07.16.2019 13:14

70% dintre soferi au pierdut controlul masinii pe timp de iarna

70% dintre soferi au pierdut controlul masinii pe timp de iarna. Poleiul – cel mai periculos fenomen din sezonul rece, mentionat de 85% dintre conducatorii auto

 

  • 7 soferi din 10 au pierdut controlul masinii pe gheata/ zapada cel putin o data

 

  • Poleiul este mentionat de 85% dintre soferi drept cel mai periculos fenomen pe timp de iarna

 

  • 3 din 10 nu au în masina obiecte care i-ar putea ajuta în cazul în care ramân înzapeziti

 

  • 1 din 2 soferi români îsi ia de fiecare data un „timp de siguranta” (pleaca mai devreme decât în mod normal) ca sa ajunga la destinatie în timp util, iarna

 

  • Pentru deplasari în oras, majoritatea pleaca mai devreme cu 15 pâna la 30 de minute

 

  • 8 din 10 soferi români declara ca maresc distanta fata de masina din fata de fiecare data când circula pe carosabil acoperit de zapada sau gheata

 

Aproape toti soferii români îsi iau un „timp de siguranta” (pleaca mai devreme decât în mod normal) ca sa ajunga la destinatie în timp util iarna, când conditiile de trafic sunt mai dificile decât de obicei, arata sondajul „Te descurci iarna în trafic?”, la care au participat 6.688 de respondenti, dintre care 6.260 de conducatori auto. 1 sofer din 2 face acest lucru de fiecare data, iar majoritatea alege sa plece mai devreme cu 15 pâna la 30 de minute, atunci când vine vorba de deplasarile în oras.

Pe de alta parte, 7 soferi din 10 au pierdut controlul masinii pe gheata/ zapada cel putin o data, iar 3 din 10 nu au în masina niciunul din elementele esentiale care i-ar putea ajuta în cazul în care ramân înzapeziti, arata acelasi sondaj.

Întrebati care este, în opinia lor, cel mai periculos fenomen pe timp de iarna (creste cel mai mult riscul de a fi implicat într-un accident rutier), 85% dintre respondenti au indicat poleiul, 6%, ceata, 3%, ninsoarea, alti 3%, ploaia torentiala, în timp ce alti 3% au declarat ca niciunul nu este periculos.

Sondajul „Te descurci iarna în trafic?” s-a desfasurat online, între 21 ianuarie si 1 februarie a.c., si este parte a campaniei „Iarna, la volan”. Derulata, pentru al treilea an consecutiv, de GENERALI România si APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, campania are ca obiectiv cresterea nivelului de constientizare a soferilor români cu privire la riscurile pe care le implica sofatul pe timp de iarna si, în acelasi timp, de a evidentia masurile ce pot fi luate pentru a le reduce.

În acest context, în perioada 11 – 24 februarie 2018, pe pagina de Facebook Treaz la volan, dar si  pe treazlavolan.ro, soferii vor gasi sfaturi utile care sa îi ajute sa fie mai pregatiti pe timp de iarna.

7 din 10 soferi au pierdut controlul masinii pe gheata/ zapada cel putin o data

Întrebati daca li s-a întâmplat vreodata sa piarda controlul masinii pe gheata sau zapada, 67% dintre respondenti au recunoscut ca au patit acest lucru: 62% au reusit sa redreseze masina fara niciun incident, în timp ce 4% au fost implicati într-un accident usor (fara victime) ca urmare a acestui lucru, iar aproape 1% au fost implicati într-un accident grav, cu victime. De asemenea, 34% au pierdut controlul masinii pe portiuni de drum acoperite de apa, 32% reusind sa redreseze masina fara niciun incident.

Cu toate acestea, soferii români par sa fie precauti atunci când circula în conditii de iarna. De exemplu, 8 din 10 soferi români maresc distanta fata de masina din fata atunci când circula pe carosabil acoperit de zapada sau gheata de fiecare data, iar 7 din 10 frâneaza mai devreme decât o fac de obicei, arata concluziile sondajului „Te descurci iarna în trafic?”.

Astfel, pe carosabil umed/ ud:

55% dintre respondenti reduc viteza de deplasare „de fiecare data”, fata de viteza cu care se deplaseaza în mod obisnuit, 30% fac acest lucru „destul de des”, 9% – „rar”, 4% – „foarte rar”, în timp ce 2% nu fac niciodata acest lucru;
63% maresc distanta fata de masina din fata „de fiecare data”, comparativ cu distanta pe care o pastreaza în mod obisnuit, 26% – „destul de des”, 5% – „rar”, în timp ce 3% fac acest lucru „foarte rar”, iar alti 3%, „niciodata”;
59% frâneaza mai devreme decât de obicei „de fiecare data”, 28% fac acest lucru „destul de des”, 5% – „rar”, 3% – „foarte rar”, iar 5% – niciodata.

Pe de alta parte, pe carosabil acoperit de gheata sau zapada:

80% dintre respondenti reduc viteza de deplasare „de fiecare data”, fata de viteza cu care se deplaseaza în mod obisnuit, 16% fac acest lucru „destul de des”, 2% – „rar”, 1% – „foarte rar”, în timp ce alti 1% nu fac niciodata acest lucru;
79% maresc distanta fata de masina din fata „de fiecare data”, comparativ cu distanta pe care o pastreaza în mod obisnuit, 16% – „destul de des”, 2% – „rar”, în timp ce 1% fac acest lucru „foarte rar”, iar alti 2%, „niciodata”;
73% frâneaza mai devreme decât de obicei „de fiecare data”, 18% fac acest lucru „destul de des”, 3% – „rar”, 2% – „foarte rar”, iar 4% – niciodata.

O jumatate de ora – timpul „de siguranta” preferat de soferii români iarna

Întrebati daca îsi iau un „timp de siguranta” (pleaca mai devreme decât în mod normal) ca sa ajunga la destinatie în timp util iarna, când conditiile de trafic sunt mai dificile decât de obicei din cauza precipitatiilor si a carosabilului acoperit de gheata/zapada, majoritatea (97%) a raspuns pozitiv: 52% fac acest lucru de fiecare data, iar 31%, destul de des.

Atunci când circula în oras, 31% dintre soferi pleaca mai devreme cu o jumatate de ora, ca sa evite sa întârzie atunci când sunt conditii de iarna, în timp ce 24% pleaca mai devreme cu un sfert de ora, alti 19%, cu 20 de minute, iar 16%, cu 10 minute. Pe de alta parte, daca trebuie sa ajunga la o destinatie din afara localitatii, 31% îsi iau o marja de timp suplimentar de jumatate de ora, alti 18%, de o ora, 13%, de 20 de minute, iar 12%, de un sfert de ora, arata rezultatele sondajului.

4 din 10 pietoni au alunecat, cel putin o data, pe gheata sau pe zapada si au cazut pe carosabil

Conditiile de iarna nu sunt dificile doar pentru soferi. Conform sondajului, aproape 4 din 10 pietoni au alunecat, cel putin o data, pe gheata sau pe zapada si au cazut pe carosabil. Din fericire, 9 din 10 respondenti au declarat ca îsi iau masuri speciale de precautie atunci când traverseaza, pe timp de iarna.

Multi dintre pietoni se declara constienti cu privire la vizibilitatea scazuta determinata de fular, gluga sau caciula: 45% sunt de parere ca aceste obiecte vestimentare le afecteaza „destul de mult” vizibilitatea atunci când se asigura la traversarea strazii, în timp ce 25% considera ca vizibilitatea le este afectata „foarte mult”, 15% estimeaza ca sunt „putin” afectati, 8% – „foarte putin”, iar 7%, „deloc”.

Esantion

Sondajul „Te descurci iarna în trafic?” s-a desfasurat online, în perioada 21 ianuarie – 1 februarie 2019, pe platforma treazlavolan.ro, la acesta participând 6.688 respondenti: 66% barbati si 34% femei. 67% dintre ei au vârsta cuprinsa între 18 si 25 de ani, iar 17%, între 26 si 34 de ani.

Din totalul respondentilor, 6.260 (94%) sunt soferi: 67% dintre ei conduc zilnic, iar 23%, de câteva ori pe saptamâna. De asemenea, 39% au permisul de conducere de 1-5 ani, în timp ce 28% au permis de mai putin de un an, iar 20%, de peste 10 ani.

Despre campania „Iarna la volan”

“Iarna, la volan” face parte din demersul mai amplu “FII TREAZ LA VOLAN!” – un proiect ce are rolul de a atrage atentia soferilor din România asupra masurilor de preventie pe care trebuie sa le ia pentru a ramâne în siguranta la volan. Mai multe detalii sunt disponibile pe treazlavolan.ro/iarna si pe Facebook/treazlavolan.

Campania are ca obiectiv cresterea nivelului de constientizare a soferilor români cu privire la riscurile pe care le implica sofatul pe timp de iarna si, în acelasi timp, de a evidentia masurile ce pot fi luate pentru a le reduce. Indirect, efortul concentrat de comunicare ar urma sa conduca, de asemenea, la o reducere a numarului de accidente înregistrate pe timp de iarna.

infografic_sondaj

Despre APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor

APPA este o organizatie non-guvernamentala ale carei principale scopuri sunt protejarea intereselor consumatorului de produse de asigurare prin sustinerea cresterii gradului de educare în asigurari în rândul populatiei din România. Înca din 2010, APPA a organizat primele campanii nationale de informare si educare a populatiei, conferinte internationale si nationale si alte tipuri de proiecte menite sa duca la îndeplinirea obiectivelor Asociatiei. 

Comentarii (2):

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto