani) este semnificativ mai mare decât cea din Uniunea Europeana (circa 8 ani). Acest indicator reflecta în mod sintetic nivelul de poluare a mediului din România, dar si masura în care acesta poate afecta sanatatea cetatenilor, emisiile poluante (NOx, CO, HC, particule) provenite de la autovehiculele cu norme de poluare inferioare (care în 2012 s-au dublat comparativ cu 2011), fiind factori recunoscuti de incidenta pentru multe afectiuni.

 

  • In plus, apreciem ca masurile de înnoire a parcului auto trebuie sa aiba în vedere si vectori noi care sa stimuleze nu numai achizitia de autovehicule mai putin poluante (ex: timbrul de mediu), ci si circulatia lor pe drumurile publice din marile orase (ex: impozit anual, zone de filtrare a circulatiei celor poluante etc.), deoarece accelerarea introducerii noilor tehnologii pe autovehiculele fabricate astazi, le face pe acestea nu doar mai “curate“, ci si mai eficiente din punct de vedere al consumului de carburant, chiar în comparatie cu cele de acum numai 3-4 ani.

 

  • Tinând cont de cele de mai sus, apreciem initiativa Ministerului Mediului, dar mai ales, disponibilitatea pentru dialog manifestata de catre autoritati, în conditiile în care acest subiect a generat de-a lungul timpului numeroase controverse atât în România cât si în alte state membre UE (care s-au confruntat cu o procedura de infringement), rezolvarea sa fiind acum supusa unor noi initiative în spatiul european.

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto