01.23.2020 5:33

5-stele Euro NCAP

Noul Honda CR-V primeste la siguranta generala 5-stele Euro NCAP

Noul Honda CR-V a fost declarat unul dintre cele mai sigure autovehicule din Europa, în conformitate cu rezultatele testelor de impact Euro NCAP, primind punctajul maxim de 5 stele.

Sistemul de evaluare se axeaza asupra performantelor generale în ceea ce priveste siguranta, ceea ce ofera clientilor posibilitatea de a întelege cu usurinta modul de evaluare. Sistemul ia în considerare protectia pasagerilor, protectia copiilor, protectia pietonilor si disponibilitatea sistemelor pentru asistarea soferului.

De la introducerea actualului sistem de evaluare Euro NCAP (februarie 2009) toate modelele Honda ce au fost testate au obtinut 5 stele – Accord, Insight, Jazz, CR-Z, Civic si cel mai recent CR-V.

Punctajul obtinut de noul CR-V reflecta angajamentul Honda în ceea ce priveste siguranta generala a autovehiculului. Angajamentul Honda pentru siguranta este reflectat de termenul „Safety for Everyone”; siguranta pentru sofer, dar si siguranta pentru pasageri, pietoni si pasagerii tuturor autovehiculelor. Sistemul de analiza a impactului între masini de la centrul Tochigi R&D studiaza impactul între modelele de autovehicule de marimi si greutati diferite si dezvolta solutii pentru a reduce leziunile în cazul pasagerilor, dar si al pietonilor.

Noul CR-V este urmatorul model al gamei Honda ce va utiliza motorul diesel 1.6 i-DTEC Earth Dreams Technology. Propulsorul 1.6 i-DTEC al modelului CR-V este disponibil în versiune 2WD cu transmisie manuala si un cuplu de 300 Nm, 120 CP si un nivel al emisiilor de 119 g/km ce va oferi un echilibru exceptional între performanta si un consum redus. Noul model va fi comercializat în toamna anului 2013.

Note editori

Caracteristici de siguranta ale Honda CR-V

Vehicle Stability Assist (VSA – controlul stabilitatii si tractiunii) cu Traction Control
VSA este proiectat pentru a asista soferul în mentinerea controlului la virari, accelerari si manevre bruste prin actionarea frânelor – pe partea dreapta sau stânga – în functie de necesitate, si prin modularea cuplului motorului.

Motion Adaptive Electric Power Steering (MA-EPS – Servodirectie asistata electronic cu functionare adaptiva)
Acest sistem detecteaza instabilitatea în conditii de aderenta redusa, atât în timpul virarii cât si la frânare si actioneaza imediat sistemul de directie pentru a avertiza soferul sa vireze în directia corecta. Mai mult, pentru a îmbunatati eficienta si pentru a optimiza raspunsul soferului, sistemul ajuta la stabilizarea frânarii si la reducerea subvirarii si supravirarii.

Emergency Stop System (ESS)
Sistemul ESS activeaza automat sistemul de frânare si luminile de avarie (semnalizatoarele) atunci când detecteaza o sistuatie de frânare de urgenta. Semnalizatoarele clipesc repede pentru a avertiza soferii din spate ca vehicul frâneaza de urgenta, reducând riscul producerii unei coliziuni.

Advanced Driving Assist Systems (ADAS – sisteme avansate de siguranta pentru asistarea soferului)
O gama de trei tehnologii avansate ce aduc siguranta la un alt nivel:

Lane Keeping Assist System (LKAS – sistem mentinere banda de circulatie)
Sistemul LKAS utilizeaza o camera pentru a detecta devierea vehiculului de pe banda de circulatie si ofera cuplu de virare atunci când este necesar, sporind astfel siguranta.

Adaptive Cruise Control (ACC – control automat adaptiv al vitezei de croaziera)
Sistemul ACC va permite sa alegeti atât viteza de croaziera cât si distanta fata de autovehiculul din fata. Daca acestea scad sub nivelul setat, sistemul va decelera instant. În situatia în care este necesara o decelerare mai rapida, sistemul ACC va avertiza soferul pentru a frâna.

Collision Mitigation Braking System (CMBS – sistem de prevenire si frânare în caz de coliziune)
Sistemul CMBS monitorizeaza distanta fata de autovehiculul din fata si viteza de reducere a acestei distante, avertizând soferul când este iminenta o coliziune si ajutându-l sa reduca viteza impactului atunci când coliziunea nu mai poate fi evitata.

Toate sistemele ADAS sunt proiectate pentru a ajuta soferul si nu pentru a actiona în locul sau.

Structura Advanced Compatibility Engineering (ACE – proiectare de compatibilitate avansata)
Structura ACE ofera o protectie sporita pasagerilor pentru o varietate larga de conditii de impact. Un cadru principal, cu forma de poligon, montat în partea anterioara, este proiectat pentru a preveni deformarea cabinei prin distribuirea fortelor prin elemente absorbante îndepartându-le de habitaclu. Mai mult, structura ACE ajuta la reducerea posibilitatii aparitiei unor situatii de sub- sau supravirare, lucru extrem de important atunci când are loc o coliziune frontala între autovehicule având înaltime, greutate sau sasiu diferite.

Protectia pietenilor
Partea frontala a noului model CR-V a fost proiectata pentru a absorbi energia în cazul unei coliziuni cu un pieton. Caracteristicile de reducere a leziunilor produse pietonilor includ:
o zona fara obstacole sub capota ce ofera un spatiu mai mare pentru deformare.
pivoti stergatoare parbriz proiectati pentru a se rupe în cazul unui impact.
aripi si balamale capota ce absorb energia.

Sistem tetiere active
Scaunele anterioare ale noului CR-V sunt dotate cu un sistem de tetiere active, ce este proiectat pentru a reduce severitatea leziunilor gâtului în cazul unui impact posterior.

Despre noul CR-V

Noul CR-V subliniaza conceptul original al modelului CR-V ce oferea un echilibru între eficienta si performantele unui autovehicul si functionalitatea si siguranta unui SUV. Noul CR-V ofera un caracter practic impresionant, cu o capacitate a portbagajului de 1.648 litri, precum si o bancheta divizata 60/40 ce poate fi rabatata dintr-o singura miscare. La ac?ionarea unei clapete dedicate, modelul CR-V poate fi transformat dintr-un elegant vehicul cu cinci locuri într-un veritabil utilitar.

Modelul CR-V 1.6 i-DTEC este disponibil cu tractiune 2WD si transmisie manuala si un cuplu de 300 Nm, 120 CP si un nivel al emisiilor de 119 g/km ce va oferi un echilibru exceptional între performanta si un consum redus. Noul model va fi comercializat în toamna anului 2013.

Printre caracteristicile noului model sunt incluse modalitatea ECON ce ajuta la reducerea consumului de combustibil si sistemul Eco Assist ce avertizeaza soferul despre modul în care stilul sau de condus influenteaza consumul de combustibil. Tehnologia Idle Stop este, de asemenea, dotare standard pe noul model CR-V 1.6 i-DTEC.

Peste 5.000.000 de modele CR-V au fost vândute pe întreg mapamondul înca de la aparitia sa în anul 1995. Modelul CR-V este unul dintre cele mai bine vândute modele SUV, vândut în peste 160 de tari din Europa, Asia, America de Nord, America de Sud si Africa.

Despre Euro NCAP

Euro NCAP ofera consumatorilor o evaluare realista si independenta a performantelor de siguranta ale unora dintre cele mai populare masini vândute în Europa.

Fondat în anul 1997 si sustinut acum de 7 guverne europene, Comisia Europeana si organizatiile automobilistice si de consum din fiecare tara europeana, Euro NCAP a devenit rapid un catalizator pentru încurajarea unor îmbunatatiri semnificative de siguranta a designului autovehiculelor noi.

Sistemul de evaluare Euro NCAP se axeaza asupra performantelor generale în ceea ce priveste siguranta, si ofera un punctaj unic, usor de înteles de consumatori. Actuala schema de evaluare, introdusa în februarie 2009, foloseste un scor mediu, combinând mai multe aspecte ale performantei privind siguranta:

- adulti: 50%

- copii: 20%

- pietoni: 20%

- disponibilitatea dispozitivelor de asistenta: 10% 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Newsletter-ul AutoBusiness iti aduce:

  • Cele mai noi stiri din domeniul auto
  • Cele mai bune oferte
  • Cele mai interesante evenimente auto