08.13.2020 20:37

A luat startul Raliul Dakar

A luat startul Raliul Dakar, cea mai dura competitie off-road din lume


A luat startul Raliul Dakar, cea mai dura competitie off-road din lume

Start in Raliul Dakar


Cea mai dura competitie off-road din lume, Raliul Dakar, a ajuns la a 28-a editie. Pornita la drum la 31 decembrie 2005, din Lisabona, editia 2006 strabate un traseu cu o lungime de aproape 10.000 kilometri, cu punct final pe malul Lacului Rose, la Dakar, în capitala Senegalului. Volkswagen Motorsport a aliniat la start cinci echipaje, toate la comenzile unor prototipuri Race Touareg 2, masini propulsate de motoare TDI, aceeasi unitate care anul trecut scria istorie fiind primul diesel care încheie celebrul rally-raid pe podium.


Trei prototipuri Volkswagen Race Touareg ocupa podiumul provizoriu


Volkswagen a preluat din nou sefia Raliului Dakar, dupa ce a înregistrat a treia victorie în cele patru etape disputate.
Carlos Sainz s-a impus la capatul celor 639 kilometri dintre Er Rachidia si Ouarzazate, pe teritoriul Marocului, spaniolul demonstrând ca s-a adaptat perfect la comenzile prototipului Volkswagen Race Touareg 2.
Mai mult, dublul campion mondial al raliurilor clasice a redevenit lider al competitiei, postura în care s-a mai aflat dupa primele doua etape desfasurate în Europa. Bruno Saby, pe locul al doilea, si Jutta Kleinschmidt, pe pozitia a treia, au completat un podium monopolizat de prototipurile Volkswagen TDI, ale caror motoare dezvolta 275 cai-putere.
Giniel de Villiers a urcat de pe locul al 12-lea pâna pe al cincilea, gratie celui de-al patrulea timp stabilit pe proba speciala de marti, în timp ce Mark Miller, cu pozitia a opta, a completat cvintetul Volkswagen din Top 10.


Kris Nissen (director Volkswagen Motorsport)
“Înca o data, pilotii nostri au avut o evolutie excelenta, în timp ce noul Race Touareg 2 arata ca este o masina de top. În ceea ce priveste organizarea si pregatirea, noi încercam sa punem totul la dispozitie echipajelor Volkswagen astfel ca sportivii sa fie capabili sa se lupte pentru pozitiile fruntase, iar duelul pentru primul loc e departe de a fi încheiat si va fi unul extrem de disputat.”


- Bruno Saby (F), locul 5 (etapa) / locul 2 (general)
“Am urcat înca un loc! Un rezultat important dupa o zi în care provocarea a fost mare. Copilotul meu, Michel Périn, a stapânit la perfectie navigatia dificila, ceea ce a fost un atu. La jumatatea probei speciale a trebuit sa înlocuim unul din cauciucurile fata.”


- Jutta Kleinschmidt (D), locul 6 (etapa) / locul 3 (general)
“Înainte de primul control orar am oprit pentru a strânge punctele de fixare ale volanului, slabirea acestora ducând la aparitia unor vibratii. În plus, o pana de cauciuc ne-a costat timp suplimentar. Am crezut ca ziua este compromisa dupa aceste probleme, dar, pâna la urma, am reusit un rezultat bun si am urcat un loc în clasament..”


- Giniel de Villiers (RSA), locul 4 (etapa) / locul 5 (general)
“Sa urci sapte locuri în clasamentul general este o performanta foarte buna. Navigatia este precum o loterie ca urmare a noilor reguli.
Din pacate, am ales o data drumul gresit printre dune.
Pentru etapa a cincea avem o pozitie de start foarte buna – nici foarte devreme, nici foarte târziu.”


– Carlos Sainz (E), locul 1 (etapa) / locul 1 (general)
“Sunt surprins sa ma vad din nou în frunte.
Am fost al 12-lea la start, imediat dupa Luc Alphand, l-am urmat în prima faza, când am mers la un ritm normal.
Nu am avut impresia ca am fi fost foarte rapizi pe speciala de astazi.
Din punct de vedere al navigatiei, a fost un avantaj semnificativ ca am luat startul de pe acel loc.”


– Mark Miller (USA), locul 10 (etapa) / locul 8 (general)
“Este fantastic sa pilotezi din nou printre primele dunele în Africa.
Am facut greseala de a-l urma pe Nani Roma la trecerea printr-o zona de dune, sperând ca vom fi avantajati.
Din nefericire, el s-a pierdut si acelasi lucru l-am patit si noi.”


Stiri Volkswagen, din bivuac…


Bun venit în Africa:
Dupa ce echipa oficiala Volkswagen si-a petrecut noptile prin hoteluri la etapele europene, primul bivuac a fost stabilit dupa ziua a treia, la Er Rachidia (Maroc). Majoritatea membrilor echipei au adormit în corturi de o persoana si s-au plâns de frigul de peste noapte.
Surprinzator pentru Africa, temperatura a coborât la -3 grade Celsius. Din fericire, peste zi, echipa a fost recompensata cu cer senin, un soare stralucitor si 15 grade Celsius.


Asistenta rapida:
Dupa primele trei etape, camionul Volkswagen, cu echipajul Klaus Leihener/ Thomas Baumann/ Thorsten Goldberg, este pe locul al noualea în sectiunea rezervata “monstrilor”.
“Un rezultat surprinzator, daca tinem cont ca noi suntem înscrisi ca asistenta rapida pentru cele cinci prototipuri Race Touareg 2, iar camionul nostru este mai greu si cu putere mai mica decât cele destinate exclusiv întrecerii «greilor»”, a declarat Klaus Leihener, vizibil încântat.
Coechipierii Josep Pujol/ Lucas Cruz Senra/ François Verbist nu au fost la fel de norocosi ca urmare a unei pierderi de timp din cauza defectarii turbinei, dar au putut continua competitia.


Acasa în Maroc: Primele doua bivuacuri ale Raliului Dakar, pe teritoriul Africii, au fost organizate pe aeroporturile din Er Rachidia si Ouarzazate – o zona familiara pentru echipa Volkswagen din perioada de teste efectuate aici.
La fel ca si rivalii de la Mitsubishi, dar si Nissan în trecut, Volkswagen efectueaza – în principal – teste în regiunea Erfoud (Maroc). Chiar sia asa, echipa nu este avantajata pentru Raliul Dakar.


Clasament PS 4

1. Carlos Sainz (E)/Andreas Schulz (D) Volkswagen Touareg 3h52m48s
2. Thierry Magnaldi (F)/Arnaud Debron (F) Schlesser Buggy 3h54m48s
3. Luc Alphand (F)/Gilles Picard (F) Mitsubishi Pajero Evolution 3h55m58s
4. Giniel de Villiers (ZA)/Tina Thörner (S) Volkswagen Touareg 3h56m04
5. Bruno Saby (F)/Michel Périn (F) Volkswagen Touareg 3h57m41s
6. Jutta Kleinschmidt (D)/Fabrizia Pons (I) Volkswagen Touareg 3h57m56s
7. Nasser Saleh Al-Attiyah (QA)/Alain Guehennec (F) BMW X3 CC 3h58m19s
8. Jean-Louis Schlesser (F)/Francois Borsotto (F) Schlesser Buggy 3h58m20s
9. Josep Maria Servia (E)/William Alcaraz (F) Schlesser Buggy 3h59m17s
10. Mark Miller (USA)/Dirk Van Zitzewitz (D) Volkswagen Touareg 4h00m29s



Clasament general

1. Carlos Sainz (E)/Andreas Schulz (D) Volkswagen Touareg 9h21m18s
2. Bruno Saby (F)/Michel Périn (F) Volkswagen Touareg 9h26m09s
3. Jutta Kleinschmidt (D)/Fabrizia Pons (I) Volkswagen Touareg 9h26m27s
4. Luc Alphand (F)/Gilles Picard (F) Mitsubishi Pajero Evolution 9h27m57s
5. Giniel de Villiers (ZA)/Tina Thörner (S) Volkswagen Touareg 9h28m11s
6. Jean-Louis Schlesser (F)/Francois Borsotto (F) Schlesser Buggy 9h30m20s
7. Nasser Saleh Al-Attiyah (QA)/Alain Guehennec (F) BMW X3 CC 9h30m23s
8. Mark Miller (USA)/Dirk Van Zitzewitz (D) Volkswagen Touareg 9h31m21s
9. Joan Roma (E)/Henri Magne (AND) Mitsubishi Pajero Evolution 9h31m42s
10. Thierry Magnaldi (F)/Arnaud Debron (F) Schlesser Buggy 9h34m42s


sursa: Porsche Romania

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto